Dag extra skiën, welk gebied zou jij kiezen?

We gaan in januari in La Plagne skiën. We hebben er een traditie van gemaakt om de dag voor de week in 'het grote gebied' een gebied(je) in de buurt aan te doen. We maken de extra overnachting na de reis dag in La Léchère en logeren de rest van de week in Champagny.

Voor de extra skidag zijn er dus heel wat opties.
Grand Domaine vanuit Valmorel
Trois Vallees vanuit Courchevel
Pralognan-la-Vanoise (25 km piste)

Welke gebied zou jij een dagje doen in deze vallei (en waarom)? (andere tips zijn ook welkom).

Bedankt,
Sandra

sneeuw witje en de 7 bergen

Redelijk dichtbij heb je Sainte Foy Tarentaise. Wij zijn hier in maart een dagje wezen skien. Het is een niet al te groot gebiedje maar met super mooie pistes en het is er heerlijk rustig. Wij hadden hier tot het eind van de middag super strakke pistes. Wanneer je op zaterdag daar gaat skien kan je online een skipas kopen voor slechts 23,- Voor een dagje is dit echt een geweldig gebiedje. Wat ons ook op viel was dat het niveau op de pistes super hoog was waardoor je een heel veilig gevoel had op de pistes. Een behoorlijk groot deel van de skiers die we tegenkwamen droeg skileraren kleding uit de omliggende gebieden zoals tignes, les arcs, la plagne, la Rossiere etc. Die komen dus op hun vrije dag ook allemaal in sainte Foy skien.

Born to Ride

Valmorel

  1. Groter dan Pralognan, maar toch overzichtelijk.
  2. Trois Vallees vind ik te groot voor 1 dag, je gaat meer plezier halen op 1 dag als je leuke pistes kunt herhalen.

Sainte Foy zoals hierboven vermeld ligt al voorbij hun bestemming. Ik kan me bedenken dat niet iedereen dit wil doen, ook al is het niet ver.

*bericht bewerkt door Joy85 op 13 aug 2019 09:07

Vanuit La Lechere ben je natuurlijk snel in Valmorel. Als je er een compleet dagje van wil maken is Pralognan best een leuk dorpje, met mooie loipes/wandelpaden. En even weg uit de ski-industrie van de grote jongens er omheen.

Gaat het puur om het skiën, dan is Valmorel veel groter en leuker. Pak dan wel de St. François-kant erbij. Heerlijke cruisebanen daar.

Redelijk dichtbij heb je Sainte Foy Tarentaise. Wij zijn hier in maart een dagje wezen skien. Het is een niet al te groot gebiedje maar met super mooie pistes en het is er heerlijk rustig. Wij hadden hier tot het eind van de middag super strakke pistes. Wanneer je op zaterdag daar gaat skien kan je online een skipas kopen voor slechts 23,- Voor een dagje is dit echt een geweldig gebiedje. Wat ons ook op viel was dat het niveau op de pistes super hoog was waardoor je een heel veilig gevoel had op de pistes. Een behoorlijk groot deel van de skiers die we tegenkwamen droeg skileraren kleding uit de omliggende gebieden zoals tignes, les arcs, la plagne, la Rossiere etc. Die komen dus op hun vrije dag ook allemaal in sainte Foy skien.

Matthias123 op 13 aug 2019 09:02

Sainte Foy is inderdaad erg leuk, maar dat was vorig seizoen al ‘de extra dag’ voorafgaand aan La Rossiere. (die tip van een online ski pas voor 23,- kreeg je van mij : )

sneeuw witje en de 7 bergen

Valmorel

  1. Groter dan Pralognan, maar toch overzichtelijk.
  2. Trois Vallees vind ik te groot voor 1 dag, je gaat meer plezier halen op 1 dag als je leuke pistes kunt herhalen.

Sainte Foy zoals hierboven vermeld ligt al voorbij hun bestemming. Ik kan me bedenken dat niet iedereen dit wil doen, ook al is het niet ver.

Joy85 op 13 aug 2019 09:04

Naar Champagny is het inderdaad qua reistijd vanuit sainte Foy niet het meest ideale. Ik had daar overheen gegeken en alleen La Plagne gezien. Dan had het qua reistijd niet veel uitgemaakt.

