Eerste dump vanaf maandag/dinsdag voor gletchers

Goed nieuws… zo’n 30 tot 80 cm begin volgende week voor de Zugspitze en ook dieper in de Alpen sneeuw en vorst op de gletschers … daarna aanhoudend winterweer op hoogte met regelmatig verse sneeuw

https://www.wetteronline.de/wettertrend/zugspitze

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Had gehoopt op een weekje goed vliegweer komende week, maar gooi nu ook maar de ski’s in de achterbak 😄

null

Hebben ze wel nodig ook volgens mij. Frankrijk pist vooralsnog naast de pot?

Mr. Slow

Komt goed uit voor Hintertux slechts 45 cm op de gletscher

Komt op een mooi moment voor Pitztal & co die nu beginnen met de pistenpreparatie met de bewaarde sneeuwvoorraad. :)
Zeker als het niet (meer) warmer gaat worden maar dat lijkt me toch wat voorbarig. ;)

Bla, bla, bla.

Hebben ze wel nodig ook volgens mij. Frankrijk pist vooralsnog naast de pot?

Quick op 28 aug 2019 12:20

Aan sneeuw in september heb je nog niet zoveel, zelfs voor gletsjers is dit zoals de Fransen zeggen ‘cache misere’ … Laat die sneeuw maar wat later vallen.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5499/vanaf-wanneer…

Click. Click. Peace

@Rogier voor het tegengaan van gletsjersmelt is elke sneeuwval welkom.

Mr. Slow

@Quick Zeker, het kan niet genoeg sneeuwen. Toch ben ik bang dat dit niet meer is dan een druppel op de gloeiende plaat.
Daarvoor heb ik liever koude temperaturen ;-) zodat het sowieso vaker op gletsjerhoogte sneeuwt ;-) en waardoor gletsjer aanwas krijgen. Deze sneeuw zal, denk ik, snel weer weg zijn. Zelfs in noordwanden geef ik deze sneeuw nog geen lang leven…

Click. Click. Peace

Vraag me af hoeveel sneeuw er echt gaat vallen, als het moment er komt gaat het weer van de kaarten zijn , mss kan @roel ons echt zeggen hoeveel me mogen verwachten

Het is mogelijk, 2 jaar geleden lag er eind september al een mooi pak op de Hintertux.

Maar in tegenstelling tot de meeste begint mijn zomervakantie pas vandaag, zaterdag richting Oostenrijk. Wat mooi weer zou ik dan niet vervelend vinden met de kids.

Vraag me af hoeveel sneeuw er echt gaat vallen, als het moment er komt gaat het weer van de kaarten zijn , mss kan @roel ons echt zeggen hoeveel me mogen verwachten

Pieter230976 op 28 aug 2019 15:30

@Pieter230976 morgenochtend een weerbericht over deze ontwikkeling. Het komt zich zoals altijd heel nauw, zeker als er nog meer dan 6 dagen te gaan zijn.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Het is mogelijk, 2 jaar geleden lag er eind september al een mooi pak op de Hintertux.

Maar in tegenstelling tot de meeste begint mijn zomervakantie pas vandaag, zaterdag richting Oostenrijk. Wat mooi weer zou ik dan niet vervelend vinden met de kids.

Maurice0 op 28 aug 2019 17:48

Kom gewoon naar de zuid Franse Alpen mooi weer in overvloed ;-)

Click. Click. Peace

Kan niet iemand die wolken naar Nederland blazen ofzo?
Kan hier wel wat sneeuw gebruiken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

mss raar om te zeggen , als je kijkt naar GFS en UKMO zie je heel ver hogedruk en hogere temperaturen ofwel moet ECMWF vanavond alles om smijten , dus ik wacht op morgen voor het weerbericht

Vraag me af hoeveel sneeuw er echt gaat vallen, als het moment er komt gaat het weer van de kaarten zijn , mss kan @roel ons echt zeggen hoeveel me mogen verwachten

Pieter230976 op 28 aug 2019 15:30

@Pieter230976 morgenochtend een weerbericht over deze ontwikkeling. Het komt zich zoals altijd heel nauw, zeker als er nog meer dan 6 dagen te gaan zijn.

Roel op 28 aug 2019 18:03

Ja maar zo kan je al eens oefenen tegen het chte winterseizoen. 😜

Bla, bla, bla.

Niet veel, maar toch alweer lekker om naar uit te kijken op de webcam enzo, top!

Plaats een reactie