Keuring

Ik ga mijn anwärter doen dit seizoen maar mijn huisarts geeft geen gezondheids verklaring af , dat mogen ze niet zegt hij

Ik ga al 28 september daarheen

Heeft iemand tips om dit snel te regelen

Funkeysman

Bij een keuringsarts? Ik wist niet dat je een gezondheidsverklaring nodig had, voor mijn Anwarter had ik die niet nodig.

Volgens mij mogen ze het wel, alleen niet je eigen huisarts. Was indertijd met duikkeuringen ook. Gewoon ff een andere proberen

Edwin van Riel

Vraag je huisarts nogmaals om een simpel briefje. Er hoeft niet de kreet “gezondheidsverklaring” boven te staan😉
Heb ik indertijd voor mijn kids gewoon van mijn eigen huisarts gehad.

mama on a mission in the snow

Is dat nieuw voor je anwärter? heb ik nog nooit gehoord

Dienten Die Alte schule

Een gezondheidsverklaring is meestal een lijst die je zelf moet invullen en wordt verstrekt door de andere partij, dit kun je navragen bij de opleiding. Huisartsen mogen bij mijn weten geen enkele mededeling doen over hun patiënten. Mocht je toch echt een medische keuring nodig hebben dan kun je bijvoorbeeld naar port health centre (+31 (0)10 - 4 360 339), zij doen medische keuring voor o.a. de off shore industrie maar helpen ook particulieren, die kun je ook even bellen.

Gewoom briefje laten tekenen huisarts die ook de huisarts juridische comfort geeft. Ik heb destijds iets gestuurd in de trend van "mir sind keine medizinischen Einschrankungen bekannt die einer Teilnahme an der Kurs entgegenstehen"

Had ovrigens die beste man al jaren niet gezien en gewoon even teletonisch afgekaart :).

Puur cover your ass juridisch geneuzel zodat snowsports gedekt is bij dat papiertje gaat nergens over

*bericht bewerkt door Skiwi87 op 13 sep 2019 12:58

Bij mijn (Belgische) huisarts was dat alleszins geen probleem voor m’n anwarter. Ze heeft gewoon even naar m’n hart geluisterd, bloeddruk gemeten, … Zij beschouwde dat alleszins niet als een ongewone vraag.

Andere huisarts proberen? Tenzij het aan de Nederlandse wetgeving ligt ofzo.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling…

Tegen betaling kun je bij een sport medisch centrum ook een keuring laten uitvoeren. Een basiskeuring kost zo’n 150 tot 200 euro.

Uitrusten doen we thuis wel!

Gaat het hier specifiek om een EMV (eigen medische verklaring), een gezondheids-/medischeverklaring van een huisarts of een sport(medische)keuring door een keuringsarts?

*bericht bewerkt door moderator op 13 sep 2019 23:40

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Gaat het hier specifiek om een EMV (eigen medische verklaring), een gezondheids-/medischeverklaring van een huisarts of een sport(medische)keuring door een keuringsarts?

Sneeuwbaard op 13 sep 2019 23:40

Precies, dit zijn drie totaal verschillende dingen.

Je eigen huisarts mag wel een verklaring afgeven/ondertekenen, maar je niet keuren.
Keuring moet door een onafhankelijk arts gebeuren. Dat kan een andere huisarts zijn, maar als een uitgebreide keuring moet, bijvoorbeeld inclusief hartfilmpje, dan zijn daar keuringsartsen of sportartsen voor.

❄️

In Nederland geven huisartsen geen gezondheidsverklaring af . Ik moest er ooit 1 hebben voor de opvang in Frankrijk. Maar kreeg hem niet mee .
In Frankrijk kreeg ik hem zo mee , zonder dat ze mijn kind hadden gezien 🤣🤣🤣🤣

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling…

Tegen betaling kun je bij een sport medisch centrum ook een keuring laten uitvoeren. Een basiskeuring kost zo’n 150 tot 200 euro.

Lotte77 op 13 sep 2019 14:28

Kan je beter naar een huisarts gaan in land waar je bent . In Frankrijk koste het 20 euro … denk dat ze hem in Oostenrijk ook zo geven.

Als bij jou een sportmedische keuring is verplicht, dan gaat dat dus niet zomaar. Laat je even heel goed informeren voordat je op basis van de opmerkingen hier je vakantie laat verpesten. De ene keuring is de andere niet.

Een sportmedische keuring bij skiën/snowboarden zal alleen verplicht zijn als er echt aanleiding voor is. Bijvoorbeeld als je recent gezondheidsproblemen hebt gehad. Ikzelf ken de verplichting anders alleen bij bepaalde luchtsporten, anders is een EMV altijd voldoende.

