Sneeuwvakantie ipv ski/boardvakantie

Greetings…
Ik ben op zoek naar regio's/dorpen/… in het Italiaanse gedeelte van de Alpen of Dolomieten waar ik op sneeuwvakantie kan gaan eerder dan op ski/boardvakantie.
Eerder voor de rust, mooie uitzichten, lekker eten en een wandeling met de honden bv
Dus liever geen skioorden,skistations,flats vol toeristen,apres-ski,…

Een pitoresk dorpje, lekker italiaans restaurantje, een tocht met hondenslee bv en eerder wandelen dan skien/boarden.
…maar er moet natuurlijk wel wat te doen zijn natuurlijk in de omstreek ;)

Greets gio

Het stadje Aosta schiet mij direct te binnen.
Een prachtig stadje waar het goed vertoeven is met diverse restaurantjes en beroemd oud Romeins theater. Omgeven door de ruige besneeuwde pieken. Direct vanuit Aosta met de gondel omhoog naar Pila. In nabije omgeving Courmayeur. De uitzichten op de Mont Blanc (pardon, Monte Bianco), Matterhorn (Cervino), Gran Paradiso, Monte Rosa etc.
Om verliefd op te worden.

Zie evt http://www.lovevda.nl voor informatie.

Op ca. 20 minuten rijden van Aosta is het dorpje Etroubles, vanuit daar hebben wij deze zomer een prachtige huttentocht gelopen en ik heb regelmatig gedacht “hoe mooi zal het hier ook in de winter zijn!”

❄️

Daar was ik eerst beginnen kijken 😀
Aosta, Pila, Nus, Fenis, Cogne.
Deze area was gelijk m'n eerste keuze.

Na wat opzoeken (rond sneeuwvakantie ipv skivakantie) kwam ik meer en meer de Dolomieten tegen (Alta Badia, Sella Ronda en Val Gradena nl.).
Ook skigebieden natuurlijk maar werd meer nadruk gelegd op natuur/wandelen/…of niet? Correct me if i'm wrong.

Ben al paar keer in zomer door Dolomieten gereden (Tre Cime) en onwaarschijnlijk mooi!

Alvast bedankt voor snelle reactie

Ps: marije, die link doet het niet 😉

*bericht bewerkt door Gaspaargio op 05 sep 2019 18:17

Deze wel ;)

http://www.lovevda.nl

Ik ben zelf in de zomer in Aosta geweest, vond hetzelf een heel mooi gebied, je kan goed wandelen in de omgeving.
Helaas kan ik je niet veel verder helpen dan een werkende link. Succes met de zoektocht

Ik ben ooit een dag aan het skiën geweest op de Seiseralm en daar had je veel arreslee tochten, wandelaars en weet ik veel wat. Maar je ziet dan dus wel skiliften (maar goed, die heb je ook nodig om een beetje op hoogte te komen).

Aosta is misschien ook leuk, de omgeving is prachtig in ieder geval, maar verwacht dan geen sneeuw in de stad, daar ligt het echt te laag voor.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Riva di tures/rein in taufers. Een hooggelegen bergdorpje met 1 oude skilift en voor de rest heel veel natuur. Veel sneeuw, hoge bergtoppen en een ruige omgeving.

Born to Ride

Wij gaan al jaren naar Selva en mijn niet skiende vrouw vermaakt zich daar uitstekend met door Gardena Active georganiseerde, in de praktijk bijna dagvullende (sneeuwschoen) wandelingen onder leiding van een ervaren gids.
Soms met een paar man/vrouw, soms met een groter internationaal gezelfschap.
Wandelingen voeren in het algemeen naar delen van het gebied buiten de skipistes.
Als je hotel/app meedoet aan het Gardena Active programma, betaal je iha minder dan € 10 pp per excursie, excl. kosten voor catering

Rob

Ik moest ook aan de Seiseralm denken omdat die (verhalen van anderen) vrij vlak is. Zodat je er ook kunt wandelen.

Ik moest ook aan de Seiseralm denken omdat die (verhalen van anderen) vrij vlak is. Zodat je er ook kunt wandelen.

MaartenAmsterdam op 6 sep 2019 13:58

Klopt, die zit ook regelmatig in het programma van Gardena Active.
Mijn vrouw is daar al meerdere keren geweest, is naar verluid erg mooi en relatief vlak.

Rob

Plaats een reactie