Nieuwe liften 2019/2020

Schladming (AT), Planaigondelbaan wordt vervangen door een nieuwe gondelbaan. Bouwwerken kunnen gevolgd worden via dit dagboek:https://www.planai.at/de/planai-aktuell/eub-neu/baut…

In Flumserberg (CH) wordt deze zomer de Maschenkamm lift uit 1966 vervangen door een 8 persoons gondel met een capaciteit van 2400 p/u.

Ik vind persoonlijk wel dat ze bij de aanleg van dit soort liften altijd schandalig grootscheeps in de natuur ingrijpen. Vorig jaar werd de halve Natrun al afgegraven in Hochkönig, en als ik nu die beelden van Schladming zie, word ik daar ook niet echt vrolijk van…

Kan het niet met minder afgraven?

Mr. Slow

Nee, omdat alles wordt gelegitimeerd met een economisch perspectief.

Wel bijzonder dat ze dat bij La Crusc een gondel gaan maken voor dat bovenste stukje, elke keer dat ik er ben is het uitgestorven daar. Maar de oude lift is erg traag en koud, dat zal in elk geval een stuk comfortabeler worden.

@Lein inderdaad opmerkelijk, maar denk dat het ook vooral voor de zomer is.

Mr. Slow

Reken op een mountainbike-parcours. Het terrein leent zich er namelijk uitstekend voor. En mensen die slecht ter been zijn/moeders met kinderwagens kunnen zo ook relatief makkelijk bij de kapel komen.

Die laatste lift is nog allerminst zeker en of de gondel naar Laurin er deze winter daadwerkelijk al is valt ook nog maar te bezien.

Quick op 4 jun 2019 17:04

Volgens mij zouden ze dan nu ook al aan het bouwen moeten zijn. Er wordt wel veel afgegraven, maar dat zit dichter bij de Paolina lift dan aan de andere kant.

De lift vanuit Moena komt er denk ik voorlopig ook niet. De piste is het hele seizoen dicht geweest ivm de herfststorm en alle gesneuvelde bomen. Het lijkt me ook nogal ingrijpend voor Moena zelf (qua parkeren ed).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik vind persoonlijk wel dat ze bij de aanleg van dit soort liften altijd schandalig grootscheeps in de natuur ingrijpen. Vorig jaar werd de halve Natrun al afgegraven in Hochkönig, en als ik nu die beelden van Schladming zie, word ik daar ook niet echt vrolijk van…

Kan het niet met minder afgraven?

Quick op 10 jun 2019 14:00

Zoveel ecologische waarde heeft deze grond nu ook weer niet… Het is niet anders dan meters diep graven in steden, alleen ziet dit er anders uit omdat dit midden in de natuur is… Effect is hetzelfde.

Nieuwe TSD6 lift in Valloire in vervanging van de afgeleefde TSF4 Montissot en TSF3 Colérieux. Details van het project : http://www.cybervalloire.com/forums/index.php/topic/6177-pro…

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 21 jun 2019 16:46

Van de Stoanmandl in Gerlos zijn de stoeltjes weggehaald. Inmiddels is er ook een bouwkraan te zien.

Plaats een reactie