oh dit wil je niet mee maken als begeleidster

Goed afgelopen, dus heeft het kind een mooi verhaal voor later 😀
Nu maar wel hopen dat er niemand de vrouw op sociale media op zoekt en domme berichten gaat sturen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Goed afgelopen, dus heeft het kind een mooi verhaal voor later 😀
Nu maar wel hopen dat er niemand de vrouw op sociale media op zoekt en domme berichten gaat sturen

Birdheart op 21 apr 2019 13:57

Dat social media geen schandpaal hoeft te zijn ben ik het mee eens. Dat dit een mooi verhaal kan zijn voor later ook.

Maar dat een kind van die leeftijd buiten de pistes terecht komt en buiten toezicht komt van begeleiders vraagt wel om enig onderzoek lijkt mij. Mijn zoon gaat volgend jaar voor het eerst op les maar ik zou het toch niet echt waarderen als ik op een gegeven moment te horen zou krijgen dat hij 3 dorpen verderop is opgepikt na een off piste afdaling in z’n eentje…

🏂

Denk dat het hier om een begeleidster van school gaat ipv skischool of het skigebied. Althans zo komt de tekst op mij over.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@martin9, begin er maar eens mee je koter te vertellen dat ie gewoon op de piste moet blijven, wat er ook gebeurt.

@martin9, begin er maar eens mee je koter te vertellen dat ie gewoon op de piste moet blijven, wat er ook gebeurt.

Userd op 22 apr 2019 09:52

Klopt . Maar ja het blijven kinderen . En kunnen in eens iets heel moois zien en daardoor afgeleid zijn. Ik ga er in dit verhaal ook niet vanuit dat bewuste is gedaan door dat kindje. Al begrijp ik niet helemaal dat die begeleidster alleen gaat met de kinderen. Ik zou denk tig keer omkijken en blijven tellen . Hier nu ook mijn 4 jarige , die waarschijnlijk de kindertuin ontgroeid is , aangezien ze al ploegbochten kan maken, en soms onbewust parallel staat. Haar duidelijk gemaakt als ze gevallen is en ze de juf of meester niet meer ziet gewoon moet blijven waar ze zitten . En niet zelf op onderzoek uit moet gaan . Als ze haar ziet mag ze er wel heen . En dat ze altijd iemand mag aanspreken en zeggen dat ze haar klasje kwijt is . We gaan volgende week , dus gemiddeld zullen er meer Nederlanders op de piste zijn dan normaal in Val Thorens . Al vind madam het denk ik minder spannend dan deze Mama 🤣😀.

Het is natuurlijk vreselijk als dit je kind overkomt.En mag onder geen beding gebeuren.
Helaas gebeurd dit vaker dan de meeste denken.
Het goede nieuws is dat uit de praktijk blijkt dat de kinderen altijd weer terug gevonden worden.
Maar ja het zal je kind maar zijn.

@martin9, begin er maar eens mee je koter te vertellen dat ie gewoon op de piste moet blijven, wat er ook gebeurt.

Userd op 22 apr 2019 09:52

Dat gaat sowieso gebeuren.

Maar ik heb ondanks mijn toekomstige uitleg over de gevaren en regels niet de illusie dat mijn kind de eerste op de wereld zal zijn die alles doet wat papa en mama hem vertellen… En zeker niet in een situatie als deze, groep kwijt vreemd land, geen bekende mensen, de weg kwijt… Ik zie redenen tot paniek, een kind van 7 kan dan misschien niet meer rationeel denken.

🏂

Het zijn meestal de ouders die niet zo rationeel meer denken als het op hun kroost aankomt 🙄
Uitleg over gevaren en regels is vast nog verspilde moeite, een in duidelijkheid niets te wensen overlatend “nooit doen!” lijkt me beter blijven hangen.

Het zijn meestal de ouders die niet zo rationeel meer denken als het op hun kroost aankomt 🙄
Uitleg over gevaren en regels is vast nog verspilde moeite, een in duidelijkheid niets te wensen overlatend “nooit doen!” lijkt me beter blijven hangen.

Userd op 23 apr 2019 10:30

als je met die smiley insinueert dat ik niet rationeel kan denken over mijn kind ken je mij toch niet zo goed als je denkt. Wat ik op zich wel begrijp na 3 reacties in een topic…

‘Nooit doen’ zal zeker overkomen en begrepen worden!! Bedankt trouwens dat je je zorgen lijkt te maken over de inhoud en uitvoering van de opvoeding van mijn kind (das een vriendelijk woord voor koter😉)

🏂

Nog maar 7 jaar oud, een schoolgroep uit Duitsland in Zillertal?
Die van ons gingen met 7 jaar naar de Kinderboerderij in de omgeving van de school, met de meester en juf plus extra begeleiders (ouders).

*bericht bewerkt door Wintergast op 26 apr 2019 15:36

Nog maar 7 jaar oud, een schoolgroep uit Duitsland in Zillertal?
Die van ons gingen met 7 jaar naar de Kinderboerderij in de omgeving van de school, met de meester en juf plus extra begeleiders (ouders).

Wintergast op 26 apr 2019 15:10

Tegenwoordig moet het alleen maar groter en groter zijn .
Gelukkig doet onze school daar niet aan mee …

Dit jaar op een terras op de Penken in Mayrhofen met een Nederlands stel gesproken, wiens 6 jarig zoontje op de piste na een valletje zijn skiklasje was kwijt geraakt. Nota bene door een leraar van andere skischool uiteindelijk opgepikt en teruggebracht. Erger was nog dat de bewuste lerares het jongetje nog niet eens had gemist totdat het kind weer veilig beneden bij de Penkenbahn was. Gezien het tijdspad moet het jongetje ongeveer 3 kwartier van de groep gescheiden zijn geweest. Gelukkig is het mannetje godzijdank niet zelf op avontuur gegaan.

Moeders had in ieder geval, terecht, het huilen nader dan het lachen.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Één troost.Die lerares hoeft volgend jaar niet meer terug te komen.@Gerben1979

Één troost.Die lerares hoeft volgend jaar niet meer terug te komen.@Gerben1979

Hooykaas op 27 apr 2019 10:45

ken je de 10% regel niet …

(maar heftig is het wel. ook voor de begeleidster… )

Plaats een reactie