Skipas ook bruikbaar voor Pila?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Goedemorgen, weet iemand of de Multi day passen voor BC ook toegang geven tot Pila? Zag een opmerking van @roy83 hierover in een oud (gesloten) topic, maar kon zo op de site van de passen niets terugvinden. Aan het kijken om vet met kerst die kant op te gaan. Zouden graag combinatie maken van BC, Zermatt, Pila en evt Gressoney, alles voornamelijk van het weer en de sneeuwval afhankelijk natuurlijk. Is nogal een ratjetoe aan skipassen vaak in IT, dus proberen ons dit keer wat meer voor te bereiden dan lukraak iedere dag een paar te dure passen te kopen afhankelijk van de waan van de dag ;)

Edwin van Riel

Volgens mij moet je dan de Valle d' Aosta pas hebben. Die zie ik nu alleen als seizoenspas staan, maar daar was oom gewoon een multi-dagblad van vroeger. Even googelen maar…

Linkje gevonden: http://www.skilife.ski/en/skipass/rates/multi-day-consecutiv…

*bericht bewerkt door GiGi op 18 sep 2019 10:12

Dank je, die had ik ff niet gevonden. Haha, 13 dagen met dan 3 dagen Zermatt, EJR 635 pp ;)

Edwin van Riel

Da’s niet goedkoop inderdaad. Sowieso slim om ter plekke te kijken obv weersverwachting of je Zermatt continu nodig hebt (is vaak dicht), of dat je met supplementen uit de voeten kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Klopt, nou zit in die 13 dagen max 3 dagen Zermatt, dus dat probleem lost zichzelf al een beetje op ;). Kwestie van die voor de mooie dagen gebruiken. Gaan eens even puzzelen. Gebied ligt ook nog niet helemaal vast, maar ben er nooit geweest en wil sowieso in dec flink hoogte hebben.

Edwin van Riel

3 vd 13 lijkt me een heel redelijke score rond de kerst :).

Ik ben er alleen half maart geweest (3x) en het is, aan de Italiaanse kant, mooi, maar niet uitdagend skiën. De meest uitdagende pistes in Cervinia gaan volgens mij vaak laat open (die bij die 2 persoonslift).

Maar met een pas voor alle gebieden in Valle d’Aosta ga je ongetwijfeld genoeg opties hebben. Afhankelijk van je precieze plannen zou je ook kunnen overwegen om aan het begin of net buiten het dal te gaan zitten, maar als je bij een dump de eerste lift wil hebben is dat misschien minder optimaal.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Camping gevonden 5 km voor valtournenche die zeggen kom maar gewoon als er lekker sneeuw ligt, reserveren en aanbetalen is niet nodig. Klinkt goed, houden we alle opties open. Heb bij les Arcs/VdI ook nog een mogelijkheid waar ze altijd wel een plekje hebben. Dus nu duimen dat er niet alleen een dikke Nordstau heerst voor de kerst ;)

Edwin van Riel

ik hoop voor je dat de weg vrij is. ik heb daar 1x gereden met sneeuw. zelfs met kettingen was het een uitdaging. zowel heen als terug.

echte mannen lopen naar boven,

Ach, duurt het een uurtje langer. Dat risico loop je wel op meer plaatsen ;)

Edwin van Riel

Ik vond zojuist deze op de website van Cervinia: https://cdn.flipsnack.com/widget/v2/flipsnackwidget.html?has…
Op pagina 10-11 staat dat de Valle d’Aosta uitbreiding geldt vanaf 3 dagen, dat was geloof ik 2 jaar geleden ook zo.

*bericht bewerkt door ThomJ op 27 sep 2019 13:12

Tnx @thomj

Edwin van Riel

Waar het een beetje op lijkt, is dat de Aosta uitbreiding er alleen in zit zolang Zermatt er niet in zit.

