Wax en slijpclinics 2019-2020

Een behangtafel is veel te onstabiel, de andere zal ik eens onder de loep nemen😉

LA NORMA😍☃️

En behangerslijm wil je echt niet onder je board of skies. 🤔

Born to run. B.S.

null

Zoek de verschillen met een schone /nieuwe behangtafel. Overigens geen ervaring mee, dus wellicht niet stabiel genoeg.

@Jeffvdv was je fff vergeten🥶
Maar mooi dat je nu de clinic gehad hebt😃
Ja mooie kerel die Steven, goede marktkoopman😉
De slijptool die je hebt heb ik ook en werkt prima wat je nu dus ondervonden hebt.
Heb je ook de base Edge file guide gebruikt? In mijn ogen moet je die wel hebben, mag een willekeurig merk zijn want zien er allemaal hetzelfde uit, om een goede hoek te kunnen maken en dus je hangende kant op die 0,5 te kunnen houden waar je het over hebt.
Heb je nu al vijlen of weet je al welke je wil aanschaffen? Als het goed is heb je gemerkt dat je met meerdere vijlen een betere/strakkere hoek krijgt, maar ook hierin is het weer hoever wil je gaan😁
Met waxen was ik begonnen met de smartwaxer van holmenkol, na een test met de toko T14 daarop over gestap, je merkt duidelijk verschil dat die beter op temperatuur blijft en je dus makkelijker en sneller je ski’s/board waxt. Ook in die ijzers zit veel verschil in prijs maar deze T14 is digitaal en nog redelijk schappelijk geprijsd itt bijvoorbeeld de digitale van holmenkol😅 Dus mocht je er nog geen hebben dan raad ik die aan😃
Betreffende de waxtafels: er zijn er afgelopen week weer 2 aan m’n neus voorbij gegaan, deze zijn nieuw te duur naar m’n zin maar 2de hands nauwelijks te vinden en als ze dan online komen moet je er dus meteen bij zijn😂

Piefke op 9 jan 2020 23:39

Ja de base edge file guide ook gebruikt en ik ben het met je eens dat je die sowieso ook moet hebben. Deze ga ik dus zeker aanschaffen. Qua vijlen ben ik er nog niet helemaal uit (uiteindelijk wil ik die wel allemaal), voor het begin zit ik te denken aan de rode en groene diamant vijl, een oxide steen (of een edge trick) , een schleifgummi en de 15 en 22 tands vijlen.

Ik denk dat ik hiermee wel aardig op weg ben, maar vul aan wat ik mis of juist niet nodig heb.

Ik heb nu de smartwaxer als ijzer, kwam erbij in de waxset. Dus eerst hier maar eens mee aan de gang. Ik heb wel vaker positieve verhalen over de digitale ijzers gelezen, dus wellicht komt die er wel als deze niet voldoet 😬

Oh en @Piefke als jij die swix waxtafel die @Sjaak27 heeft gevonden nou eens uitprobeert… Wij horen graag of het wat is 😜
Die van Holmenkol vond ik wel echt ideaal, maar die is tweedehands slecht te vinden idd… Maar wie weet komt hij nog eens flink in de aanbieding.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik gebruik deze setup: had al een (vouwbare) ladder, 2 lijmklemmen en een hardhouten plank:

null

Creatief! Helaas ook niet in het bezit van zo’n ladder, maar iets soortgelijks kan ik wel maken.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Creatief! Helaas ook niet in het bezit van zo’n ladder, maar iets soortgelijks kan ik wel maken.

Jeffvdv op 10 jan 2020 12:26

Een ‘echte’ waxtafel is natuurlijk helemaal top als je toch iets moet investeren. Als je binnen gaat slijpen/waxen dan echt een oude deken ofzo er onder doen. Ik was eigenwijs de eerste x en vond dat niet nodig, die gietvloer is een week lang gladder dan Thialf geweest, levensgevaarlijk. Gebruik nu een grote oude deken eronder, werkt prima. Of buiten natuurlijk, maar dat vind ik zo onaantrekkelijk.

Plaats een reactie