Gear setup

Hoi allemaal,

Ik wilde graag jullie advies met betrekking tot een board en had daarbij een vraag. Ik heb al enkele seizoenen (2014 ofzo) Burton Moto schoenen. Dit waren toen een van de goedkoopste Burton schoenen. Maar is het verstandiger om een duurdere schoen te kopen? En wat maakt een duurdere schoen een betere schoen?
Qua board. Ik ben 178 64kg schoenmaat 44. Ik ben voornamelijk op de piste te vinden, klein beetje erbuiten(poeder) als de piste het toelaat. En ieniemienie sprongetjes. Ik kan redelijk naar beneden behalve als er ijs ligt op veel bobbels op een rode piste bijvoorbeeld.
Wat voor board raden jullie aan?

Duurder is niet altijd beter, vaak zijn er tussen de duurdere schoenen wel een stuk stijvere schoenen te vinden. Het geeft meer controle en meer directere input, je levert wel op speelsheid in.

Qua board: geen idee wat je nu hebt, maar als ik zo lees valt er nog wel eea te leren. Zou eerst daar wat geld in steken.

Duurder is niet altijd beter, vaak zijn er tussen de duurdere schoenen wel een stuk stijvere schoenen te vinden. Het geeft meer controle en meer directere input, je levert wel op speelsheid in.

Qua board: geen idee wat je nu hebt, maar als ik zo lees valt er nog wel eea te leren. Zou eerst daar wat geld in steken.

Tiny-M op 13 sep 2019 07:54

Ter aanvulling:
Bij de goedkoopste modellen merk je toch wel dat er bezuinigd word op de gebruikte materialen. Zo zie je bij duurdere modellen bijvoorbeeld een Vibram zool of een beter speedlacing systeem. De prijs zegt overigens niks over stijf of minder stijf. Al zullen de goedkoopste schoenen altijd wel slappe hap zijn.

Übung macht den meister!!!

Je zal vast een budget hebben, ga dan verschillende merken en modellen snowboardboots passen, dan merk je vanzelf welke het fijnste zitten. Geef daarbij aan wat je wensen zijn. Ik zou niet te stijve boots nemen aangezien je nog weleens een sprongetje wilt maken

Nou het punt is dat ik deze schoenen heel fijn vind, dus ik was benieuwd wat een reden zou zijn om een duurdere schoenen te namen. Hier zit al wel het speedlacing systeem op, wat ik zelf fijner vind dan de boa systemen.

Ik heb een tijd terug een flowboard gehad. Die toen weggedaan omdat ik mij de afgelopen 3 jaar heb gefocust op snowskating (sleddogs) maar nu wil ik toch meer gaan combineren.

Op harde piste vond ik de stap naar stijvere schoenen wel fijner… Uiteindelijk. Maar qua speelsheid lever je inderdaad wel in. Je wordt ook harder afgestraft bij fouten trouwens…

Ik zou me eerder zorgen maken dat de schoenen wat oud beginnen te worden na 5 jaar. Kun je een beetje terugrekenen hoeveel dagen je er op geboard hebt?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dag of 50. Vorige week laatste keer en zat nog helemaal prima(qua steun etc geen idee)

Klinkt allemaal goed. Lekker gaan boarden zou ik zeggen 👍

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie