Geen sneeuwtraining meer voor gehandicapte wintersporters....

En ik maar denken dat we als wintersporters best wel ruimdenkend waren en oog voor de medemens hebben. Blijkt helaas toch niet altijd zo te zijn: http://www.vgw-online.nl/nw-21629-7-3724902/nieuws/geen_snee…

Geen beste reclame voor Snowworld.

How snow can you go?

Sneu! Wellicht Zoetermeer een optie en dan bv beperken tot 1 van de 2 liften op baan 3, die vaak gestopt zal moeten worden. Kan dat daar niet? Triest, maar ik snap ook best dat mensen die een boel geld voor een paar uur skiën neertellen niet “om de haverklap” willen stoppen en wachten in de lift. Altijd 2 kanten aan een verhaal natuurlijk.

Edwin van Riel

Sneu! Wellicht Zoetermeer een optie en dan bv beperken tot 1 van de 2 liften op baan 3, die vaak gestopt zal moeten worden. Kan dat daar niet? Triest, maar ik snap ook best dat mensen die een boel geld voor een paar uur skiën neertellen niet “om de haverklap” willen stoppen en wachten in de lift. Altijd 2 kanten aan een verhaal natuurlijk.

evr66 op 5 jul 2019 12:07

Ik vermoed dat landgraaf de enige optie is. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een deel van de gehandicapte wintersporters alleen maar met een stoeltjeslift naar boven kan. Want anders hadden ze in landgraaf ook de optie wel gehad om die alleen met 1 van de sleepliften naar boven te kunnen laten gaan en de rest gewoon door laten draaien. Veel mensen gaat toch speciaal voor de stoeltjeslift naar Landgraaf en als die dan steeds stil staat komen daar natuurlijk de klachten van.

Born to Ride

Maar er is een sleper naast die stoeltjeslift? Dan vind ik het wel een beetje geneuzel eigenlijk om daar moeilijk over te doen.

Edwin van Riel

Denk dat SnowWorld dit heel makkelijk had kunnen op lossen met betere communicatie naar de klant

Gewoon op de site melden dat op bepaalde tijden de lift dicht kan zitten ivm deze trainingen.
Maar op dit gebied kan mijns inziens SnowWorld sowieso wel wat verbeteren.
Zo zijn mijn zoontjes (5 en 7) helemaal weg van het funpark
Waren wij er de laatste keer was het park voor een groot gedeelte afgezet ivm les onderaan de rolbaan. Kids teleurgesteld want baan 3 is “saai, je kan alleen maar rechtdoor” ;-)

Dit had voor mij een reden kunnen wezen om een andere keer te gaan bijvoorbeeld

Triest, maar ik snap ook best dat mensen die een boel geld voor een paar uur skiën neertellen niet “om de haverklap” willen stoppen en wachten in de lift. Altijd 2 kanten aan een verhaal natuurlijk.

evr66 op 5 jul 2019 12:07

Altijd 2 kanten aan een verhaal natuurlijk, maar volgens mij is het nog steeds zo dat als 2 mensen hetzelfde betalen voor liftgebruik, ze ook dezelfde rechten hebben om die lift te gebruiken toch? Tenminste, zo hebben we dat ooit een keertje met z’n allen afgesproken.

Sleeplift is natuurlijk vaak best mogelijk, maar net als bij de meesten van ons houd je het langer vol en is het dus leuker als je een stoeltjeslift pakt.

En communicatie helpt natuurlijk ook een hoop!!

Indoor langer volhouden door een stoeltjeslift? Sorry, dat gaat me echt te ver.

Ook het feit dat je ergens gelijk voor betaalt, geeft je wellicht wel dezelfde rechten om te gebruiken, maar als dat ten koste gaat van het genot van (wellicht veel meer) anderen, kan het zo maar zijn dat je ergens beperkt gaat worden.

Persoonlijk zou ik er geen enkele moeite mee hebben om op die dagen alleen de sleeplift te gebruiken, zal me echt een zorg zijn als een ander daardoor ook/meer plezier kan hebben.

