Les Trois Vallées (zomer 2019)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Vraag me af als we morgen een gekte gaan krijgen tss moutiers en val tho van volk

ze gaan vliegen morgen naar boven met zo’n korte rit naar val thorens

Korte impressie van de passage van de tour in Menuires:
(jammer dat het zo’n mooi weer was, anders had hier de finish gelegen)
https://youtu.be/5H9MuARqQEg

bon ski

@Skifan. Mooie opname. Je kreeg hier ook een mooi overzicht van de diverse verschillen en met name dan de achterstand van Allaphilipe. Je zat daar wel eerste rang.

Hen48

mooie opname @skifan
Val Thorens heeft een nieuwe asfalt laag gelegd , mss dankzij de tour

Vandaag naar de aankomst van de Cime de Caron geklommen.
Ook hier zijn de werkzaamheden voor de nieuwe verbinding Orelle – Cime begonnen.
De foto’s van de Cime: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Zal zo’n lift niet veel last van de wind hebben, @skifan?

@skifan
Dank voor de foto’s op je flickr. Geeft een redelijk beeld.
Vraag me af wanneer die liften (Orelle-Bouchet en Bouchet-CimeCaron) opengaan.
Kan me nauwelijks voorstellen dat het dit jaar nog gaat gebeuren.
Overigens, wat een zootje boven 2-lacs. Ben benieuwd wat de impact op de pistes gaat zijn.
Heb je een idee daarover?

@DrPhil
De nieuwe gondels worden van het type D line van Doppelmayer en geschikt voor 10 personen (zittend).
Ik weet dat de TSD Rosaël veel last van wind heeft en toch zelden sluit ivm de wind.
Omdat de oriëntatie van de TC Cime vergelijkbaar is met die van de TSD Rosaël verwacht ik geen problemen.
Dar komt nog bij dat Val Tho de route Orelle – Cime – Val Thorens per gondel wil gaan ontwikkelen als toegangsroute naar Val Tho en als mogelijke vluchtroute voor het geval dat de weg uit Moutiers geblokkeerd zou raken.

@Droopy
De opening van de TC Cime is gepland voor winter 2020/2021. Ik denk dat je geen visuele hinder zult hebben van het vergrootte spaarbekken (hebben wij wel, geen gezicht daarboven) hoogstens zal er nog meer kunstsneeuw worden geproduceerd zodat de opening niet weer uitgesteld hoeft te worden zoals vorige winter.
De foto’s van deze zomer: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Ok, thx.

null

@skifan
Dank!
Wat een werk om een paar skiers naar boven te slepen…

Ik zou het overigens erg fijn vinden als je tzt een samenvatting post over alle veranderingen in 3V, zoals je wel eerder gedaan hebt.

@skifan
of iemand anders…

Weet jij misschien per welke datum in de winter de liften langer open zijn?
Ik meen me te herinneren dat in het begin de dagen korter zijn en later in de winter langer.?!

Meestal is dit in de 2e week van februari

Dank @Skimo, daar heb ik wat aan

@Droopy 2
Vorig seizoen op 8/2, volgens mij steeds aan het begin van de Franse schoolvakanties.

null

Wij gaan volgende week terug naar 3V, als het weer het toelaat bezoeken we:

  • nieuwe spaarbekken Val Tho;
  • werkzaamheden TPH Cime;
  • aankomst Orelle - Cime;
  • nieuwe gondels TC St Martin;
  • nieuwe TC Praz
  • nieuwe piste vanaf de Cherferie;
    Helaas geen TK Creux Noir, die wordt pas volgend jaar gebouwd.
bon ski

Ik ga dit jaar weer naar Val Thorens 1t/m 8 februari (denk voor de 10de keer :D )
Jammer dat de liften nog niet langer open zijn waarschijnlijk.
Dan maar wat langer bij folie douce hangen.

Ik kijk alweer uit naar je updates en foto’s Skifan :)

Is de Cime Caron gewoon weer werkend komend seizoen?

@Marco_ski
Kijk vorige berichten, er wordt heel hard gewerkt aan de Cime Caron, en die doet het weer in December

@Skifan
Leuke lijst van dingen, ik hoop dat het mooi weer wordt dan zien we in ieder geval de foto’s op flickr.
En als je bereid bent er ook nog wat tekst over te delen, dat zal door mij zeer gewaardeerd worden. (en ik denk ook door anderen)

@skifan , worden er nu nog extra sneeuwkanonnen geplaatst of staan de meeste er al
weet er iemand hoever je eigenlijk raakt als je skiet van Val Thorens naar dal Orelle onder de lift of is dat niet mogelijk

@Pieter230976
Skien vanuit Plan Bouchet naar Orelle onder de lift is verboden.
Je raakt ook niet ver omdat Orelle dermate laag ligt dat er snel geen sneeuw meer ligt.
Daarnaast is er zo veel begroeing dat je er niet doorkomt, of je moet stukken omhooglopen.
Als je gesnapt wordt bij het skieen daar wordt je vrij zwaar gestraft.
Geen optie dus

@Skifan
Welkom terug in LM.
“Leuke foto’s” op Flickr… mijn god wat creëert dat een woestenij zo’n uitbreiding van water opslag.
Kwa weer lijk je pech te hebben, regen en heel hoog misschien wat sneeuw.
Wordt lastig je lijstje af te werken.

Plaats een reactie