Ondertussen op de Timmelsjoch

Nog wat opruimwerkzaamheden…

null

Bla, bla, bla.

Wooow Bart, ik snap de foto niet goed, graaft die zich naar beneden of hoe moet ik dit zien?

Born to run. B.S.

Wooow Bart, ik snap de foto niet goed, graaft die zich naar beneden of hoe moet ik dit zien?

dan58 op 9 mei 2019 18:37

Ik denk het, eerst de weg zoeken en dan maar verder hè. :)

Bla, bla, bla.

Ik ben daar eens lang geleden doorgereden, op de eerste dag nadat de pas opengemaakt was.
Heel indrukkwekkend om tussen 2 blauwe ijswanden te rijden.
En dan kom je aan de Italiaanse kant en is alles groen en schijnt de zon!

Glide on!

Ongelooflijk wat mooi!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Räumungsarbeiten am Timmelsjoch https://www.stol.it/Artikel/Chronik-im-Ueberblick/Lokal/Raeu…
Tsjongejonge wat een klus blijft dat toch…😎

Bla, bla, bla.

Langzaam maar zeker. 😎

null

Bla, bla, bla.

Ik vraag me dan bijna af: levert het de pas zoveel geld op dat ze hier zo lang mee bezig zijn vrij te maken tegenover 1/2 maanden wachten tot het sneeuwdek is geminderd en dan heel wat minder moeilijk zitten te rommelen? Of zou het ook een verplichting naar overheden zijn?

@Rene

Deze vraag heb ik vorig jaar gesteld aan de mannen die de Galibier sneeuwvrij aan het maken waren en de politici die daar rondliepen. En het antwoord is heel simpel. Ja. Om meerdere redenen:

  • Toerisme (wielrenners, motoren en gewone toeristen) dit is echt heel veel geld.

Verder zit er ook een politieke functie achter.

  • Het bereikbaar houden van bergdorpen. Op deze manier zijn kleine bergdorpen minder van enkele wegen (soms lange omwegen) afhankelijk om te reizen.

En als ze niet openen zal de sneeuw pas rond augustus weg zijn. Dit soort cols gaan vaak rond oktober/november weer dicht. Dan kunnen ze net zo goed dicht blijven.

Bedenk ook dat dit vaak windophopingen zijn, het is niet zo dat de gehele weg zo diep ligt ;-)

Enne… Qua advertentie inkomsten heeft het Timmelsjoch het er al zowat uit. Ik kon geen socialmedia openen of ik zag wel beelden van dit sneeuwvrij maken ;-)

Click. Click. Peace

Ik kon geen socialmedia openen of ik zag wel beelden van dit sneeuwvrij maken ;-)

Rogier op 23 mei 2019 14:51

Mooie en leuke beelden toch? 😉
En natuurlijk nemen ze de foto’s daar waar de sneeuw opgehoopt is. 😎
Geleerd van de Jappen. 😜
En voor de rest is dit idd hoofdzakelijk voor het toerisme. Big business dat toerisme hoor. 😉

Bla, bla, bla.

Geweldige beelden! @Bartvwg Je hoort me ook niet klagen.

Click. Click. Peace

Prachtig gezicht… Ik volg het altijd op de voet… Dan weet ik wanneer ik er met de motor weer langs kan.

It is an amazing world

Vanaf morgen zou de Timmelsjoch ‘berijdbaar’ zijn.

De Stilfserjoch/Stelvio is nu berijdbaar via Bormio of Zwitserland maar nog niet via Trafoi/Zuid-Tirol.
Veel sneeuw nog overal! ☃️

Bla, bla, bla.

Spectaculaire beelden, het zijn echt muren van sneeuw. De vorige foto snap ik ook niet zo goed. Zie ik dat nu goed dat die met zijn wielen over de rand hangt? Of zie ik het verkeerd?

Spectaculaire beelden, het zijn echt muren van sneeuw. De vorige foto snap ik ook niet zo goed. Zie ik dat nu goed dat die met zijn wielen over de rand hangt? Of zie ik het verkeerd?

Evelien3 op 7 jun 2019 16:29

Das het sneeuwschraapwieletje wat je ziet. 😉

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie