Een gebied voor kinderen, en waar veel nevenactiviteiten te doen zijn.

Over al weer dik 3 maanden gaat de tijd weer aanbreken dat ik nogmaals een poging ga wagen om onze vrienden ervan te overtuigen dat met kinderen op wintersport gaan net zo leuk kan zijn als zonder.
Uiteraard is wintersport niet meer constant op de piste maar plezier en genieten zal een andere invulling krijgen nu ook voornamelijk buiten de piste om.

Ik heb een beetje zitten zoeken maar het is met de trefwoorden kind en familievriendelijk lastig om te vinden wat ik exact zoek…vandaar dat ik jullie om hulp/ervaring vraag!

Ik zoek een skigebied dat voldoende km heeft maar het hoeft uiteraard geen L3V te zijn wat ik gewend ben, maar wat voornamelijk familievriendelijk is door middel van ook vele nevenactiviteiten die je kan ondernemen.
Zoals een sleebaan, schaats mogelijkheden en zwemmen, wandelen, speeltuin eventueel, winterspelletjes doen…
Kortom een gebied waar veel te beleven valt voor een jong gezin met een kind van 13 maanden 2,5 jaar en bijna 4 jaar oud!
Zodat de gene die niet kunnen skiën en boarden toch zich kunnen vermaken met de kinderen.
Ik hoor graag of er gebieden zijn die dit allemaal aan bieden en waar jullie goede ervaring eventueel mee hebben gehad :)

Kinderen zijn nog niet leerplichtig, dus je kunt nog in het laagseizoen. Als je budget t toe laat zou ik eens kijken op de website van kinderhotels. Wij hebben goede ervaringen met hotel Laurentius in Fiss. Mooi zwembad in het hotel, grote kinder speelplaats en ook kinderopvang in het hotel. Bij bertas kinderland kun je lekker in de sneeuw spelen.

*bericht bewerkt door Suuski op 29 apr 2019 12:25

Wellicht dat Wagrain aan jullie wensen voldoet?

  • Wagrain ligt in het midden van Snow Space Salzburg. Je kunt skien in Flachau, Wagrain en Alpendorf. Daarnaast ben je binnen 15 minuten (skibus of auto) in Kleinarl waarvandaan je ook nog in Flachauwinkl en Zauchensee kunt skiën. Zit allemaal op dezelfde skipas.
  • Wagrain heeft een mooi overdekt zwembad (met sauna).
  • Wagrain heeft een kleine schaatsbaan in de winter.
  • Voor het echte rodelen ga je naar Flachau of Altenmarkt, wil je gewoon een beetje sleeën- dan zijn daar wel meerdere mogelijkheden voor.
  • Bij het middenstation van de Rote 8er heb je Wagraini’s Winterwelt (een paradijs voor kinderen). Hier organiseren ze spelletjes, een grillparty, kun je opwarmen en spelletjes doen in een leuk huisje, is een mascotte etc. https://www.wagrain-kleinarl.at/en/family-vacation/wagrainis… of https://www.snow-space.com/de/Snow-Space-Salzburg/Familien…
  • Wandelen is ontzettend mooi in Kleinarl bij de Jagersee

Wellicht het overwegen waard om eens naar te kijken.
Hotels, appartementen, pensions etc. alles is wel in dit dorp te vinden.

Thank God summer is over!

De bedoeling is echt een sleebaan waar je via het dal of dergelijke met een gondel naar toe kunt met kinderen.
Ik weet alleen niet of 11 maanden te jong is om ermee naar beneden te sleen?

Wat Lisa vermeld over Wagrain een aanrader!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

De bedoeling is echt een sleebaan waar je via het dal of dergelijke met een gondel naar toe kunt met kinderen.
Ik weet alleen niet of 11 maanden te jong is om ermee naar beneden te sleen?

Freerider op 29 apr 2019 13:17

Met een sleetje op een hellingetje zal dat wel gaan maar op zo'n rodelbaan denk ik beter niet.
Anders heeft Nauders wel leuke mogelijkheden. Schaatsen doe je een beetje verder op de Reschensee. Skimogelijkheden genoeg.

*bericht bewerkt door bartvwg op 29 apr 2019 15:32

Bla, bla, bla.

Nauders is voor mijn gevoel weer te klein en onhandig van wat ik zo kan zien op de skimap maar ik maak een fout met de leeftijd, bedoelde 13,5 maand, mijn dochter is 5 december geboren en we zullen eind Januari zoals altijd op wintersport gaan.
2,5 scheelt niet gigantisch veel maar wel wat natuurlijk, ik weet alleen niet of je "rustig" van een sleepiste af kunt komen?

*bericht bewerkt door Freerider op 30 apr 2019 08:53

Een echte slee-piste zoals b.v. de mille-8 LUge in Arc1800 lijkt me ook al te hevig voor een kind van ±1 jaar.

Ik heb net de site bekeken en voor een dergelijke afdaling geldt: minimum 3 jaar, verpicht samen op de slee met een volwassene tot en met 7 jaar. Natuurlijk steeds met helm, …

Zo’n dingen zijn ook niet altijd volledig onder controle (hoort bij de thrill waarschijnlijk), dus het zal mogelijk erg beangstigend zijn voor jou kids (tot 4j).

