Middelgroot gebied met leuk dorp

Hallo, vorig jaar ben ik in april in Ischgl gaan skiën, naast het grote skigebied vond ik het dorp ook een groot pluspunt aan deze bestemming. Vooral de gezellige sfeer, talrijke winkeltjes, restaurants en de après-ski (vooral Plangger) vielen in de smaak.

Dit jaar ben ik opzoek naar een iets kleiner Oostenrijks gebied (50-100km pistes). Iemand tips voor leuke gebieden, die iets kleiner zijn, maar toch ook een leuk en gezellig dorp te bieden hebben waar na het skiën ook nog vanalles te beleven is? Ik weet dat Ischgl evenaren moeilijk is! :)

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Nvski op 24 sep 2019 22:20

Annoying skiers since 2003

Met je wensenlijst kom je op een bescheiden selectie. Bovenaan staan Schladming en Obertauern, daaronder eventueel Lermoos en St. Gallenkirch of Schruns.

Maria Alm?

Mr. Slow

Maria Alm?

Quick op 25 sep 2019 06:50

Zou ook mijn aanrader zijn.

Flachau-Wagrain-St Johan

Wil je weer in april?

Wij vinden maria alm leuk. Niet super levendig maar er is drukke après ski bar. Genoeg leuke restaurantjes in het dorp. Winkels zijn er ook; inclusief een grote supermarkt waar zo rond 17.00 uur echt iedereen boodschappen doet (tenminste daar lijkt het altijd op).

Huis skigebied in het dorp en sinds vorig seizoen een mooie lift die je direct naar het grotere skigebied van hochkonig brengt.

Kitzbühl.

Mee eens…Ischgl is moeilijk te evenaren😀
Misschien is Turacher Höhe iets!
42 km piste maar wat mij betreft voelt groter dan die 42 km.
Ook heb je er een bevroren meer waar je overheen kunt met ski’s, je wordt dan getrokken door een soort quad(echt een hele leuke ervaring).
Maar ik ga ook zeker weer naar Ischgl in februari😄.

Verkeerde land geboren....

Plaats een reactie