Overwinterjob 2019-2020

Dag iedereen,

Ik ben een jongeman van negentien jaar; en ik ski belachelijk graag. Ik zou dan ook graag komende winter - of op z'n minst een groot deel ervan - willen doorbrengen in de bergen. Ik heb al behoorlijk wat opzoekwerk verricht, maar tot nu toe leverde dat weinig concreet resultaat op. Mijn grootse minpunt is mijn kennis van Duits; bedroevend. De absolute basis heb ik op school gekregen, maar veel stelt die niet voor. Ik ben uiteraard wel bereid om Duits te leren, maar aangezien veel jobs daarvan een breekpunt maken, vermeld ik het hier.

Specifieke jobeisen heb ik niet, maar ik zou zoveel mogelijk willen skiën - logisch. Ik sta dus open voor vrijwel elke job. Een CV ga ik hier niet van maken, dus ik ga het hierbij laten, maar als er iemand meer wil weten, mail me dan gerust op het mailadres 'warre.goossens@hotmail.be'.

Bedankt voor jullie aandacht, en eveneens alvast voor eventuele aanbiedingen!

Vriendelijke groet,
Warre

Skileraar is de obvious choice. Zelfs met een beperkte kennis van het Duits kan je slagen voor de anwarter cursus en kan je een job vinden. Zeker omdat je nog minstens ene half jaar de tijd hebt om je Duits bij te schaven.

Tip: Duolingo.com is een soort game waarmee je talen kan leren. Maak vanaf nu elke dag 10 minuten lang wat oefeningen, en focus op woordenschat en simpele grammatica. Als je met die achtergrond naar de Alpen gaat, dan geraak je heel ver. Na een paar weken zal je bovendien steeds vloeiender Duits praten. ;)

En als je in de wintersportbranche gaat werken, reken dan niet op al te veel tijd om vrij te skiën. Slackers hebben meestal niet al te lang werk namelijk…
Mocht je een beetje affiniteit met koken hebben kun je als chalet-staf behoorlijk veel tijd op de piste doorbrengen. Toch zo’n 5 dagen per week een uur of 4-5.

Ik heb afgelopen winter in een hotelbar gewerkt waar ik iedere dag pas om 15 uur begon waardoor ik van 8 tot 13.30 op de piste kon zijn en dan 2 volledige dagen die ik vrij had. Er zijn veel mogelijkheden je moet ook een beetje geluk hebben met je werktijden

Goedemiddag Warre, wellicht een poging waard om eens te kijken op http://www.werkenbijwens.nl
Met meer dan 30 gecaterde chalets in Oostenrijk, Frankrijk en Italië zit er misschien wel wat voor je bij!

Gr Rick

ik zoek nog mensen voor in de skishop (verhuur) in hinterglemm. afhankelijk van de vakanties ben je 1 a 2 dagen vrij. vaak langer pauze om wat te skieen. Aan je duits kunnen we wel werken.

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie