SYTYCB (So You Think You Can Board) part ll

Aangezien het vorige topic op slot is open ik (iom @Rogier) bij deze een nieuw topic. Het vorige topic is hier te vinden.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/141241

Hierbij een filmpje van mezelf. Voel je vrij er commentaar op te geven en plaats gerust zelf ook een filmpje en/of stel een vraag over je techniek.
Zelf vind ik het een niveau van 4 op de lijst van @Sneeuwbaard
https://www.wintersport.nl/forum/topic/314935
Dit omdat ik net aan een beetje switch kan rijden.

https://youtu.be/vMJINrUqTr4

Übung macht den meister!!!

Niveau 4 ftw

Shit man, straks moet je voor iedereen zo’n filmpje maken ;)

Edwin van Riel

Wel cool, film is van supermooie kwaliteit! Maar de power en hoeken die je in je bochten weet te leggen als ik je in het echie zie, komen met enkel dit camerastandpunt niet goed tot hun recht.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wel cool, film is van supermooie kwaliteit! Maar de power en hoeken die je in je bochten weet te leggen als ik je in het echie zie, komen met enkel dit camerastandpunt niet goed tot hun recht.

Shane op 23 sep 2019 16:31

Het lijkt ook net of de baan maar 3 meter breed is en 1,5km lang. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Wel cool, film is van supermooie kwaliteit! Maar de power en hoeken die je in je bochten weet te leggen als ik je in het echie zie, komen met enkel dit camerastandpunt niet goed tot hun recht.

Shane op 23 sep 2019 16:31

Het lijkt ook net of de baan maar 3 meter breed is en 1,5km lang. 😁😁

RFKANGOO op 23 sep 2019 16:37

Ja dat… en wellicht board je ook een beetje lafjes met die camera in je hand ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wel cool, film is van supermooie kwaliteit! Maar de power en hoeken die je in je bochten weet te leggen als ik je in het echie zie, komen met enkel dit camerastandpunt niet goed tot hun recht.

Shane op 23 sep 2019 16:31 @shane: suggesties? [@rfkangoo](/profiel/rfkangoo) gaat zo weer de baan op voor poging 2 ;) Wat me skien wel helpt is iemand met de camera mee laten skien/boarden om iets meer afstand te krijgen. Ziet er al wat natuurlijker uit.
Edwin van Riel

Dus dadelijk een livestream van de webcam opnemen om de wat diepere zit en sterkere kanthoek te kunnen zien @RFKANGOO? Of zorgt @Shane voor het beeldmateriaal?

Wel cool, film is van supermooie kwaliteit! Maar de power en hoeken die je in je bochten weet te leggen als ik je in het echie zie, komen met enkel dit camerastandpunt niet goed tot hun recht.

Shane op 23 sep 2019 16:31

Het lijkt ook net of de baan maar 3 meter breed is en 1,5km lang. 😁😁

RFKANGOO op 23 sep 2019 16:37

Ja dat… en wellicht board je ook een beetje lafjes met die camera in je hand ;)

Shane op 23 sep 2019 16:37

Tja ik krijg zo’n ding in m’n handen gedrukt met daarbij het commentaar “slopen is kopen”. Dan word je wel iets voorzichtiger. ;)

Maar laten we niet teveel afdwalen over de camera techniek maar weer on-topic verder gaan.

Übung macht den meister!!!

“Tja ik krijg zo’n ding in m’n handen gedrukt met daarbij het commentaar “slopen is kopen”. Dan word je wel iets voorzichtiger. 😉”
Haha, was ik zo duidelijk?

Maar inderdaad, van alles over het filmpje, weinig over de board-kunstenaar. Wie durft?

Edwin van Riel

Leuk filmje en ik sta er ook op! Net als de hele groep van Geri’s clinic.

Ik sta al ergens op video van Snowworld voor het promo materiaal, maar of dat nou het beste is ;)
Kom ook niet verder dan niveau 4 sowieso (switch is a bitch). Al had ik laatst een paar voorzichtig gesneden bochtjes achterstevoren.

Na een grondige analyse valt het me op dat je 90 graden gedraaid op je ski's staat. 🤷‍♂️

*bericht bewerkt door Skitechniek op 23 sep 2019 17:30

Tsja, ookhijbakterniksvan, duidelijk.

Edwin van Riel

Ik ken niks van boarden maar ik vind dat je het netjes doet. 😉
Maar moet je niet ergens halverwege in de weg gaan zitten of zo? 🤔
Lijkt me toch wel een minpuntje. 😜😜😉

Bla, bla, bla.

@rfkangoo was nog aan het zoeken naar een hobbeltje om zich achter te verstoppen ;)

Edwin van Riel

Duck stance. Ik zweer erbij. Duck stance.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪
Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

Born to run. B.S.