Maar goed, een ander die speciaal voor een stoeltjeslift komt, heeft natuurlijk ook gewoon het recht zijn/haar beklag te doen wanneer dat ding bij wijze van spreken de helft van de tijd stil staat, even los van de reden.

Dat Snowworld dan moeilijke keuzes moet maken, is niet anders, maar helemaal aan hen ;)

Edwin van Riel

@evr66

weer zo mooi genuanceerd man, Toppie( maar ja 't is ook géén winterseizoen hé. 😜

Born to run. B.S.

Tsja @dan58, als ik net zo genuanceerd kon skiën als ouwehoeren, had ik minimaal m’n staatlich al gehad ;)

Edwin van Riel

Heb een hekel aan slepers, ik moet af en toe even mn voeten rust kunnen gunnen tussendoor en ik merk dat ik na een tijd in dat soort slepers (zonder knik erin) last krijg van m’n knie. Liefst dus met een stoeltje of nog liever een gondel, maar die heb je dan weer niet binnen.

Maar omdat ik en sommige andere wintersporters liever een stoeltje pakken, dan maar die trainingen stop te zetten vind ik niet ok. Zou fijn zijn als ze gewoon kunnen melden op welke tijden het is en dat mensen over en weer wat begrip kunnen tonen. Dan maar een keer iets langer wachten of met hoge uitzondering een keer het slepertje pakken.

Ik kom geregeld in landgraaf en ik zit ook in de zitski
Ik ga samen met mijn begeleider zowel in de sleeplift als de stoeltjeslift
Maar voor ons hoeft de stoeltjeslift niet stil gezet te worden, liefst ook niet langzamer
Hopelijk ben ik er morgenochtend weer

Ben een absolute leek op dit gebied, maar waarom moet die lift voor de een stoppen en voor de ander niet? Kwestie van handigheid/oefening/ervaring of spelen daar agv handicap andere zaken mee? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Edwin van Riel

Bij vgw gaan ze meestal met 2 of 3 zitskies tegelijk in de lift, zonder begeleiding
Ik ga altijd alleen in de lift met een begeleider
En mijn begeleider heeft zoveel ervaring, dat de lift gewoon op snelheid kan blijven draaien

Duidelijk, dank je. Geniet er lekker van!

Edwin van Riel

Volgens mij heeft Snowworld het beleid dat iedereen altijd welkom is, je hebt gewoon pech dat het soms heel druk is. Zo had ik een een clinic op de dag dat er ook een Sloveens skiteam trainde, visueel gehandicapten met begeleiding skieden en bovendien 70 middelbare scholieren de baan op kwamen. Dat het geen goede mix was hoeft waarschijnlijk geen betoog. Dit resulteerde in een baan die maar voor de helft bruikbaar was vanwege de uitgezette slalompalen, de rest van de baan na een uur in een enorm gaten en bulten parcours veranderd was waar zichzelf overschattende pubers als kamikazepiloten met de armen omhoog gillend naar beneden raasden, wedstrijdskiers vloekend en scheldend hun programma afwerkten en blinde mensen en hun begeleiders gedwongen werden hun training te staken. “Tja, niets aan te doen” zei Snowworld. Blijkbaar is het beleid dus nu anders, ten koste van de gehandicapten.

Kan me enkel momenten herinneren dat de lift werd stilgezet omdat er een skiër of boarder. Onderaan de lift, er verkeerd instapt, op zijn plaat ging, te ver weg stond, lomp gedrag. En boven mensen verkeerd uitstappen, uit het stoeltje vallen, in elkaars weg skiën en boarden.
Deze mensen voortaan ook maar bannen dan? 🤔
Stel dus voor dat snowworld het volgende beleid voort. Om gelijkheid te creëren. Heb je dus geen ervaring, of ben je te onhandig, te lomp of dom voor een lift. Mag je niet meer komen in snowworld. Alleen op dagen met gelijkgestemden 1 dag in de maand.

