welke ski all mountain?

Ik ben een vrij gevorderde skiër en wil mijn 10 jaar oude ski's (heads icon tt40) vervangen.
Ik ben 1m80 en weeg 70kg
Ik ski 80 à 90% op de piste maar wil graag ook naast de piste wat kunnen spelen. Dus ik denk best een allmountain ski, ja?
Mag ook een model van 2018/2019 zijn.

ik zit met volgende skis in mijn hoofd.

  1. Head V-Shape V8
  2. Head WC Rebels i.slr (mss meer race maar toch speels denk ik)
  3. Fischer RC One 72
  4. Fischer RC One 74
  5. Volkl Deacon 75

wat zouden jullie mij aanraden? andere suggesties?

thx

*bericht bewerkt door nicolasdp op 14 sep 2019 21:09

Denk ook eens aan de head Kore 93

Bij ‘allmountain’ denk ik toch aan andere ski’s dan die je noemt. De ski’s op je lijstje zijn meer allround pisteski’s. En de meesten zijn in het wat lagere segment, zeker niet de bovenkant van de serie waarin ze gepositioneerd zijn. Ski’s voor licht gevorderden tot gevorderde, maar een skiër die beter skiet dan dat wil echt wat anders denk ik. Zeker als je in zachte sneeuw ook wat wil kunnen. Dan zou ik kijken naar andere, bredere ski’s.

Ski je op hoog tempo? Of word je meer ingehaald door anderen? Sowieso zou ik aan heel andere dingen denken als je echt ‘vrij gevorderd’ bent.

Vraag skiadvies aan op de website van Gijs, http://www.gigiski.com
Kost een paar centen, maar dat is zijn advies dubbel en dwars waard!

Oh, ik zie net dat GiGi zelf ook al reageert op je bericht… Anyway, mijn advies blijft staan ;)

*bericht bewerkt door Lotte77 op 14 sep 2019 21:28

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik ken je oude Heads niet dus kan niet vergelijken…maar ik zou meer denken aan een K2 ikonic 80ti of 84ti, Blizzard Bushwacker, nieuwe Fischer rc one 86GT of 82GT. Zoiets. Ik ken deze skis niet allemaal maar dit segment zou je denk ik wel goed passen. Dus iets breder onder voet maar wel piste gericht en in alle omstandigheden goed te skien.

Om mijn niveau wat beter te omschrijven : op de zwarte piste ontbreekt mij nog de techniek om echt snel en mooi af te dalen. Op andere pistes kan ik gecontroleerd en snel gaan maar mijn huidige ski’s zijn niet stabiel genoeg bij hoge snelheid.

Welke maat zou ik nemen? Nu 164.

*bericht bewerkt door nicolasdp op 15 sep 2019 00:32

Allmountain ski’s ski je wat langer. Richting lichaamslengte is niet gek.

Die Head icon heeft een kleine radius bij 164cm lengte.
Bij een meer allmountainski wens zijn er al enkele kanshebbers genoemd. De Bushwackers heb ik zelf in lichaamslengte(187), die skiën vrij eenvoudig, carven ook prima op een strakke indoorpiste. In de slush e.d nog niet kunnen proberen.
Voor de rest, probeer skies te testen om te kijken of je echt een overstap wil maken naar meer een allmountain ski, aangezien je grotendeels piste blijft skiën.

Ik zit te denken aan de Blizzard Brahma of de Nordica Enforcer 93.
Op lichaamslengte of iets korter.
Vooral de Nordica is toegankelijker dan dat het lijkt.
Heb je gelijk wat technische uitdaging. :-)
Als je de piste wil verlaten denk dan ook aan je veiligheid!
Kijk eens op Wepowder.nl, maar misschien weet je dat allemaal wel.
In dat geval, niets gezegd.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 15 sep 2019 11:15

Plaats een reactie