*bericht bewerkt door moderator op 15 sep 2019 18:01

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@funkeysman
Om teleurstellingen te voorkomen:
Kan je even aangeven om wat voor keuring het exact gaat? Er zijn namelijk (minimaal) drie verschilde varianten. Zie mijn voorgaande post.

De sportkeuring is het lastigste om nog ‘even te regelen’, maar misschien wel noodzakelijk. Ik ken deze verplichting overigens alleen bij een medische geschiedenis of bij bepaalde luchtsporten. Ik zou het alleen erg zonde voor je vinden als je hierdoor niet aan de slag zou kunnen, dus laat even van je horen!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@funkeysman
Om teleurstellingen te voorkomen:
Kan je even aangeven om wat voor keuring het exact gaat? Er zijn namelijk (minimaal) drie verschilde varianten. Zie mijn voorgaande post.

De sportkeuring is het lastigste om nog ‘even te regelen’, maar misschien wel noodzakelijk. Ik ken deze verplichting overigens alleen bij een medische geschiedenis of bij bepaalde luchtsporten. Ik zou het alleen erg zonde voor je vinden als je hierdoor niet aan de slag zou kunnen, dus laat even van je horen!

Sneeuwbaard op 15 sep 2019 22:44

Was even nieuwsgierig , maar er staat bij voorwaarde , een gezondheidsverklaring van de huisarts . Dus denk geen dure medische verklaring .

Gaat het hier specifiek om een EMV (eigen medische verklaring), een gezondheids-/medischeverklaring van een huisarts of een sport(medische)keuring door een keuringsarts?

Sneeuwbaard op 13 sep 2019 23:40

Precies, dit zijn drie totaal verschillende dingen.

Je eigen huisarts mag wel een verklaring afgeven/ondertekenen, maar je niet keuren.
Keuring moet door een onafhankelijk arts gebeuren. Dat kan een andere huisarts zijn, maar als een uitgebreide keuring moet, bijvoorbeeld inclusief hartfilmpje, dan zijn daar keuringsartsen of sportartsen voor.

Marije77 op 14 sep 2019 09:38

Gaat om een formulier van bv snowsport Tirol
Die zit bij je inschrijving voor je anwärter waarin je huisarts dient te verklaren dat je gezond van geest en lichaam bent

Maar mijn huisarts zegt dat hij dat niet mag afgeven

Heb ski school waar ik ben aangenomen al een bericht gestuurd

Zat ook al aan een arts in Oostenrijk te denken , maar even overleggen

Funkeysman

Gaat het hier specifiek om een EMV (eigen medische verklaring), een gezondheids-/medischeverklaring van een huisarts of een sport(medische)keuring door een keuringsarts?

Sneeuwbaard op 13 sep 2019 23:40

Precies, dit zijn drie totaal verschillende dingen.

Je eigen huisarts mag wel een verklaring afgeven/ondertekenen, maar je niet keuren.
Keuring moet door een onafhankelijk arts gebeuren. Dat kan een andere huisarts zijn, maar als een uitgebreide keuring moet, bijvoorbeeld inclusief hartfilmpje, dan zijn daar keuringsartsen of sportartsen voor.

Marije77 op 14 sep 2019 09:38

Mijn huisarts zegt dat niet te mogen doen

Funkeysman

Gaat het hier specifiek om een EMV (eigen medische verklaring), een gezondheids-/medischeverklaring van een huisarts of een sport(medische)keuring door een keuringsarts?

Sneeuwbaard op 13 sep 2019 23:40

Precies, dit zijn drie totaal verschillende dingen.

Je eigen huisarts mag wel een verklaring afgeven/ondertekenen, maar je niet keuren.
Keuring moet door een onafhankelijk arts gebeuren. Dat kan een andere huisarts zijn, maar als een uitgebreide keuring moet, bijvoorbeeld inclusief hartfilmpje, dan zijn daar keuringsartsen of sportartsen voor.

