dames slalom ski

Beste skifreaks,

Ik ben op zoek naar slalom ski's voor dames (heren ski's zijn ook prima natuurlijk, maar iig lengte ongeveer 155 cm).
Nu zie ik veel topics over slalom ski's, maar eigenlijk geen enkele specifiek over dames slalommers. De dames zijn over het algemeen wat lichter en wat kleiner dan mannen. Ook de meeste tests richten zich op het mannelijk segment. Vandaar dat ik op zoek ben naar expertise binnen deze groep.
Inmiddels is de wedstrijdlicentie aangevraagd, en de eerste slalomwedstrijd in zicht.

Mijn Atomics zijn aan vervanging toe, en tevens te kort. Mijn nieuwe slalommers moeten minimaal 155cm lang zijn, ivm wedstrijden.
Dus, wie heeft er tips?

Lengte: 162 cm
Gewicht: 66 kg

Esther

De enige damesslalom die ik ken is de Speed Magic van Elan. Fijne ski maar beduidend minder sportief dan de gewone SLX. Ik zou dan denk ik toch gewoon die SLX in 155 pakken, erg allrounde ski maar de braafste in de categorie. Die ski straft gewoon niet af en dat maakt m toegankelijk.

Nu heb ik recent op de Head i.SL geskied in 160 (ikzelf 175cm, 68 kg). Een ski waarvan ik nooit had gedacht dat ik er nog eens op zou skien🤭. In mijn hoofd waren alle Head Rebels namelijk bakstenen maar toevallig kwam het zo uit. Maar jee ik ben echt positief verrast (of wellicht/hopelijk ben ik ook beter gaan skien…). Zeer sportieve ski maar echt goed te handelen, luistert goed, veel feedback, goed te corrigeren, geeft gewoon veel vertrouwen. Niet de snelste van kant naar kant (kan wel maar meer input nodig) en niet de meest aggressieve. Dus als dit past in het plaatje zou ik deze ook overwegen.

Je skiet wedstrijden? Pb me even.

mama on a mission in the snow

Een 'slalomski' impliceert ook een wat sportiever, high performance gebruik. Is dat wat je zoekt? Zo ja, dan is er behalve de lengte niet echt een verschil tussen dames- en uniseksski's.
Als je gewoon een ski zoekt met een kleine radius hoef je niet op zoek naar een 'slalomski'. Dan zijn er meer damesversies.

Edit: ik zie je andere topic nu. Dus dan zou ik gewoon een slalomski nemen in 155. Dat maakt het een damesversie eigenlijk.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 sep 2019 14:50

Ik ga wedstrijden skien. Dus het moet een echte racer zijn.

Esther

Iedere FIS Slalom damesski kun je pakken, probeer op je vereniging eens wat uit van anderen.

Wil je een tweedehandsje?
Is dit misschien wat voor jou:
https://www.facebook.com/marketplace/item/2506183799603183/?..

Of wil je een nieuwe ski?
Ik ski zelf op Head SL RD 156, fijne ski maar moest er wel eventjes aan wennen om ze goed rond de palen te krijgen. Daarvoor skiede ik altijd op FIS slalom ski's van Fischer, ik heb het idee dat die iets makkelijker te skiën zijn, maar goed ik weet niet hoe de laatste modellen skiën. Ik ben wel erg tevreden over mijn Fischer GS ski's

Ook gehoord dat de FIS slalom ski van Elan best makkelijk te skiën zijn. Maar alle FIS slalom ski's zijn goede ski's!

Ik zou niet gelijk je eerste wedstrijd op je nieuwe ski's gaan skiën, je moet er echt wel even aan wennen als je nog nooit op FIS slalomski's heb geskied.

*bericht bewerkt door Anna86 op 17 sep 2019 15:48

atomic s9 fis. skied mn vriendin ook op. en qua lengte en gewicht zitten jullie niet ver uitelkaar.

echte mannen lopen naar boven,

Het voordeel van de dames versies van de fis latten is dat ze ook vaak nog prima overjarig te vinden zijn.
Fischer is een goede allround lat.
Atomic/Salomon vind ik zelf fijne latten. Deze zijn er in verschillende stijfheden, even checken voor je ze koopt.

Plaats een reactie