Topsheet repareren

Hi! Ik heb van alles opgezocht over het topsheet repareren maar voor mijn gevoel nog niet echt het juiste antwoord gevonden. Ik heb rechtsboven 2 beschadigingen op mijn snowboard, er zijn ski's doorheen gegaan. Alleen is er ook echt een stukje topsheet af (bij de onderste helemaal) dus kan ik niks terug lijmen. Hoe kan ik dit het beste repareren? Gewoon met epoxy lijm? Hoe klem ik het dan vast als de lijm dus "bloot" ligt?

Plus: mag ik er eerst met zwarte stift oid op kleuren? Vind het wel mooi als het weer dezelfde kleur is of mag dat niet?

Ik zie nu een stukje van het hout/kern, kan ik daar nog mee snowboarden voordat het gemaakt is?? En kan daar dus gewoon lijm op?

Heel erg bedankt!

Foto’s:

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

Wat uitsteekt, zo proper mogelijk afsnijden en dan experimenteren met verschillende soorten lijm. Ik heb in het verleden Araldite (brokkelt af), X-tac(houdt niet op de base, als die ermee in contact komt en je kan het makkelijk lostrekken) en metalgrip gebruikt. Afhankelijk van de plaats, hoeveel belasting erop komt (het buigen vooral) en het materiaal van je board houdt een product al of niet. Ik heb er goeie hoop op dat de metalgrip deze keer zal houden bij mij. En anders probeer ik weer iets anders uit.
Metalgrip wordt normaal gezien voor de base gebruikt, maar ik dacht: ‘why not’, en het lijkt te houden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/3f75abdd135aac8e99d3bfba...

Persoonlijk zou ik eentje bijkleuren. Dan of afsmelten met dun laagje epoxy (belangrijkste is dat kern droog blijft). Is de schade wat groter, kun je met schilderstape een wandje vormen, volgieten met epoxy en even beetje schuren na uitharden. Helemaal wegwerken is niet echt zinvol. Kost veel tijd en 5 min ergens in de rij bij een lift en je hebt de volgende schade. Dan ben je je meer aan het ergeren dan aan het boarden, accepteren is een kunst ;)

Edwin van Riel

15 foto’s 😂

When life gets too complicated.... SKI

15 foto’s 😂

Alex op 3 mei 2019 07:32

Nou ja, beter dan 0 en daardoor geen inhoudelijke antwoorden krijgen, toch?

Nou ja, beter dan 0 en daardoor geen inhoudelijke antwoorden krijgen, toch?

GiGi op 3 mei 2019 08:42

Indeed, juist daarom vind ik het grappig. Genoeg mensen die wel de vraag stellen, maar niet de moeite nemen om voor de ‘visuals’ te zorgen :-)

When life gets too complicated.... SKI

Persoonlijk laat ik bij zulke beschadigingen er eerst loctite snellijm in lopen. Deze lijm is erg dun dringt daardoor ook een beetje naar binnen, water maakt hierdoor later ook nooit meer een kans om er naar binnen te dringen. Ook zorgt de snellijm voor een zeer sterke basis rondom de beschadiging. Wanneer het echt een putje is vul ik het daarna af met epoxy.

Born to Ride

Ik snij dit bij een schuur de rafels met een schuurpapier. En dan ben ik wel klaar :). Zo diep gaat dit niet

Plaats een reactie