Marije77 op 14 sep 2019 09:38

Mijn huisarts zegt dat niet te mogen doen

Funkeysman

Is dat nieuw voor je anwärter? heb ik nog nooit gehoord

Elly3 op 13 sep 2019 12:27

snow sport Tirol geeft een formulier na je inschrijving die moet je huisart invullen . Simpel formulier maar staat ook bij dat het zonder niet kan

Funkeysman

Heb wel een lijst met de behandelingen vanaf 2015 meegekregen

Staat niets gerelateerd aan nadelen voor ski opleiding op beetje gedoe dit

Moet nog een aantal dingen doen zoals huis verkopen auto omruilen bedrijven opdoeken enz
Nou ja heb nog 12 dagen

Thanx voor de adviezen

Funkeysman

ik heb in april 2019 mijn Anwärter bij Snowsport Tirol in Axamer Lizum gedaan, mijn huisarts heeft het formulier zonder keuring oid gewoon ondertekend maar er waren meerdere cursisten die geen medische verklaring hadden en toen moesten ze voor aanvang van de cursus ter plaatse een ander formulier ondertekenen waarin stond dat snowsport tirol niet aansprakelijk gesteld kan worden. Ik zou een plaatsvervangend huisarts proberen en anders zonder medische verklaring afreizen, mijns inziens niet nodig om dure SMA keuring oid te doen. Succes!

Rob

Ik moet meestal voor cyclosportieven ook zo’n gezondheidsverklaring inleveren. Mijn vorige huisarts gaf m zonder blikken en blozen af. Mijn huidige na een onderzoekje. Maar ben m ook s vergeten. Heb toen zelf ff een stempel en handtekening er op gejast. Geen enkel probleem als er niks gebeurt. Kortom is een verzekerings dingetje. Een wassen neus

Ik moet meestal voor cyclosportieven ook zo’n gezondheidsverklaring inleveren. Mijn vorige huisarts gaf m zonder blikken en blozen af. Mijn huidige na een onderzoekje. Maar ben m ook s vergeten. Heb toen zelf ff een stempel en handtekening er op gejast. Geen enkel probleem als er niks gebeurt. Kortom is een verzekerings dingetje. Een wassen neus

Jelski op 16 sep 2019 21:25

ook al aan gedacht

Ff met ski school overleggen , hij heeft nog niet gereageerd op mijn whats app zal hem ff bellen van de week

Funkeysman

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundig…

Hier wat info over geneeskundige verklaring.

En je kan dus naar onafhankelijke keuringsarts. Maar afhankelijk van wat wordt gevraagd kan een huisarts soms wel iets tekenen.

Maak je er vooral niet te druk om, doen de ausbilders ook niet ;). Briefje kan je gewoon zelf tijdens de opleiding invullen.

Maak je er vooral niet te druk om, doen de ausbilders ook niet ;). Briefje kan je gewoon zelf tijdens de opleiding invullen.

Otto-V op 17 sep 2019 19:12

Thanx

Funkeysman

Bij mijn Anwarter was er de mogelijkheid om een eigen verklaring in te vullen.
Het was daar bekend dat veel nederlandse kandidaten geen verklaring mee kregen van hun huisarts.

Bij mij was het wel makkelijk geregeld. was in geschreven bij die huisarts maar was er nog nooit geweest. Hij tekende de verklaring na een kort telefonisch consult.

Ik ga het inderdaad op z’n beloop laten

Komt vast goed

Funkeysman

Ik moet meestal voor cyclosportieven ook zo’n gezondheidsverklaring inleveren. Mijn vorige huisarts gaf m zonder blikken en blozen af. Mijn huidige na een onderzoekje. Maar ben m ook s vergeten. Heb toen zelf ff een stempel en handtekening er op gejast. Geen enkel probleem als er niks gebeurt. Kortom is een verzekerings dingetje. Een wassen neus

Jelski op 16 sep 2019 21:25

Zou hier toch mee oppassen, zeker omdat je ook in situaties kunt komen waarin derden van jou afhankelijk zijn. Wanneer blijkt dat je (om medische redenen) eens niet adequaat hebt kunnen handelen en anderen hierdoor schade oplopen, heb je wellicht de poppen aan het dansen.

Edwin van Riel

Ik moet meestal voor cyclosportieven ook zo’n gezondheidsverklaring inleveren. Mijn vorige huisarts gaf m zonder blikken en blozen af. Mijn huidige na een onderzoekje. Maar ben m ook s vergeten. Heb toen zelf ff een stempel en handtekening er op gejast. Geen enkel probleem als er niks gebeurt. Kortom is een verzekerings dingetje. Een wassen neus

Jelski op 16 sep 2019 21:25

Zou hier toch mee oppassen, zeker omdat je ook in situaties kunt komen waarin derden van jou afhankelijk zijn. Wanneer blijkt dat je (om medische redenen) eens niet adequaat hebt kunnen handelen en anderen hierdoor schade oplopen, heb je wellicht de poppen aan het dansen.

evr66 op 19 sep 2019 11:59

Daarom tekenen de huisartsen ook deze formuleren niet . Omdat ze nooit 100% kunnen zeggen dat iemand gezond is .

Plaats een reactie