Naar Galtür vanuit Partenen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Bielerhöhe, Silvapark Galtür, Galtür en Gaschurn - Partenen

Met de kerstvakantie zitten we in Partenen en ik las op een website dat je via de Vermuntbahn naar Galtür kunt gaan en via een skiroute terug naar Partenen kunt. Heeft iemand hier ervaring mee? Is bijvoorbeeld de skiroute terug naar Partenen goed te doen? Ik heb wel veel ski-ervaring maar heb ik dan speciaal materiaal nodig?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:14

Het is een skitourtocht. Oftewel, vellen onder en lopen. Met gids en uitrusting uiteraard.

Paar jaar terug heb ik vanuit Partenen een georganiseerde ‘skisafari’ naar Galtur gemaakt. Met lift en bus naar Bielerhohe. Daar stukje pisteskien en vervolgens word je met een pistebully naar Galtur getrokken. Daar ga je de pistes verkennen. Vervolgens via de skiroute terug naar Partenen. Dat is gewoon een breed pad. Niveau groene/blauwe piste, dus geen probleem.

Deze trip heb ik jaren geleden gedaan. Zeer mooie natuur en oorverdovende stilte maar om van de Bielerhöhe naar Galtür te gaan moet je geruime tijd je laten voorttrekken door een pistetractor. De stank van de uitlaat was niet te luchten. Ik ga nog elk jaar naar de Montafon maar deze tocht wil ik nooit meer ondernemen. Veel leuker is een tocht, met fokkevellen over de skies, van Gargellen naar Klosters in Zwitserland.

Plaats een reactie