op zoek naar een familievriendelijk wandelgebied in de bergen (zomer)

@Vivace:

IT - Torbole
IT - Kalterer See
IT - Naturns (bij Meran/Bozen)
FR - Annecy, Ardêche
AT - Kärnten - Meren regio - bij een van de kleinere meren Feld am See (Familienhotel Brennseehof) - Slovenie, Italie, Adriatische Zee zijin niet ver; of regio Wörthersee
AT - Montafon, Wagrain, Kleinarl, Sölden, Ziller-Tal, Regio Maria-Alm/Zell am See

Bedankt allemaal voor jullie suggesties.

Omgeving Briançon leek me op zich heel leuk + Turijn op 2u rijden is doenbaar, maar de rit is toch wat ver (10u40 enkel).
In die buurt zou ik dan eerder in de Maurienne vallei blijven (scheelt zich snel een uur qua aanrijden) of aan de Italiaanse kant gaan kijken (Sestrière).

Veel genoemde gebieden zijn redelijk ver van steden verwijderd (mijn vrouwtje doet graag citytrips), dus daarmee vallen er een heel deel voortellen af.

We denken nu het meest aan de regio Salzburgerland - vallei van Schladming (9u rijden via Duitse Autobahn, Salzburg op 1u, tussenstop in München onderweg, veel wandelroutes (Riesachfälle/Riesachsee, …) en allerlei zomer-activiteiten in de buurt via de Dachstein-karte.

Nu op zoek naar een leuke verblijfsplaats en aanbevolen activiteiten in die buurt.
Bij voorbeeld: is er ergens een plaats om te kayakken, vergelijkbaar met de Ardèche in Frankrijk (relatief rustig water met enkele basis versnellingen, geen whitewater-experience dus)

*bericht bewerkt door Vivace op 30 apr 2019 09:59

Glide on!

Mölltal is wel een optie om te kayakken. Wel effe rijden. Het raften was eerder te rustig dan eng afgelopen zomer.

Plaats een reactie