Glide on!

ter zijde: (ik erger me opeens aan mijn eigen typo’s)

Glide on!

op de campings in het Zillertal verhuren ze ook appartementen. Ik bedoel dan: camping Hell, maar in het bijzonder camping Aufenfeld. Op de laatste camping hebben ze: zwembad met apart kleuterbad, speelhal, langs de camping is ook een oefenweide met sleeplift, hier kun je skien, maar ook sleeen. Voor het grotere werk kun je naar Fugen, Hochfugen, Zell am Ziller (ook leuke rodelbahn voor de kinderen). Deze appartementen vonden wij voor hetgeen geboden wordt nog eens niet zo duur.

Inderdaad, Serfaus Fiss en Ladis zijn erg leuk, maar je kinderen zijn nog wat te jong lijkt mij.
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/pdf/bertas-kinderland-kind…
Denk dat je beter kunt kijken naar een leuk hotel/appartement met een glooiende helling in de achtertuin om te sleeën.

null

skihelling langs de camping/appartementen

Wellicht is dat ook wel voldoende een goede sleehelling met een rolband, een echte rodelbaan op een stalen constructie is dit wel geschikt voor een kind van 13,5 maand oud of geld hierbij hetzelfde?
Probeer voornamelijk een beetje de mogelijkheden te bekijken van wat ik met zon kleine allemaal kan doen voor een halve dag

Ik zou het houden bij sleeën op een heuveltje ergens in de buurt en sneeuwpoppen maken. Net iets meer dan een jaar oud is echt nog wel jong.

Ik zou het houden bij sleeën op een heuveltje ergens in de buurt en sneeuwpoppen maken. Net iets meer dan een jaar oud is echt nog wel jong.

Tiny-M op 1 mei 2019 09:17

Eens!
En een tip; neemt “strand”-speelgoed mee, schepjes, emmertjes etc. zijn ook heel leuk in de sneeuw.

❄️

Zou de keus voor gebied niet laten afhangen van de jongste kinderen, maar van aanbod prettige accomodatie en gebied met pistes die centraal bij elkaar uitkomen, zodat je elkaar snel en makkelijk kunt treffen gedurende de dag.

Een heel jong kind vindt alles prima of vindt niks leuk. Een hellinkje om te sleeën, een sneeuwpop maken, gewoon buitenspelen, is al snel goed. Ter vergelijk; een 1,5 jarig kind vindt in een geweldige dierentuin vaak de duif of eend die ronddartelt interessanter dan de olifanten.

❄️

Jij was toch degene die half november al ik de stress schoot van de ontbrekende sneeuw op je bestemming voot januari? Ik zou wachten met boeken tot je de omstandigheden weet, dit keer nog meer dan anders. Met een heel jong kind opgesloten zitten in je hotel/appartement omdat het buiten regent of ijskoud is, lijkt me voor niemand fijn. Verder eens met hierboven, beetje kind kan alles interessant vinden maar skigebied hoort daar niet bij.

Dubbel

*bericht bewerkt door Userd op 01 mei 2019 11:29

Jij was toch degene die half november al ik de stress schoot van de ontbrekende sneeuw op je bestemming voot januari? Ik zou wachten met boeken tot je de omstandigheden weet, dit keer nog meer dan anders. Met een heel jong kind opgesloten zitten in je hotel/appartement omdat het buiten regent of ijskoud is, lijkt me voor niemand fijn. Verder eens met hierboven, beetje kind kan alles interessant vinden maar skigebied hoort daar niet bij.

Userd op 1 mei 2019 11:28

Qua dat betreft is een gebied en/of hotel waar je een zwembad met kinder/peuterbad en een indoor speel-iets hebt misschien nog wel interessanter om naar te kijken.

@Userd nee dat was ik niet, in ieder geval niet half november…wel 3 weken van tevoren :) :P
Met de nadruk op was ;) heb me afgelopen 2 jaar ook niet druk hoeven te maken met zulke bakken met sneeuw!
Al heb ik me dit jaar sowieso niet druk hoeven te maken omdat ik niet kon gaan…

Ik heb gisteren hier en daar zitten kijken maar het is wel verschikkelijk lastig hoor, oostenrijk heeft niet echt veel luxe appartementen met 2 slaapkamers aan de piste en vlakbij een rolband of dergelijke.
Frankrijk heeft dat veeeeel meer alleen ontbreekt het daar aan NL staf voor lessen etc.
De oudste is dan bijna 4 jaar oud dus die zal dan wel mee kunnen sleen van de piste dus we zouden kunnen afwisselen om haar paar keer mee te nemen en met de anderen op de helling te blijven sleen.

Het stond me bij dat Les Arc 1800 waar ik al 2x eerder ben geweest ook een nieuwe zwembad had en voorzieningen voor families.
Tignes 1800 heeft een residance met eigen oefen helling om te sleen en spelen met kinderen
Maar ik zoek eigenlijk ook gewoon een dorp dat voornamelijk veel bied voor gezinnen in zijn geheel om je eigen te vermaken :)

Plaats een reactie