Zomer boarden in Zermatt

Dit weekend reizen we af naar Zermatt, Klein Zermatt, om daar de pistes te raken. Kan iemand mij vertellen welke pistes er precies open zijn in de zomer-periode? Ik weet dat er zo’n 60km. aan pistes open zijn, maar weet niet precies welke.

Kan iemand mij hierbij helpen, dank alvast.

Klein Zermatt?

Mr. Slow

Moah, gezien ze dat plateau Rosa al ongeveer 20 vinden (meerdere pistes naast elkaar) en er aardig wat meer open is, kom je al snel aan 60. Maar er zal een piste linksom, een piste rechtsom etc. zijn. Voor een week is het weinig, maar je kan je er vast een paar dagen vermaken.

Hmmz, ik zie trouwens op de website inderdaad 26 staan, dus dan kom je inderdaad lang niet aan 60.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 17 mei 2019 09:55

Deze periode van het jaar is er veel dicht. Teveel sneeuw in het zomergebied, te weinig onderin. Veelal rustigste periode van het jaar, dus weinig aanbod.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Furgsattel is maar open tot 14u. Het snowpark dus ook.
Maar je hebt geluk, want na 26 mei is ook Furgsattel dicht.

https://www.matterhornparadise.ch/PDF%20Deutsch/Aktuell/Somm…

En dat allemaal voor het schappelijke bedrag van CHF 181 voor drie dagen.

Makkelijker:https://www.matterhornparadise.ch/en/Experience/….

Geen idee hoe je bij 61km komt.

DrPhil op 17 mei 2019 09:39

Da’s een mooie inderdaad! :)

En dat allemaal voor het schappelijke bedrag van CHF 181 voor drie dagen.

DrPhil op 17 mei 2019 13:20

Natuurlijk moet ieder voor zich bepalen of hij/zij dit de moeite vindt, maar naar mijn mening wel erg fors t.o.v. het aantal pistekilometers dan.

Edwin van Riel

Hartelijk dank allen, de links zijn goed. Ik ben goed geholpen hiermee.
We zijn op doorreis naar Toscane, met de camper, vandaar dat we een paar daagjes Zermatt aandoen. Gaat nu zeker lukken

Toppie. Je weet overigens dat je met de camper niet tot in Zermatt zelf kunt komen, neem ik aan?

Mr. Slow

Ja Quick, is mij bekend idd. Dank je. Staan op de camping bij Täsch.

Van Täsch naar Klein Matterhorn ben je ongeveer een halve ochtend bezig…

Vandaag alleen Furgsattel open, zo te zien. Terwijl de wind toch zwak is.

Als ik het goed heb kun je na eind Juni ook vanaf de Italiaanse kant (Cervinia) in Zermatt komen, dan kun je wel naast de lift parkeren…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Plaats een reactie