Born to Ride

Redelijk dichtbij heb je Sainte Foy Tarentaise. Wij zijn hier in maart een dagje wezen skien. Het is een niet al te groot gebiedje maar met super mooie pistes en het is er heerlijk rustig. Wij hadden hier tot het eind van de middag super strakke pistes. Wanneer je op zaterdag daar gaat skien kan je online een skipas kopen voor slechts 23,- Voor een dagje is dit echt een geweldig gebiedje. Wat ons ook op viel was dat het niveau op de pistes super hoog was waardoor je een heel veilig gevoel had op de pistes. Een behoorlijk groot deel van de skiers die we tegenkwamen droeg skileraren kleding uit de omliggende gebieden zoals tignes, les arcs, la plagne, la Rossiere etc. Die komen dus op hun vrije dag ook allemaal in sainte Foy skien.

Matthias123 op 13 aug 2019 09:02

Sainte Foy is inderdaad erg leuk, maar dat was vorig seizoen al ‘de extra dag’ voorafgaand aan La Rossiere. (die tip van een online ski pas voor 23,- kreeg je van mij : )

SandraSki op 13 aug 2019 09:21

Mijn geheugen is soms niet al te best ;) nogmaals bedankt voor de tip!

Born to Ride

Ik zou absoluut Pralognan doen. Groot en uitdagend genoeg voor één dag, en je zal er in tegenstelling tot je andere opties niet zo snel boeken voor een hele week, dus eigenlijk een unieke kans om in zo’n klein pareltje te gaan skiën.

Bedankt voor de reacties!
Trois Vallees valt af. Nu nog kiezen tussen Pralognan en Grand domaine.

Denk je dat we ons een dag kunnen vermaken in Pralognan @paolie? We doen graag een lekkere piste een paar keer op een dag, maar we zijn geen off-piste skiërs dus we kunnen geen extra hellingen naast de piste toevoegen.

sneeuw witje en de 7 bergen

Als je je in Sainte Foy hebt vermaakt, zal dat in Pralognan ook wel lukken. En neem dan de wandelschoenen mee en loop eens het Parc Nationale in na het skiën.

Les Saisies en Arêches Beaufort kan je ook overwegen vanaf Albertville…

Dan zou ik een week Espace Diamant of Evasion Mont Blanc pakken en een dag Areches-Beaufort of Les Contamines

Dat zou ik misschien ook doen, maar dat is hier niet de vraag.
Pralognan is overigens verder omrijden dan LS en AB.
Alleen Valmorel is minder ver omrijden.

Vanuit LS en AB ben je natuurlijk wel 1,5u aan het rijden naar Champagny…

Pralognan-Champagny is maar 20 minuten rijden, van alle opties degene met de minst lange omweg (op Valmorel na, want dat kun je vanuit Celliers met een gondellift bereiken)

*bericht bewerkt door paolie op 13 aug 2019 14:22

Dan zou ik een week Espace Diamant of Evasion Mont Blanc pakken en een dag Areches-Beaufort of Les Contamines

Bennie op 13 aug 2019 13:19

Die combinatie bewaren we voor een andere vakantie. Espace Diamant stond al eens eerder op het wensen lijstje, maar viel toen af vanwege de lagere ligging. Met de meer zachtere winters is regen op de piste voor ons een zorg.

sneeuw witje en de 7 bergen

Pralognan-Champagny is maar 20 minuten rijden, van alle opties degene met de minst lange omweg (op Valmorel na, want dat kun je vanuit Celliers met een gondellift bereiken)

paolie op 13 aug 2019 14:17

check! dank je

sneeuw witje en de 7 bergen

Le Grand Domaine is een heerlijk gebied met schitterende cruisebanen, en lijkt me in dat opzicht een prima gebied om een eerste dag lekker in te komen! Ik was er met een gemengde groep skiërs (1-20 jaar op de skis) en iedereen heeft zich er uitstekend vermaakt. In Pralognan lijkt me wel wat meer afwisseling/uitdaging te zitten…

Plaats een reactie