Edwin van Riel

Waar het een beetje op lijkt, is dat de Aosta uitbreiding er alleen in zit zolang Zermatt er niet in zit.

evr66 op 27 sep 2019 13:45

ja dat was altijd wel zo. Maar dat is niet de hele vallei continu, maar 2 dagen (bij een 6 daagse pas).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voorlopig lijkt dit de meest veelbelovende. 13 dagen heel Aosta inclusief 3 dagen Zermatt. Tegen die tijd maar eens puzzelen/rekenen, ook afhankelijk van de gevallen sneeuw en weersverwachtingen.

http://www.skilife.ski/en/skipass/rates/international-skipas…

null

Edwin van Riel

Ach, duurt het een uurtje langer. Dat risico loop je wel op meer plaatsen ;)

evr66 op 19 sep 2019 12:54

eens, alleen jij hebt nog een sleurhut er achter. ik alleen een bmw met dakkoffer🙈

echte mannen lopen naar boven,

Dat ding volgt wel. Hoe slechter de omstandigheden (weer en weg) hoe kleiner het tijdsverschil met een solo auto is. Enige dat wel eens ophoudt, is als het echt smal, steil en hairpin eek is. Combinatie is ruim 12m lang en 2.50 breed dus je hebt wel iets ruimte nodig in de bochten. Maar goed, een touringcar komt ook overal en die is nog iets langer. Is het echt slecht, weer of files of weet ik wat, gooi je hem aan de kant, pitten en morgen verder.

Edwin van Riel

Ach, duurt het een uurtje langer. Dat risico loop je wel op meer plaatsen ;)

evr66 op 19 sep 2019 12:54

eens, alleen jij hebt nog een sleurhut er achter. ik alleen een bmw met dakkoffer🙈

martijnuiterwijk op 27 sep 2019 19:59

Ik heb er januari 2018 gereden, toen er 2m sneeuw was gevallen en de weg tussen Valtournenche en Cervinia dicht was. Met een huurauto (Opel Corsa) met alleen winterbanden, geen sneeuwkettingen. Dat ging prima. Ze maken de weg daar bij sneeuwval voortdurend schoon. Het stuk tot Valtournenche is ook niet moeilijk.

Ach, duurt het een uurtje langer. Dat risico loop je wel op meer plaatsen ;)

evr66 op 19 sep 2019 12:54

eens, alleen jij hebt nog een sleurhut er achter. ik alleen een bmw met dakkoffer🙈

martijnuiterwijk op 27 sep 2019 19:59

Ik heb er januari 2018 gereden, toen er 2m sneeuw was gevallen en de weg tussen Valtournenche en Cervinia dicht was. Met een huurauto (Opel Corsa) met alleen winterbanden, geen sneeuwkettingen. Dat ging prima. Ze maken de weg daar bij sneeuwval voortdurend schoon. Het stuk tot Valtournenche is ook niet moeilijk.

DrPhil op 27 sep 2019 20:24

Wij waren er begin mei toen der tijd. weg was alles behalve vrij. Volgens mij had toen niemand meer rekening gehouden met sneeuwval. En wij zaten vrij afgelegen en hoog met t appartement met n hoop hairpins. Goed nu is achterwiel al al niet geheel ideaal. En t stuk bij de bernard tunnel omhoog op een niet vrije weg n uitdaging met n auto die steeds zn kontje om wilt gooien. e36 compact 2.3 ltr😎

echte mannen lopen naar boven,

Ik tel tot Valtournenche één haarspeldbocht, de rest is gewoon rechtuit. De enige camping die ik op Google Maps zie, ligt voor de haarspeldbocht en vlak bij de weg. Je kunt ook iemand bang maken voor niks.

Ach, na een kleine 20 jaar winterkamperen weten we wel van de hoed en de rand ;)

Beetje met beleid rijden en fatsoenlijke spullen, dan kan er heel veel

null

Edwin van Riel

Off-topic, maar ik kwam deze nog tegen. Bovenaan Valtournenche.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/2adf55ffed155c8cad4e00d4...

Plaats een reactie