geschikt gebied voor snowboard carving..met brede pistes?

Dag allemaal,

Wij zijn dit jaar op zoek naar een gebied waar we flink kunnen oefenen op het carven (snowboards).
Flink brede pistes zodat we niemand in de weg zitten… en ook een mooie lange lengte qua afdaling.
Al heel veel gezocht en ook gevonden… maar het blijft lastig vinden en inschatten of het nou echt top is.
Ik dacht aan bijvoorbeeld; Hinterglemm, Alta Badia, Espace San Bernardo.

Gebied zelf ook boven de tja, minimaal 80 a 100 km, liefst meer, al is kwantiteit niet alles natuurlijk. Maar voor een week / de afwisseling wel fijn.

Ben erg benieuwd naar jullie ideeën!

Heerlijk lange en brede carve-pistes, blauw en makkelijk rood, heb je in Breuil-Cervinia!

❄️

Die ultra carving videos worden opgenomen in Zinal. Kijk dus ook eens naar Val d’Anniviers ;)

Eens met @Marije77, Cervinia!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Monte rosa, buiten de weekenden en als je half april een optie vind (dan niet met de Pasen) vind ik Ischgl ook fantastisch daarvoor.

Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau! Zeker aan de Wildschönau kant. Er komt later dit seizoen nog een Snow Show van uit, maar ik ga mede door die brede carve pistes daar op vakantie 😬

Cervinia idd.

Was dit zelf ook aan het zoeken, dus lees hier met veel interesse mee.
Hoe is Cervinia (gewoonlijk) in de week voor Kerstmis?

Ik sluit me aan bij de bovenstaande meerderheid; Cervinia is een waar carveparadijs voor snowboarders (en skiers). Lange brede maar ook rustige pistes.

Was dit zelf ook aan het zoeken, dus lees hier met veel interesse mee.
Hoe is Cervinia (gewoonlijk) in de week voor Kerstmis?

Videast op 5 sep 2019 11:05

Dat kan best koud zijn, ik ben er geweest begin januari met temperaturen nog beneden de min 20 graden. Maar met goed kleden is het prima te doen. Hou er rekening mee dat bij veel wind de (verbindings)liften dicht gaan. Je kunt dan eventueel prima uitwijken naar Torgnon.

De strakheid van de pistes is er na januari wel vaak al vroeg af in Wildschonau, maar prima breed idd. In die categorie kun je ook denken aan Katschberg/Lungau. Overal lekker breed daar en nèt wat langer goed.

Brede Carve pistes in Kaltenbach.

null

Ik denk dat alle grote gebieden wel mooie brede pistes hebben. En alles valt of staat met de weersomstandigheden.

Übung macht den meister!!!

Ik ben ook erg benieuwd naar alle ideeën!

De afgelopen jaren ben ik regelmatig in het Paradiski gebied geweest in Frankrijk-Belle Plagne waar ik echt lekker heb kunnen boarden. Zowel Carven op de Piste als lekker Boarden in de verse poeder. Dit jaar in Oostenrijk Hochkönig vond ik ook geweldig. Dus ik ben benieuwd waar het nog beter kan,want het kan altijd weer beter.

Dank allen voor jullie reacties!
Zou Hinterglemm (e.o.) ook een goede keuze zijn?

Nee, door de drukte zijn de pistes in Hinterglemm vaak te druk om na 10u nog lekker te kunnen carven vind ik.

Reschen/Schöneben heeft helemaal niet de allerbreedste pistes en het is er ook erg lelijk. ;)

Bla, bla, bla.

In de Dolomieten kan je geweldig carven. Goed geprepareerde pistes die er vaak in de middag ook nog goed bij liggen, niet druk buiten trekpleisters als de Sella Ronda en niet al te steil over het algemeen.

Flachau zijn ook redelijke snelwegen…

Bredere snelwegen dan in Sankt Moritz ga je niet vinden.
En het is er altijd rustig.

Flachau zijn ook redelijke snelwegen…

RoteHersentote op 6 sep 2019 14:42

Maar altijd druk…

Je hebt niet alleen een mooie voorraad aan lange brede pistes nodig.
Ze moeten mooi strak getrokken worden.
En je moet je geen zorgen hoeven maken dat je door een of andere straighliner overhoop gekegeld wordt.

Dus Kaltenbach wat hierboven genoemd wordt niet bepaald ideaal. Absurd hoge lift capaciteit tov weinig piste oppervlakte, dus enorm druk.

Cervinia is inderdaad ideaal.
Soelden, maar dan vooral omdat daar een test centrum is waar je Virus boards kunt huren. Als je die kans hebt, altijd doen…
Livigno, ook een paradijs.
Zinal, vanwege de Saint Barthelemy piste

The older I get, the better I was

Deze isgeschoten op de Saint Barthelemy
https://youtu.be/YgH8bQC_Oxg

Een deze deels Hintertux, deels Soelden

*bericht bewerkt door Onnem op 06 sep 2019 22:14

The older I get, the better I was

Dus Kaltenbach wat hierboven genoemd wordt niet bepaald ideaal. Absurd hoge lift capaciteit tov weinig piste oppervlakte, dus enorm druk.

Onnem op 6 sep 2019 22:06

Dat hoor ik nou altijd over dat gebied maar of ik er nou tijdens de voorjaarsvakantie ben of met pasen, ik vind het altijd best meevallen. Die foto hierboven was op 28 maart 2016 om 9:30 genomen. Heerlijk rustig naar mijn idee.
En zeg nou eerlijk. Als je echt volle bak aan het carven bent hou je dat toch geen hele dag vol.
Dus wil je mooie lange gesneden bochten kunnen maken dan ben je het beste vroeg op de piste.

Übung macht den meister!!!

Btw. als je het carven wilt oefenen dan is Zoetermeer ook wel geschikt hoor. Ik ga het zondag weer ff proberen.

Übung macht den meister!!!

Wat dichter bij huis vond ik in het Montafon skigebied het deel in Valisera ook heerlijk brede en vaak - afhankelijk van de periode natuurlijk - rustige pistes hebben.

Ik kan echt geen bredere pistes bedenken dan Kronplatz (IT)
Piste van 1km breed! Met funpark ertussen ed.
Doen. 👌🏼

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

De breedste piste waar ik ooit gestaan heb was in de aletsch arena, druk is het daar nooit

@Iski

Breed is t zeker boven op Kronplatz, maar geschikt om te carven??? Ze komen daar wel van alle kanten geboard of geskied hé.

Alta Badia carveplaatsen zat.

*bericht bewerkt door dan58 op 08 sep 2019 22:38

Born to run. B.S.

Plaats een reactie