Overwinteren in frans ski gebied 2019-2020

Beste
Ik ben net afgestudeerd aan het middelbaar onderwijs en zal een GAP-year doen alvorens te beginnen aan mijn verdere studies. Ik zou graag werken combineren met skiën. Het werk waar ik opzoek naar ben kan zowel in de horeca zijn als skimonitor of nog totaal iets anders. Het probleem is dat ik geen idee heb waar ik juist jobs vindt in franse skigebieden. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt.
Lennart

Om in Frankrijk als skileraar aan de slag te mogen moet je serieuze certificering hebben. Dat is aanzienlijk meer dan het halen van een Anwärter-diploma zoals in Oostenrijk.
In de horeca is meer te vinden, net zoals in de chalet-catering. Dan heb je misschien nog wel het meeste vrije uren om zelf in de sneeuw te staan. @Bennie werkt(e) in die branche dacht ik. Misschien heeft hij tips.

Les geven in Frankrijk is inderdaad wel een dingetje. Hier staat aardig uitgelegd wat er mogelijk en nodig is: https://sneeuwsportleraren.nl/informatie/skileraar-worden/fr…

Edwin van Riel

De grote reisorganisaties zoals bijvoorbeeld Sunweb zijn altijd wel op zoek naar reisleiders en keuken- en barpersoneel. Daar zou je je interesse eens kenbaar kunnen maken.

Vraag bij prosneige les menuires/ val thorens. Misschien zoeken ze daar nog Nederlandse begeleiders en/ of mensen op kantoor. Als je contact gegevens wil stuur me een bericht . Dan geef ik ze . En kan je de eigenaar mail/bellen. Alles kan in Nederlands .

*bericht bewerkt door miepmiep op 29 jun 2019 08:44

Hotel Au Bon Accueil uit Venosc word gerund door Nederlanders. Zij zoeken nog weleens medewerkers

Probeer hotel Le Genepy in Tignes les Brevieres. Nederlandse eigenaar en voor zover ik weet elk seizoen daar diverse seizoenskrachten in dienst.

Probeer hotel Le Genepy in Tignes les Brevieres. Nederlandse eigenaar en voor zover ik weet elk seizoen daar diverse seizoenskrachten in dienst.

MrSKi op 29 jun 2019 11:29

@lennartwz Deze zou ik je ook via PB hebben gestuurd. Elk seizoen heeft Paul wel hulp nodig en het is een heel ontspannen hotel, zowel qua gasten als qua personeel.

Bedankt voor de massale reacties.
Het is eigenlijk ook de bedoeling om frans te leren. Komen er in de hotels die vermeld zijn voor namelijk nederlandstalige toeristen of wordt er ook veel frans gesproken?
Lennart

Aha. De huidige insteek is dat veel Franse etablissementen door Fransen zelf gerund worden. En als je er dan als buitenstaander bij komt willen ze Engels van je leren.

Bij de Prosneige kan je wel eens een mooie mix hebben.

Plaats een reactie