Geïntegreerde diplays op skiliften, zou het wat zijn?

Er is een Amerikaans bedrijf dat in een aantal skigebieden daar de ‘safety bars’ van stoeltjesliften uitvoert met elektronische displays. Hierop is (lokale) reclame te zien, maar ook info over het weer, gesloten pistes in het gebied, zelfs webcams om de verkeersstroom van en naar het skigebied in de gaten te houden. Dus eigenlijk alle info die je in de betere skigebied-apps vind.

https://www.snow-forecast.com/whiteroom/live-information-and…

Is dit de toekomst? Zou het wat zijn?

*Typo in de titel is gemeld. Het is nog vroeg 🥱

Persoonlijk denk ik dat het me zal afleiden van waar het echt om gaat: de rust, de natuur, het uitzicht, even echte dingen zien i.p.v. schermen waar ik dagelijks mee werk…

Voor mij hoeft het dus niet.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Tja tijden staan niet stil, op zich goed gevonden. Aangezien dat het betaald wordt door de reclame denk ik wel dat we dergelijke dingen meer en meer gaan zien, al hoop en vermoed ik dat het maar in enkele liften per gebied zal zijn.

Voor mij hoeft het dus niet.

Ferdinand op 24 aug 2019 07:33

Idem.

Bla, bla, bla.

Persoonlijk denk ik dat het me zal afleiden van waar het echt om gaat: de rust, de natuur, het uitzicht, even echte dingen zien i.p.v. schermen waar ik dagelijks mee werk…

Voor mij hoeft het dus niet.

Ferdinand op 24 aug 2019 07:33

Exact mijn gedachte…

❄️

Lijkt me een dure grap. Sowieso kan elektronica slecht tegen kou. En het moet ook vandalismebestendig zijn.

No thanks, ik zie ze al zitten met hun I phone in de ene hand en hun blik gekluisterd op t display.
Geef mij maar t papieten plannetje en t zicht op de omgeving.
Tegelijk denk ik dat je deze ontwikkeling niet tegenhoud. 😢

Born to run. B.S.

Vind het niks.
Als fervent wintersporter heb je allang het weer en de pistes bekeken voordat je in de lift stapte die dag. Je hoeft er niet op te kijken natuurlijk maar het zou mij alleen maar afleiden de omgeving.

Aftellen maar!

VS? Dan moeten die beugels wel eerst naar beneden 🤗

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 24 aug 2019 17:12

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Gezien de maatschappij waar we in leven lijkt het mij een zekerheid dat die dingen veel gaan te zien zijn. Maar of we erop zitten te wachten is iets anders.

Reclame wordt toch gewoon onze strot in geramd hoor, of we het nu willen of niet.

Schiheil ⛷🏂🎿

Nee dank je. Ik probeer die telefoon al zoveel mogelijk weg te laten op wispo. Dan zie ik alsnog een scherm. Enige nut lijkt me melden van weer / waarschuwingen / gesloten pistes. Maar het gaat natuurlijk om geld verdienen. Extra reclames, meh.

Bergen + Sneeuw = ❤

De helft van die tijd zit die bar toch al nu al vol met reclame, net als veel stoeltjes, gondels, liftstations, etcetera?

Ik weet niet of dit gaat werken, maar het is een klein beetje extra reclame (hooguit). We hangen hier wel heel erg de boze bejaarde uit die vroeger als beter vond ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Precies! Prima idee. Je hoeft niet meer je mobiel te pakken of papieren piste-kaart waardoor je handschoenen uit moeten. En je kijkt alleen als je dat wilt.

*bericht bewerkt door Tims op 25 aug 2019 09:30

Bejaard en vroeger was alles beter vind ik zeker niet hoor. Maar omdat ik zelf bewuster minder op schermen probeer te leven, zou ik het fijn vinden dat er wat minder zou zijn. Maar ik snap ook de nuttige dingen ervan. En ja er hangen op elke paal ook allemaal posters en reclame. Dus helemaal ontkom je er toch niet aan. Zoals alles: voor en nadelen. (En legt zijn iPhone nu snel in een hoek 😄)

Bergen + Sneeuw = ❤

Lijkt me ideaal. Snel even kunnen kijken waar je heen moet als je uit de lift stapt. Of dat ze zouden kunnen aangeven bij welke lift het heel druk is zodat je die kunt vermijden.
En het zou al helemaal gaaf zijn als het in verbinding zou staan met je telefoon en het bijvoorbeeld statistieken bij kan houden en weergeven.

Ik hoop echt dat alle liften dit soort schermen krijgen.

Wintersport, het beste wat er is.

Biedt wel mogelijkheden. Nadeel is dat mensen er toch (te)veel op gefocust gaan zijn schat ik in, en daarmee het natuurschoon (meer) uit het oog verliezen.
Op subtiele manier misschien integreren in verbindingsliften, maar liever niet teveel aanwezig…

Ik snap het nut en zou het misschien zelf ook gebruiken als het er is; even je volgende piste uitkiezen, route uitstippelen etc. Best handig.

Anderzijds is de charme van wintersport lekker klungelen met je kaartje en even weg van de digitale wereld, genieten van de omgeving etc. Dat ga je dan inleveren. En het is een kwestie van tijd tot je niet meer in rust om je heen kan kijken, omdat ze speakers integreren die reclame afspelen…
Tip voor de skigebieden: ik betaal liever een paar euro meer voor een liftpas, als ik daardoor reclamevrij kan skiën.

Mooi te combineren met die foto-palen. Kan je de foto laten maken, op het scherm je mailadres geven en de foto bekijken. Scheelt gedoe met de foto ophalen.

Het zal er vast komen, want reclame levert geld op. (en komt vaak niet in plaats van, maar als extra inkomsten). Maar voor mij hoeft het niet.

Sowieso ben ik de laatste jaren bijna reclamevrij (reclamevrij terugkijken van programma’s, Netflix, Youtube Premium). En dat bevalt verdomd goed.

Van mij hoeft het liever niet.
Wat ik wel fijn vind is als het pisteplan op de beugel staat.

VS? Dan moeten die beugels wel eerst naar beneden 🤗

Sneeuwbaard op 24 aug 2019 17:12

En drievoudig vergrendeld worden.
Vervolgens moet je die bar 10x ronddraaien om alle uitsluitingen en voorwaarden te lezen om uiteindelijk onderaan een knop te vinden dat je elke aansprakelijkheid op voorhand afwijst.
Tegen die tijd ben je allang boven …

Laten we er in … naam voor zorgen dat we dit soort (en andere) Amerikaanse b…s… daar laten waar het vandaan komt: Aan de overkant van 'de plas'.

Ik vind op 100m afstand hoorbare muziek en grote reclame schermen al erg genoeg …

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 27 aug 2019 12:14

Rob

Nee, geen behoefte aan. Hoe minder electronische meuk in de bergen hoe beter. Mag graag de illusie koesteren in de natuur bezig te zijn.

Plaats een reactie