Gezocht: Skilift die vrij laag boven de grond hangt :-/

Hoi,

Ik heb extreme hoogte vrees maar wil daar graag aan werken.
Heb al verschillende therapieën achter de rug en het is al 10 keer beter dan pakweg 5 jaar geleden.
Alleen om te skien zit ik nog met veel angst.
Ik ski bijzonder graag maar de angst die ik ervaar in stoeltjes- of cabinelift duikt altijd weer op.
Ik zoek dus een gebied waar vanuit het dal ergens een gondel of zetellift vertrekt die naar geldende normen niet bijzonder hoog boven de grond hangt. Die wil ik nemen tot ik er aan wen zeg maar.

Iemand tips.
Een beetje een bijzondere vraag ik weet het maar hopelijk kan iemand mij helpen :-)

Lieve groetjes,

Ines

Het gebiedje Cima Piazzi bij Bormio heeft veel oudere stoeltjesliften die niet hoog boven de gron hangen. Verder vooral sleepliften. Er is 1 cabinelift, maar die liftpalen zijn ook nergens echt hoog.
Een ander gebied dat veel liften heeft die niet hoog boven de grond hangen is Skicenter Latemar (Obereggen-Predazzo) in de Dolomieten. Een stuk groter dan Cima PIazzi.

Vind de liften in skiwelt ook niet echt bijzonder hoog hangen. Zelfs de gondels blijven daar vrij dicht bij de grond.
Maarja ik weet niet hoe jij dat ervaart. Je zou bijvoorbeeld eens een aantal keer naar landgraaf kunnen gaan of een dagje Winterberg. Daar is het nog minder steil en hoog dan in de Alpen. Of naar Willingen waar ze een vrij toegankelijke gondel hebben.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 19 aug 2019 19:25

Übung macht den meister!!!

Eens wat betreft skiwelt, aardig wat liften die niet heel hoog hangen.

Vind in Hochkönig een aantal liften ook niet echt hoog, blijven gelijk met de piste omhoog gaan, dus geen grote overbrugging, alleen de Zachofbahn bovenste stukje.
Maar wat je zegt @RFKANGOO dat is heel persoonlijk en zeker als je hoogte vrees hebt.

Dienten Die Alte schule

Ik weet niet of je het al gedaan hebt omdat je aangeeft al diverse therapieën gedaan te hebben, maar in landgraaf hebben ze een speciale therapie om hoogtevrees in stoeltjesliften te overwinnen.

Wanneer je het liefst stoeltjesliften echt wil vermijden zou ik je Arolla kunnen aanbevelen. Dit gebied, wat werkelijk in een adembenemende omgeving ligt en een prachtig authentiek dorp heeft, bestaat uit alleen maar lange sleepliften.

Een andere tip voor bijvoorbeeld een heel andere wintersport beleving is Scandinavië. Bijna alle gebieden, ook de voor Scandinavische begrippen, grote skigebieden daar bestaan uit bijna alleen maar sleepliften en enkele lage stoeltjesliften of cabineliften.

Wat ook heel gaaf is, is Lapland rond de skigebieden Levi en Yllas welke goed samen te combineren zijn. Nagenoeg alleen maar sleepliften en perfect voor een wintersport icm sledehonden, noorderlicht, ijsvissen, sneeuwscooter safari etc…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 19 aug 2019 20:25

Born to Ride

Ik zou inderdaad Scandinavië eens bekijken. De skigebieden daar hebben weinig hoogtemeters, veel sleepliften en veel laaghangende liften.

De gondel van Ladis naar Fiss is echt laag, hierna kun je een lange makkelijke afdaling terug skieen !

Het gebiedje Cima Piazzi bij Bormio heeft veel oudere stoeltjesliften die niet hoog boven de gron hangen. Verder vooral sleepliften. Er is 1 cabinelift, maar die liftpalen zijn ook nergens echt hoog.
Een ander gebied dat veel liften heeft die niet hoog boven de grond hangen is Skicenter Latemar (Obereggen-Predazzo) in de Dolomieten. Een stuk groter dan Cima PIazzi.

GiGi op 19 aug 2019 19:08

Cima Piazzi, dat is een erg mooi gebiedje. Goede herinnering.

Het gebiedje Cima Piazzi bij Bormio heeft veel oudere stoeltjesliften die niet hoog boven de gron hangen. Verder vooral sleepliften. Er is 1 cabinelift, maar die liftpalen zijn ook nergens echt hoog.
Een ander gebied dat veel liften heeft die niet hoog boven de grond hangen is Skicenter Latemar (Obereggen-Predazzo) in de Dolomieten. Een stuk groter dan Cima PIazzi.

GiGi op 19 aug 2019 19:08

Cima Piazzi, dat is een erg mooi gebiedje. Goede herinnering.

De gondel van Ladis naar Fiss is echt laag, hierna kun je een lange makkelijke afdaling terug skieen !

GeJe op 20 aug 2019 12:51

En vervolgens weer heel lang in de rij staan voor weer eenzelfde saaie afdaling. SFL is nu net een gebied dat niet geschikt is in dit geval. Het is daar volgens mij echt de enige lift die echt laag is.

Born to Ride

Nooit naar beneden kijken als je hoogtevrees hebt @Ines Altijd naar boven of recht vooruit.Simpel maar het helpt.

Zoek het wat dichter bij huis: Winterberg. Veel stoeltjesliften maar nergens heel hoog.

Ik kan je geen tips geven, betreft het juiste skigebied zoeken. Wel vind ik het heel knap van je dat je alsnog doorzet om je angst te overwinnen! Top @Ines

Er is maar 1 oplossing. @Hooykaas volgen. Had vroeger ook extreem hoogtevrees; helemaal overwonnen. Nieuwe liften beter dan oude langzaam gaande liften.

Hen48

Plaats een reactie