Verjaardag in juni en sneeuw...

Hallo iedereen

Ik ben gek van skiën (misschien een beetje geobsedeerd :-) ). Volgend jaar word ik 40 jaar.
Helaas valt mijn verjaardag op 24 juni i.e. niet in het winterseizoen van ons continent.
Mijn droom is om op mijn verjaardag te skiën in de bergen. (geen indoor)

Ik had mijn oog laten vallen op Zermatt-Cervinia maar helaas gaat daar de berg pas open midden juli.
Momenteel is de enige optie die ik heb gevonden Hintertux. Zijn er andere plaatsen waar ik zeker eens moet kijken?
Alvast dank voor alle tips!

Misschien iets in Zuid Amerika? Wel een iets ander prijskaartje natuurlijk, maar je wordt maar één keer 40.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mölltaler Gletscher misschien?

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/468016/welke-skige…
Zermatt is het hele jaar open, maar eind juni vermoedelijk maar één of twee liften. Dat raad ik ten zeerste af gelet op de prijs.

Zuid Amerika zou ik niet doen de winter begint daar pas net… in september zit je daar beter!

Click. Click. Peace

Hoe sportief ben je? Anders zou een mooie toerskitocht ook een idee kunnen zijn.

Click. Click. Peace

Zuid Amerika zou ik niet doen de winter begint daar pas net… in september zit je daar beter!

Rogier op 8 aug 2019 18:49

Ah ik had wat gegoogled en zag offpiste reizen in juni…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe sportief ben je? Anders zou een mooie toerskitocht ook een idee kunnen zijn.

Rogier op 8 aug 2019 18:51

Niet echt supersportief. Ik denk niet dat een toerskitocht een optie is alhoewel ik dat wel altijd al eens willen doen heb.

Het overzicht van pistes die laat in het winterseizoen nog open zijn had ik al eens doorgenomen.

Ik wil gerust het vliegtuig nemen om mijn hartje te kunnen ophalen. Is Canada of Japan een optie of is dit ook nog te vroeg?

Mölltaler Gletscher misschien?

Erien op 8 aug 2019 17:36

Nog nooit van gehoord. Zal ik zeker eens bekijken. Iemand ervaring?

Wil je echt op die dag of is iets eerder ook een optie? Tot half juni is Stubai namelijk nog open.

Zermatt is voor het skiën niet fantastisch in de zomer, maar ik vind het wel echt geweldig mooi daar. Vorige zomer top vermaakt met een paar dagen de piste op en andere dagen wandelen en onwijs mooi uitzicht op de Matterhorn vanuit het appartement. Wel duur inderdaad.

Hinterux is zeker een goede optie. Stelvio is geloof ik ook dan open, maar die laatste heb ik geen ervaring mee.

Wil je echt op die dag of is iets eerder ook een optie? Tot half juni is Stubai namelijk nog open.
[/post]

Graag zou ik echt op 24 juni op de latten staan :-)

Ik noord Amerika ga je nog wel meer aanbod vinden in die periode. Er zijn daar ieder jaar wel skigebieden die tot zeker half juli open zijn

Born to Ride

Op de Stelvio, die is zeker open dan. 😉

Bla, bla, bla.

Zuid Amerika zou ik niet doen de winter begint daar pas net… in september zit je daar beter!

Rogier op 8 aug 2019 18:49

Ah ik had wat gegoogled en zag offpiste reizen in juni…

Roy83 op 8 aug 2019 18:55

Ik zou de gok niet durven nemen, maar je kunt geluk hebben…

Click. Click. Peace

Riksgränsen? Al zijn de openingstijden rond 24 juni niet meer een zekerheidje…
Wel een toffe bestemming om rond middernacht af te dalen.

En anders blijft Hintertux, Stelvio of Zermatt over…

*bericht bewerkt door Hessel op 08 aug 2019 21:20

Geen flauw idee eigenlijk, maar is er die periode niet nog wat heli-ski mogelijk rond de Mont Rose?

Riksgränsen is ook wel een gaaf idee! Inderdaad

Click. Click. Peace

Als het allemaal niet lukt of lastig wordt, vier je toch je 40,5 st verjaardag in de sneeuw.
Komt ook maar één keer voor en zit je gelijk ook met kerst in de sneeuw.
Slechts een idee.

.

Mölltaler Gletscher misschien?

Erien op 8 aug 2019 17:36

Nog nooit van gehoord. Zal ik zeker eens bekijken. Iemand ervaring?

thanssens op 8 aug 2019 19:19

Niet echt een aanrader. 1 lift (wel een snelle) en paar afdalingen naast elkaar die niet meer dan 300 hoogtemeters overbruggen. Als je er in de buurt bent leuk om eens te doen. Speciaal daarvoor naartoe gaan? Neen.

Noorwegen heeft een paar zomerski bestemmingen die in juni open zijn. Google eens op Stryn, Fonna of Galdhøpiggen… ☀️🎿

Geen flauw idee eigenlijk, maar is er die periode niet nog wat heli-ski mogelijk rond de Mont Rose?

Riksgränsen is ook wel een gaaf idee! Inderdaad

Rogier op 8 aug 2019 21:22

http://www.rifugimonterosa.it/it

Gebruikelijk gaan de liften half juni weer open. Hutten (gnifetti) zijn open. Er wordt wel getourd tweede helft juni. Hoe goed ski je?

Plaats een reactie