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪
Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

dan58 op 23 sep 2019 18:23

😂😂😂

HoHo, die @RFKANGOO laat het er altijd gelikter uit zien dan zijn tijden daadwerkelijk zijn bij slalomwedstrijden!😜⛷💪☃️

LA NORMA😍☃️

Zoals al eerder gezegd komt het beeld van jou beter over als je je eigen door een ander laat filmen. Dan kan er ook meer gezegd worden over je skills😉

LA NORMA😍☃️

Even terug over je techniek.
Je voorste been is gestrekt dus je gewicht zit teveel achter op je plank.
Je voorste schouder staat altijd in dezelfde positie… Die moet eigenlijk dezelfde richting uitkijken als je bekken.

En alsjeblieft…lach er een beetje bij. Je bent iets aan het doen wat je leuk zou moeten vinden. Je bent niet aan het skiën…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Even terug over je techniek.
Je voorste been is gestrekt dus je gewicht zit teveel achter op je plank.
Je voorste schouder staat altijd in dezelfde positie… Die moet eigenlijk dezelfde richting uitkijken als je bekken.

japser op 23 sep 2019 21:31

Allereerst bedankt voor de feedback.
Als je de afdaling bekijkt waarbij ik mezelf van boven film kun je zien dat er wel degelijk een hoek in mijn voorste been zit. Ik kan als mijn schoenen vast staan mijn been niet eens strekken. Op de andere shots is het wat lastig te zien. Mede doordat de camera het beeld ook wat vervormd. Wel is het zo dat ik nog dieper moet gaan dan ik hier deed. En dan dus moet proberen dat niet teveel door m’n achterste been te zakken.
En dat met de schouder zal waarschijnlijk te maken hebben met dat ik de camera vast hou met mijn voorste hand. Normaal zou ik die lager (moeten) hebben.
Zal binnenkort eens proberen een beter filmpje maken.

Übung macht den meister!!!

En alsjeblieft…lach er een beetje bij. Je bent iets aan het doen wat je leuk zou moeten vinden. Je bent niet aan het skiën…

Sneeuwbaard op 23 sep 2019 22:12

Voor iemand met niveau 4 heb je volledige concentratie nodig om een beetje fatsoenlijk naar beneden te komen. 🤗

Übung macht den meister!!!

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪

Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

dan58 op 23 sep 2019 18:23

😂😂😂

HoHo, die @RFKANGOO laat het er altijd gelikter uit zien dan zijn tijden daadwerkelijk zijn bij slalomwedstrijden!😜⛷💪☃️

Piefke op 23 sep 2019 19:11

Sorry ik presteer gewoon niet zo goed onder druk. 😋

Übung macht den meister!!!

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪
Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

dan58 op 23 sep 2019 18:23

Helaas mogen we van Snowworld nog geen slalom trainen. ☹️

Übung macht den meister!!!

Ik zal je eens filmen als ik er weer ben. Hopelijk voelen m’n tenen zich snel weer goed.

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪

Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

dan58 op 23 sep 2019 18:23

Helaas mogen we van Snowworld nog geen slalom trainen. ☹️

RFKANGOO op 23 sep 2019 23:36

paaltjes vanaf 01.10 begreep ik ;)

Edwin van Riel

Waaaaw @RFKANGOO NICE 💪

Zo snel slalommen dat ik zelfs de paaltjes niet zie. 😉😁

dan58 op 23 sep 2019 18:23

Helaas mogen we van Snowworld nog geen slalom trainen. ☹️

RFKANGOO op 23 sep 2019 23:36

paaltjes vanaf 01.10 begreep ik ;)

evr66 op 24 sep 2019 07:32

Dat hoor ik elk jaar. Eerst zien en dan geloven.

Übung macht den meister!!!

Dit is niet echt een boardje om Switch mee te rijden natuurlijk ;-)

Eigenlijk moeten we een lijstje hebben, met alles wat je moet laten zien… want voor iemand met zo’n board is Switch-rijden niet echt interessant of handig. Het is duidelijk dat je het meer voor de snelheid doet.

Kwa techniek kan ik er weinig van zeggen. het beeld is zoveel uit proportie dat ik geen idee heb hoe je nu staat. En daarbij: ik ben geen leraar ;-) maar wel leuk topic om weer open te zien! Deze wintersport maar eens een filmpje laten maken… of een oude opsnorren ergens.

Even terug over je techniek.

Je voorste been is gestrekt dus je gewicht zit teveel achter op je plank.
Je voorste schouder staat altijd in dezelfde positie… Die moet eigenlijk dezelfde richting uitkijken als je bekken.

japser op 23 sep 2019 21:31

En dat met de schouder zal waarschijnlijk te maken hebben met dat ik de camera vast hou met mijn voorste hand. Normaal zou ik die lager (moeten) hebben.
Zal binnenkort eens proberen een beter filmpje maken.

RFKANGOO op 23 sep 2019 23:33

Lager is minder een probleem.
Als je op je tenen staat moet je linkerschouder boven je linkertenen zitten.
Als je op je hielen staat moet je linkerschouder boven je linkerhiel zitten.

Als je dan in je vuisten knijpt ga je automatisch je hele bovenlichaam parallel zetten samen met je plank.

bij het leren snowboarden is de oefening waar je moet wijzen naar waar je gaat hier een voorbeeld van.

Plaats een reactie