Schade aan snowboard

Hallo allemaal,

Zelf ben ik vrij nieuw op het gebied van snowboarden, maar wel had ik al zelf mijn eerste plank gekocht. Nou heeft deze wat schade opgelopen, waarvan ik niet weet of het nu gaat om slechts cosmetische schade of dat ik actie moet ondernemen om hier iets aan te gaan doen. Ik heb al het internet afgezocht maar kan eigenlijk geen goede video of site vinden waar echt vergelijkbare schade beoordeelt wordt.
Kunnen jullie me vertellen of deze schade verholpen moet worden of dat het er alleen wat minder uit ziet? (vooral degene waar er zeg maar een lipje op staat baart me zorgen)

Alvast bedankt!

groet, Thijs

null
null
null

Als de onderkant en de staalkanten goed zijn, er nergens vocht tussen de lagen is gekropen en er niets los zit, zie ik niet echt een probleem op de foto’s.

…Maar was het niet handig dit van tevoren te checken? 🤔

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als de onderkant en de staalkanten goed zijn, er nergens vocht tussen de lagen is gekropen en er niets los zit, zie ik niet echt een probleem op de foto’s.

…Maar was het niet handig dit van tevoren te checken? 🤔

Sneeuwbaard op 20 sep 2019 20:46

Jaa klopt, ik had het ook gecheckt en de meeste zaken leken me geen probleem, alleen de barst op de laatste foto heb ik helaas over het hoofd gezien en kwam daar pas later achter. Hier zit het wel een beetje los en daar kan misschien wel wat water tussen kruipen, denk je dat dat vast gezet moet worden?
En zo ja, waarmee kan ik dat het beste doen?

Epoxy

Als er vocht tussen de lagen gekomen is een het board niet goed is gedroogd, zou deze “uit elkaar kunnen vallen”. Alles vastplakken wat los zit en naden dichtsmeren met (epoxy) lijm is aan te raden, maar misschien al te laat. Dit is niet echt te beoordelen op foto’s.

In dit geval: YOLO!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Heel erg bedankt, dit zal ik in ieder geval gaan doen! Laten we hopen dat ik nog niet te laat ben, hoe zou ik kunnen zien of de core al is aangetast door water?

Je zou een dikkere plek, loslatende lagen of een 'luchtbel' kunnen zien, maar het grootste probleem is dat de tussenlagen (van hout en lijm) onherstelbaar beschadigen, wat oa de flex beinvloed. Dit zie je niet van buitenaf.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 20 sep 2019 22:20

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

maak je niet te bang, opvullen met epoxy en weer knallen. Het zijn gebruiksproducten en dit ziet er op de foto (is natuurlijk geen garantie daarvoor zou ik hem in mijn hand moeten hebben) niet heel slecht uit…

Click. Click. Peace

Als het mogelijk is, beetje open zetten, steek er iets tussen en flink lang laten drogen. Daarna epoxy er tussen, paar lijmklemmen en klaar.

Edwin van Riel

Heel erg bedankt allemaal, stel het erg op prijs!
Zal kijken of ik ergens epoxy kan halen en hem dan kan dichten.

Belangrijkste is eerst goed drogen. Desnoods open werken en een föhn oid er op zetten. Die epoxy komt wel goed. Doe tussen de lijm en lijmtang even een belletje plastic, PE keukenfolie of zo. Maakt het lossen zonder beschadiging wat gemakkelijker

Edwin van Riel

Plaats een reactie