Oostenrijk begin april

De paasvakantie valt begin april 2020. Wij willen als gezin met 3 jonge kinderen naar Oostenrijk op skivakantie. Onze 8jarige zoon zou graag leren snowboarden. Waar zijn we (relatief) zeker van sneeuw, aan min of meer vriendelijke prijzen?
Tips welkom zowel qua skigebied, als qua verblijf (voorkeur voor appartement, mag iets verder van skigebied liggen)

Obergurgl - Hochgurgl is zeer sneeuwzeker in die periode en goed betaalbaar. Ook is het erg geschikt voor beginners door de vele blauwe pistes.

Born to Ride

Beste Eefken, misschien is de Stubaier gletsjer(zeer sneeuwzeker) iets voor je gezin.
Kinderen t/m 10 skiën daar volgens mij gratis!
Scheelt toch weer een paar honderd als je 3 kinderen hebt.
Ben er zelf (nog) niet geweest maar staat nog wel op het lijstje om een keer te doen.
In april zou ik gebieden met pistes die veelal onder de 2000 meter liggen wegfilteren!
Succes met je keuze

*bericht bewerkt door Pompie1979 op 30 sep 2019 22:46

Verkeerde land geboren....

Eefken,

Wij gaan reeds 5 jaar de eerste week van de Paasvakantie naar Gerlos en zijn nog nooit teleurgesteld geweest. Hotel Alpenhof is een absolute aanrader en qua skischool is dat Michi’s. Gr

Obergurgl - Hochgurgl is zeer sneeuwzeker in die periode en goed betaalbaar. Ook is het erg geschikt voor beginners door de vele blauwe pistes.

Matthias123 op 30 sep 2019 22:23

Zelfs eind april prima te doen. Mooi en rustig gebied.

May the ski force be with you !!

Maar zeer duur…

Maar zeer duur…

DrPhil op 2 okt 2019 20:43

Matthias zegt goedkoop (in die periode), jij zegt duur. Wat is het nou?

Mr. Slow

Het is niet goedkoop maar voor een wintersport vakantie gewoon goed betaalbaar omdat je in een goedkope periode zit. Het is geen ischgl bijvoorbeeld

Born to Ride

In de buurt van Obergurgl is stervensduur. In de buurt van Solden misschien wel betaalbaar. Hoewel dat met Pasen ook flink aan de prijs lijkt, voor zover ik snel kan zien.
Wel een lastige weg met sneeuw.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2019 22:02

Afgelopen jaar begin april in sankt Anton am Arlberg geweest. Nou zou ik niet naar dat dorp gaan met een beginnend skiër, maar ik was positief verrast door Warth en schröcken.
De sneeuw was perfect daar ondanks de temperaturen boven 0 en mooie pistes, ook voor beginners.

*bericht bewerkt door bram82 op 04 okt 2019 07:41

Ik ben ook een fan van obergurgl maar inderdaad niet goedkoop. Het aanbod aan appartementen daar is zeer beperkt en bovendien dikwijls al een jaar van tevoren volgeboekt door vaste klanten. Dat geldt trouwens ook voor de familiekamers van vele hotels daar. Lessen zijn ook steeds voor een hele dag. Dus een halve dag les en een halve dag samen skiën lukt niet maat dat is op veel plaatsen in Oostenrijk het geval. Toch een aanrader

Daar is je antwoord, @quick

Check. Wil er graag nog eens heen in combinatie met Sölden (OG/HG spreekt me meer aan) en misschien Hochoetz etc.

Mr. Slow

Zolang het niet sneeuwt, rij je er vanaf Solden zo heen. Er rijdt ook een rechtstreekse skibus. Ik vond persoonlijk het gebied tegenvallen qua grootte. Het voelt klein aan (vond ik). Sneeuw blijft wel goed.

Wij gaan voor het eerst met het gezin ook in de paasvakantie naar de Stubaier Gletscher. Sneeuw is dan zeker op die hoogte nog goed. Kinderen onder de 10 jaar krijgen een gratis skipas bij een betalende ouder. Dus met dat geld dat je uitspaart kunnen je kinderen lessen nemen. Accommodatie was vrij goedkoop in vergelijking met andere gebieden zoals Ischgl of Sölden die dan ook nog heel sneeuwzeker zijn. Naar de Gletscher toe is het wel rijden met de auto of de skibus toe.