*bericht bewerkt door Birdheart op 06 jul 2019 09:35

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Kan me enkel momenten herinneren dat de lift werd stilgezet omdat er een skiër of boarder. Onderaan de lift, er verkeerd instapt, op zijn plaat ging, te ver weg stond, lomp gedrag. En boven mensen verkeerd uitstappen, uit het stoeltje vallen, in elkaars weg skiën en boarden.
Deze mensen voortaan ook maar bannen dan? 🤔
Stel dus voor dat snowworld het volgende beleid voort. Om gelijkheid te creëren. Heb je dus geen ervaring, of ben je te onhandig, te lomp of dom voor een lift. Mag je niet meer komen in snowworld. Alleen op dagen met gelijkgestemden 1 dag in de maand.

Birdheart op 6 jul 2019 09:09

Ik vind het een goed plan.

Übung macht den meister!!!

Natuurlijke selectie op de skipiste ;)
Dit verhaal heeft twee kanten. Als je met iedereen rekening moet houden, dan ook met de mensen die graag vaart maken op weg omhoog. Kortom, het gaat om de balans.

Kan me enkel momenten herinneren dat de lift werd stilgezet omdat er een skiër of boarder. Onderaan de lift, er verkeerd instapt, op zijn plaat ging, te ver weg stond, lomp gedrag. En boven mensen verkeerd uitstappen, uit het stoeltje vallen, in elkaars weg skiën en boarden.
Deze mensen voortaan ook maar bannen dan? 🤔
Stel dus voor dat snowworld het volgende beleid voort. Om gelijkheid te creëren. Heb je dus geen ervaring, of ben je te onhandig, te lomp of dom voor een lift. Mag je niet meer komen in snowworld. Alleen op dagen met gelijkgestemden 1 dag in de maand.

Birdheart op 6 jul 2019 09:09

Dit probleem (onderaan) kan makkelijk opgelost worden met vakbekwaam lift personeel. Als je meer dan eens per dag niet normaal de lift uitkomt kan je beter stoppen.

Freeride = Life

Dit probleem (onderaan) kan makkelijk opgelost worden met vakbekwaam lift personeel. Als je meer dan eens per dag niet normaal de lift uitkomt kan je beter stoppen.

Arnie777 op 9 jul 2019 11:49

Vakbekwaam liftpersoneel neer zetten is al een goed begin! Afgelopen mei toen ik in Zoetermeer was was er een dag met gehandicapte skiërs, dus er was vanuit de organisatie al meer begeleiding aanwezig. Daarnaast mag het liftpersoneel ook best iemand er op wijzen dat zij of les moeten nemen dan wel op de verkeerde baan staan. Zou in een skigebied ook best mogen vind ik. Gaat ook om de veiligheid van de andere sporters. Al die knuppels die denken goed te kunnen skiën na 1 lesje en dan overal recht naar beneden gaan…

Dit probleem (onderaan) kan makkelijk opgelost worden met vakbekwaam lift personeel. Als je meer dan eens per dag niet normaal de lift uitkomt kan je beter stoppen.

Arnie777 op 9 jul 2019 11:49

Vakbekwaam liftpersoneel neer zetten is al een goed begin! Afgelopen mei toen ik in Zoetermeer was was er een dag met gehandicapte skiërs, dus er was vanuit de organisatie al meer begeleiding aanwezig. Daarnaast mag het liftpersoneel ook best iemand er op wijzen dat zij of les moeten nemen dan wel op de verkeerde baan staan. Zou in een skigebied ook best mogen vind ik. Gaat ook om de veiligheid van de andere sporters. Al die knuppels die denken goed te kunnen skiën na 1 lesje en dan overal recht naar beneden gaan…

Marijnt op 9 jul 2019 13:57

Het heeft allemaal met geld te maken. Vroeger stond er voldoende toezicht op zowel de baan van Zoetermeer als van landgraaf. Maar als je weggestuurd word kom je er de volgende keer ook niet meer terug. Dus personeel wegbezuinigd en laat iedereen maar aanklooien.
Win win situatie.

Het zelfde geldt natuurlijk voor de gehandicapten. Liever “normale” wintersporters die niet klagen dan een paar tevreden gehandicapte wintersporters die al blij zijn dat ze een beetje kunnen glijden.
Alles draait om geld.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie