Tuigje / klimgordel voor een tweejarige

Binnenkort ga ik met mijn zoontje van 2 jaar op vakantie in Zwitserland; wandelen in het prachtige Wallis. Ik ben op zoek naar een tuigje / klimgordel waarmee ik hem kan aanlijnen. Bij voorkeur een integraalgordel. Ik heb gezocht, maar kon voor zijn leeftijd geen geschikte oplossing vinden. Hebben jullie tips?

Na enig speurwerk deze gordel gevonden: https://www.klimwinkel.nl/edelrid-fraggle-ii/xs.html?channab…

Vraag me alleen af of dat passend is voor een peuter van 2. Ga ik vragen.

*bericht bewerkt door ErikM op 08 jul 2019 09:19

@ErikM Om te wandelen?

Ik ben van mening dat als je een klimgordel nodig hebt om te wandelen dat je dan verkeerde paden kiest met een klein kindje. Ik heb al mijn wandelingen met Lisa en nu met Max altijd zonder gedaan. Soms even opletten. Soms tillen en nooit aan touw. Terwijl ik alles heb liggen. Want en Max en Lisa heb ik al laten rotsklimmen toen ze nog geen twee waren / zijn.

Ik denk dat je kinderen al heel snel kunt leren om veilig te lopen. Veel kinderen schatten gevaar ook best redelijk in.

Verder als je wel touw gebruikt inderdaad altijd intergraal gordel (de heupen zijn te klein van die kinderen die schieten uit heupgordels) altijd aan dynamisch(erg belangrijk !!!) klimtouw. En maak jezelf dan ook echt vast. Alleen touw met de hand vasthouden is niet genoeg. Plus als de kans groot is dat je een gordel nodig hebt is een helm ook aan te raden. Zeker als je een kind houdt door een touw te trekken is de kans dat ze met hoofd naar achteren vallen erg groot…

Dit was gisteren, Max 16 maanden:

null

Click. Click. Peace

Het blijft inderdaad bij wandelen en het zal hoogstwaarschijnlijk nergens zodanig steil / gevaarlijk worden dat ik hem daar vrijuit laat lopen. Het is meer dat ik het achter de hand heb voor het geval dat. Ik ga naar St Luc en daar zijn de wandelpaden doorgaans goed begaanbaar zonder steile afgronden.

Leuke foto trouwens van je zoontje! Dat is toch puur genieten.

*bericht bewerkt door ErikM op 08 jul 2019 09:53

Dan zal ik het echt gewoon zonder proberen. Als het te heftig wordt in de draagzak (neem aan dat je die mee hebt? )

En inderdaad gewoon genieten.

Mocht je wel willen, dan is die gordel prima, veel merken hebben ze, zeker in de Alpelanden allemaal erg makkelijk te vinden. En koop dat 5 meter dynamisch touw van de rol. (Dynamisch is echt van enorm belang…)

Click. Click. Peace

Op deze leeftijd gingen onze kinderen bij steile stukken of wat wij gevaarlijk vonden in de rugdrager .

Zou een gemiddelde Hollandse woonwijk met water en verkeer niet gevaarlijker zijn om een peuter rond te laten lopen? Ook hier in het Himalaya van de Alpen hebben we onze dreumes -> peuter -> kleuter gewoon lekker los laten lopen. Geef jezelf geen schijnzekerheid, maar let op en geniet. Veel plezier!

*bericht bewerkt door nr49 op 09 jul 2019 14:34

het Himalaya van de Alpen?

Welk VVV heeft dat bedacht ;-)

Click. Click. Peace

Ik gok Alagna…

@Rogier @GiGi home of the big vertical ;)
Maar goed, het is hier dus hoog, ruig en steil; zelfs nog iets meer dan in Wallis, en toch geen probleem om dochterlief lekker los te laten struinen.

‘Himalagna’ dus eigenlijk…

December geweest, snel nog eens terug naar Himalagna! ;)

Edwin van Riel

Gewoon zonder tuigje gaan en de juiste plaatsen uitzoeken waar je met een tweejarige veilig op stap kunt gaan. Ik denk dat het nog altijd de bedoeling is om te genieten van een wandeltocht en je niet de hele tijd zorgen te hoeven maken of het wel veilig genoeg is voor je kindje.

Inmiddels ben ik terug van vakantie en ben ik blij dat ik m’n kleine heb aangelijnd aan de PETZL OUISTITI. Ik heb het als erg prettig en veilig ervaren dat ik hem kon laten wandelen en klauteren, terwijl hij veilig aan het touw zat. Op deze manier kon hij bijvoorbeeld ook veilig spelen op de sneeuw en in het water. Daarnaast vond ik het erg handig dat ik hem goed vast kon houden aan de inbindlus op zijn rug in bijvoorbeeld een stoeltjeslift.

Plaats een reactie