Rookverbod Horeca in Oostenrijk vanaf 1-11-2019

Het is er! Ik geloof ook wel dat het bij restaurants rookvrij word, berghutten misschien ook nog wel maar bij de apresski wil ik nog wel eens zien hoe het gaat lopen.

Snowball op 7 sep 2019 08:23

Ik ben pas echt blij als roken alleen nog maar in je eigen huiskamer mag en je alleen nog maar tabak kunt kopen op vertoon van je zorgpas zodat je zorgverzekering je automatisch een hogere ziektekostenpremie kan laten betalen.

RCGrootveld op 7 sep 2019 09:16

Wist je dat de gevolgen van overgewicht + onvoldoende activiteit tegenwoordig een grotere aanslag op de zorgkosten vormen? Gaan we dan bij een pak gevulde koeken hetzelfde doen?? Overigens betalen rokers door de giga accijns de extra ziektekosten die ze veroorzaken al zelf…

Shane op 7 sep 2019 13:49

Tendens van overgewicht is bekend (dagelijkse kost aan te eettafel), maar voor zover bekend feitelijk nog niet het geval, dus graag bronverwijzing.
Zelf betalen is niet juist, de accijns vloeit nl in de pot van financiën en niet in die van zorg.
Dus het mag dan rekenkundig zo zijn, door het potjes resp. budget systeem is dat effectief niet het geval.

RCGrootveld op 8 sep 2019 12:13

In dat geval, wie gaan dan het verlies aan belasting inkomsten ophoesten? Jan met de pet zeker? Dus eerst de automobilist nog verder uitmelken. Dan de mensen die nog op gas stoken/koken op kosten jagen?
Waar houdt het op?

Übung macht den meister!!!

Het is er! Ik geloof ook wel dat het bij restaurants rookvrij word, berghutten misschien ook nog wel maar bij de apresski wil ik nog wel eens zien hoe het gaat lopen.

Snowball op 7 sep 2019 08:23

Ik ben pas echt blij als roken alleen nog maar in je eigen huiskamer mag en je alleen nog maar tabak kunt kopen op vertoon van je zorgpas zodat je zorgverzekering je automatisch een hogere ziektekostenpremie kan laten betalen.

RCGrootveld op 7 sep 2019 09:16

Kan het NOG zuurder?

Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen met dat rookverbod in de skigebieden. Zoals ik vorig jaar in Sankt Anton zag is dat overdag er niet gerookt mocht worden maar vanaf 16:00 de asbakken tevoorschijn kwamen. prima combi als je het mij vraagt.

Oef. Eindelijk.

Sinds roken op café in België niet meer mag, ben ik er eigenlijk erg gevoelig voor geworden. De rooklucht in après-ski bars is soms echt hinderlijk.

Als roker zijnde vind ik het helemaal niet erg. Roken doe je maar buiten. Gaat prima, doen we thuis ook. Ben het zo gewoon dat het voor mij zelfs onaangenaam is om uberhaupt binnen te roken.

echte mannen lopen naar boven,

https://www.volksgezondheidenzorg.info/sites/default/files/r…

@RcGrootveld. Zie de tabel op pagina 9, let wel, dit is 2012. Kon zo even geen recentere samenvatting vinden.

Ben je trouwens ondernemer?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Allemaal leuk en aardig dat er in de horecagelegenheden niet meer gerookt mag worden maar gaan de niet rokers nu ineens massaal naar de kroegen toe? Of zitten die lekker thuis op de bank zich helemaal krom te lachen van zo dat hebben we ff mooi voor elkaar gekregen.

Übung macht den meister!!!

Al met al lossen we de kwestie van de hoge ziektekosten niet op. Er mag gewoon niet meer gerookt worden, niet in de apres ski, niet na 16.00, niet met e-sigaretten, gewoon niet. Uitzondering zijn Biergartens. In de buitenlucht dus. Straks dus kiezen tussen binnen zonder sigaret of buiten roken in de vrieslucht. Ik zou het wel weten.

Buiten roken natuurlijk; wat anders?!
En dan gezellig met de rokers en niet-rokers buiten rondom de brandende en walmende houthaarden staan, vele biertjes en vette braadworsten naar binnen werken en gezamenlijk genieten van de winter’sport’ vakantie.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/sites/default/files/r…

@RcGrootveld. Zie de tabel op pagina 9, let wel, dit is 2012. Kon zo even geen recentere samenvatting vinden.

Ben je trouwens ondernemer?

Shane op 8 sep 2019 14:08

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien, dat de kosten van roken nog steeds de kroon spannen en maar een fractie lager zijn dan die van overgewicht en inactiviteit … samen.

En nee, ik ben geen ondernemer, gelukkig niet. Weet er te veel van om blij te zijn met m’n baan in loondienst.
Alles lekker geregeld: Pensioen, WAO, Ziekte, 9-5, goede CAO etc. etc.

Rob

Allemaal leuk en aardig dat er in de horecagelegenheden niet meer gerookt mag worden maar gaan de niet rokers nu ineens massaal naar de kroegen toe? Of zitten die lekker thuis op de bank zich helemaal krom te lachen van zo dat hebben we ff mooi voor elkaar gekregen.

RFKANGOO op 8 sep 2019 14:19

Veel mensen die niet van rooklucht houden hebben de horeca gemeden en horeca is uit hun gewoontepatroon verdwenen. Je kan niet verwachten dat die plots allemaal an de ingang staan te dringen om terug te ‘mogen’ komen. Maar vanaf het moment dat de reden om niet te gaan verdwenen is komen die stap voor stap terug.

Plaats een reactie