Combi skipassen

Even zitten zoeken, maar nog niet gevonden: Zoek eigenlijk een pas (evt seizoen) voor winter 2019-2020 waar zowel Kaprun, Sölden en Stubai onder vallen. Suggesties?

Edwin van Riel

Die zijn er niet. Als inwoner van Tirol kun je nog wel Sölden en Stubai op één pas hebben, maar als toerist gaat dat niet.

@bennie, ook voor toeristen wel iets mogelijk. Had bv deze al (10- dagen non-consecutive, EUR 410, das wel te doen). Dekt in ieder geval al een groot deel van de november-plannen af ;)

Skiplezier hoog boven de 3.000 meter: de ‘White 5’ skipas verbindt vijf Tiroler gletsjers skigebieden in één pas. Met deze speciale skipas geniet je van 100% sneeuwzekerheid op de Hintertuxer gletsjer, de Pitztaler Gletsjer, Stubaier gletsjer, Kaunertaler gletsjer en het gletsjer skigebied in Sölden-Ötztal. Snow fact: de Hintertuxer gletsjer heeft 365 dagen per jaar strak geprepareerde pistes!
Prijsinformatie. De skipas is verkrijgbaar voor € 410,- en is 10 dagen geldig binnen het seizoen. De gekozen data hoeft niet aaneen gesloten te zijn en maakt het mogelijk om de verschillende gletsjer skigebieden te bezoeken wanneer het u uitkomt.
Geldigheid. 01.10.2018 tot 15.05.2019 • http://www.tirolergletscher.com
Voor wie? De ‘White 5’ skipas is geschikt voor wintersportfans die op zoek zijn naar iets bijzonders. Want als de zomergasten aan het zwembad liggen, is er hoog op de gletsjer nog poedersneeuw te vinden. Naast enkele zwarte pistes zijn er ook gebieden waar beginners kilometers kunnen maken.

Edwin van Riel

Ah, dan is die pas vrij nieuw. Vorig jaar nog niet van gehoord. Of het zich loont is een tweede…

EUR 41 per dag is niet te gek

Edwin van Riel

Vorig jaar had ik hem ook al gezien. Niet gekocht overigens.

Verder zit je met het probleem dat Kaprun in een ander Bundesland ligt. Dus die gaat nooit samen met de Tiroolse gletsjers in 1 pas zitten, Oostenrijk kennende.

Klopt. Wel spijtig. 10 dagen Tirol komen sowieso wel op. Wacht nog steeds op een Europa pas ;). Italië, Frankrijk en Zwitserland er ook bij. Zou toch wat zijn, 1 Europa inclusief Zwitserland hahaha ;)

Hoopte eigenlijk dat er wellicht iemand iets gevonden had waar ik overheen keek.

Edwin van Riel

Die white pas bestond in elk geval al in november 2017:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/354247/de-vijf-gle…
Blijkbaar heb ik toen ook nagezocht of hij voor heel Sölden gold (hetgeen kennelijk zo is). Toen kostte hij € 399.

Die white pas bestond in elk geval al in november 2017:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/354247/de-vijf-gle…
Blijkbaar heb ik toen ook nagezocht of hij voor heel Sölden gold (hetgeen kennelijk zo is). Toen kostte hij € 399.

DrPhil op 21 jun 2019 12:43

Ah, @drphil, dank je. Dat vraagje stond nog open. Of het voor Solden niet alleen gletsjer was inderdaad.

Edwin van Riel

Die zijn er niet. Als inwoner van Tirol kun je nog wel Sölden en Stubai op één pas hebben, maar als toerist gaat dat niet.

Bennie op 21 jun 2019 10:38

De Tirol Snow Card (seizoenpas voor alle skigebieden in Tirol, inclusief de 5 Tiroler gletsjers, €797) kan iedereen kopen. Dus ook toeristen.

*bericht bewerkt door paolie op 21 jun 2019 13:23

Klopt, die was ook gespot. Alleen niks van een combinatie met Salzburgerland, maar dat zal dan niet bestaan. Seizoenspas voor allebei schiet zijn doel wat voorbij ;)

Edwin van Riel

Klopt, die was ook gespot. Alleen niks van een combinatie met Salzburgerland, maar dat zal dan niet bestaan. Seizoenspas voor allebei schiet zijn doel wat voorbij ;)

evr66 op 21 jun 2019 13:24

Lijkt mij een goede reden om nog vaker te gaan. 😉

Übung macht den meister!!!

Aan smoezen geen gebrek ;)

Edwin van Riel

Tiroler Snow Card is zonder Arlberg…

Tiroler Snow Card is zonder Arlberg…

Wunderkammer op 22 jun 2019 00:05

Arlberg ligt toch niet in Tirol? 🤔

Bla, bla, bla.

St. Anton dan net weer wel… Maar dat is allemaal niet relevant. De Tirol Snowcard ging het toch al niet worden geloof ik.

Mwah, overweeg nog eens hoe veel dagen je in Tirol overweegt door te brengen… Voor 800 euro heb je best wat mogelijkheden…

Ik heb een keer een seizoen de Tirol Snowcard gehad (mijn toenmalige vriendin zat dat seizoen in Serfaus, en daar ging ik al drie weken heen, dus het loonden sowieso). In zo’n situatie haal je hem er dus makkelijk uit. Maar later dat jaar was ik liever naar andere delen van de Alpen gegaan vanwege de afwisseling en de sneeuwomstandigheden. Maar ja, je hebt die geldige skipas en dus blijf je in Tirol. Dat beperkte mij uiteindelijk toch. Zo voelde het in ieder geval wel.

Plaats een reactie