*bericht bewerkt door Sidinic op 06 okt 2019 18:53

Afgelopen jaar begin april in sankt Anton am Arlberg geweest. Nou zou ik niet naar dat dorp gaan met een beginnend skiër, maar ik was positief verrast door Warth en schröcken.
De sneeuw was perfect daar ondanks de temperaturen boven 0 en mooie pistes, ook voor beginners.

bram82 op 4 okt 2019 07:40

Je kan ook naar bv Schoppernau gaan voor een appartement, en dagelijks met de bus naar Salober gaan. De skischool is daar heel goed, en als ouder kan je - als je goed kan skiën - af en toe een blitzbezoek doen naar Lech. Voor de Weisse Ring trek je best een dag uit - je raakt er kort na de middag wel door, maar het is meer ontspannen skiën.

Mss is Pfunds wel iets voor jullie. Je hebt dan een kindvriendelijk gebied met Nauders en Schoneben. In die tweede ligt met Pasen altijd genoeg sneeuw, Nauders kan in een slechte winter wel eens penibel zijn. De oplossing daarvoor ligt in de hoek van Samnaun waar je altijd zal kunnen skiën in April.

Het grote voordeel van een app in Pfunds is de prijs welke zeer laag is. Nadeel is dat je geen sneeuw in het dorp zal hebben als je van winterbeleving houdt (die liefhebbers gaan dan ook niet vaak in april) en het is elke dag even rijden (maar je gaf aan daar geen problemen mee te hebben).

Mss is Pfunds wel iets voor jullie. Je hebt dan een kindvriendelijk gebied met Nauders en Schoneben. In die tweede ligt met Pasen altijd genoeg sneeuw, Nauders kan in een slechte winter wel eens penibel zijn. De oplossing daarvoor ligt in de hoek van Samnaun waar je altijd zal kunnen skiën in April.

Kasper op 6 okt 2019 21:07

Je kan ook een app zoeken in Samnaun Laret of Compatch en dagelijks naar huis skiën. 's morgens neem je de bus naar het dalstation.

Als je in groot Samnaun verblijft krijg je ook korting op de skipas, en kinderen tot 10 jaar zijn gratis qua liften edm.

Ja hallo … Pfunds - Samnaun is toch even rijden elke dag en dat met 3 jonge kinderen? Lijkt me erg veel gedoe en stress. Reken minstens een uur van accomodatie tot op de piste. Samnaun/Ischgl is ook niet direct het meest kindvriendelijke skigebied en die dalafdaling naar Laret is niks voor kleine kids. Is SFL dan niet een betere optie in die regio? Ken het zelf niet, maar het heeft de reputatie een familiegebied te zijn.

@eefken - heb je al eens Belgische club formules als Intersoc, Famiski, ed bekeken? Met jonge kinderen is dat een aanrader en in de Paasvakantie zijn ze een stuk minder duur. Animatie voor de kinderen en skilessen inbegrepen, voeten onder tafel … zo heb je zelf ook wat aan je vakantie.

*bericht bewerkt door Hupla op 06 okt 2019 22:58

Ja hallo … Pfunds - Samnaun is toch even rijden elke dag en dat met 3 jonge kinderen? Lijkt me erg veel gedoe en stress. Reken minstens een uur van accomodatie tot op de piste. Samnaun/Ischgl is ook niet direct het meest kindvriendelijke skigebied en die dalafdaling naar Laret is niks voor kleine kids. Is SFL dan niet een betere optie in die regio? Ken het zelf niet, maar het heeft de reputatie een familiegebied te zijn.

@eefken - heb je al eens Belgische club formules als Intersoc, Famiski, ed bekeken? Met jonge kinderen is dat een aanrader en in de Paasvakantie zijn ze een stuk minder duur. Animatie voor de kinderen en skilessen inbegrepen, voeten onder tafel … zo heb je zelf ook wat aan je vakantie.

Hupla op 6 okt 2019 22:57

Ik doelde ook voornamelijk op Nauders en Schoneben. Ik heb mij daar als gevorderde skiër een week in april vermaakt en dat is kindvriendelijk. Was geen goede winter en beide gebieden was zo goed als alles open. Is een kwartier rijden en wij hadden indertijd een appartement met 10 personen voor een 1000 euro. En dat app was echt in orde. Maar je moet het zelf weten uiteraard ;)

@hupla famiski zitten we nog steeds boven de 4000 euro, half pension. Dat vinden we toch veel geld voor 1 week. Intersoc moet ik idd ook eens bekijken. Dank je voor de tip!

@eefken

Zoals @Hupla al schreef…zelf zéér goede ervaringen mee.😎

Kijk ook eens naar
Skifriends, Landscape, Snowmania…
Ik denk wel dat Italië en Frankrijk meer mogelijkheden bieden in de Paasvakantie bij deze organisaties.

*bericht bewerkt door dan58 op 07 okt 2019 09:38

Born to run. B.S.

Dit jaar met Pasen (viel half april) naar Serfaus, Fiss Ladis geweest. Last minute besloten ivm weers/sneeuw verwachtingen. Alle pistes/liften open, paar restaurants op de piste al gesloten. Was ook erg rustig overal. Hebben zelf in Ried im Oberintall gezeten. Lekker goedkoop in appartement gezeten en met skibus (15 minuten) ieder dag naar skigebied.
Maar zag later dat ook al veel hotels/appartementen in Fiss al gewoon dicht waren in deze periode.

@ducatif1 ik las hier op het forum dat SFL in april al redelijk "papperig" kan zijn, owv zuidgericht? De prijzen liggen ook te hoog, vinden wij.
@dan58 het lastigste aan die clubs is, dat ik geen snowboardles kan vinden voor mijn 8jarige zoon, en dat ze pas skiles geven vanaf 5 jaar, terwijl onze dochter 4.5 zal zijn met pasen.

*bericht bewerkt door eefken op 07 okt 2019 11:14

Obertauern, Kuhtai, Pitztal, Kaunertal, Zugspitze…

It's all about the turns duuuuuude!

@eefken

Na overleg kan je meestal wel aansluiten wanneer IETS te jong of je kan altijd naar een plaatselijke skiles.

Born to run. B.S.

Met

@hupla famiski zitten we nog steeds boven de 4000 euro, half pension. Dat vinden we toch veel geld voor 1 week. Intersoc moet ik idd ook eens bekijken. Dank je voor de tip!

eefken op 7 okt 2019 08:17

Intersoc zal wel iets maar ook niet drastisch goedkoper zijn de andere formules en vermoedelijk ben je al te laat dit jaar. Einde van de zomer komen die Intersoc reizen online en dan is het een ware stormloop. Voor een half-pension met 5, skipas, materiaal, lessen, … zit je al snel aan een bedrag van 4000€ voor een sneeuwzeker gebied bij heel wat aanbieders.

Als Oostenrijk geen must is, zou ik Frankrijk eens bekijken. La Plagne is wel een leuke voor jonge kinderen. Hoog gelegen, makkelijke ski in/out en heel wat appartementen te huur. Ik gok dat je dan om en bij de €2500 zit voor accomodatie, skipas, lessen en materiaal begin April. Wat ook goed blijkt te zijn met kinderen in die periode is Livigno.

Met kleine kinderen kan je ook naar kleinere gebeiden met Pasen (bv Sainte Foy, Puy St Vincent, etc). Je weet dan dat je in de namiddag in mindere condities skiet - maar voor jonge kinderen is een halve dag op de latten staan al heel wat. Dan zal het nog wat beter geprijsd zijn. Let dan wel op dat de pistes vooral op de noordhelling liggen. Ik denk dat je dit soort gebieden makkelijk last minute kan boeken in die periode.

*bericht bewerkt door Hupla op 07 okt 2019 16:01

@hupla intersoc is een pak goedkoper, maar ik lees geen goede reviews. Ik zoek ook niet persé een half pension hotel, maar eerder een appartement.

Wat @Hupla zegt klopt.

Wij gaan in 2020 met Pasen voor de derde keer naar Livigno ( skipas gratis) met kinderen en de 2 kleindochters ( 6 en 7 j) Met dat budget gaat de dochter 2 x ( 2 volw. en 2 kids)

Born to run. B.S.

@dan58 Livigno is idd interessant, maar ik betwijfel dat ik daar Nederlandstalige lessen ga vinden…

@eefken

Indien je boekt met voorgestelde organisaties beschik je over Vlaamse skimonitoren.
Indien je zelf boekt in app. kan je plaatselijk les nemen en uit talloze topics hier kan je vernemen dat dit voor kids meestal géén issue is.😊

Born to run. B.S.

Plaats een reactie