Verschil snowboard- en skibroek

Ik zag laatst een leuke snowboardbroek (helaas niet in mijn maat, maar goed). Ik ben echter een skiėr. Wat is eigenlijk het verschil? Maakt het als skiër veel uit of je n snowboard of n skibroek aantrekt?

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Sommige snowboard broeken zijn wat versterkt op bepaalde plekken zoals knieën en kont. Denk dat de meeste snowboardbroeken zeker geschikt zijn om mee te skiën. Andersom is het anders.

From a galaxy far far away.............

In een snowboardbroek kun je niet skiën en andersom.

Hoi @tiny-m kun je me vertellen waarom niet?

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Een snowboardbroek dient om op je poep in de sneeuw te zitten 😜

In een snowboardbroek zie je er veel te stoer uit en ga je dwars op de skies naar beneden!

veel snowboardbroeken hebben geen verstevigingen aan de binnenkant van je voeten. Hier komen dan veel sneetjes in van je skies.

Als de broek in huis is, is het een perfect moment om eindelijk de ski’s om te ruilen voor een knap snowboard. Is veel leuker

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Een snowboardbroek vangt zoveel wind dat je nauwelijks vooruit komt. (Daarom zitten die gasten altijd halverwege.)

veel snowboardbroeken hebben geen verstevigingen aan de binnenkant van je voeten. Hier komen dan veel sneetjes in van je skies.

japser op 1 okt 2019 07:55

Dit is denk ik het meest relevant.

Fijn dat niemand een serieus antwoord heeft, dan ga ik gewoon lekker op zoek naar een snowboardbroek. Die zien er leuker uit :-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Hoezo géén serieus antwoord???

Alle tegenstellingen van ski en snowboard worden toch weer aangehaald!!!

Heerlijk toch in dit somber weer. 😆😅😃

Born to run. B.S.

Een snowboarder in een skibroek is goed op weg…😀

Een skiër in snowboardbroek is helemaal de weg kwijt.😢

Born to run. B.S.

Een snowboarder in een skibroek is goed op weg…😀

Een skiër in snowboardbroek is helemaal de weg kwijt.😢

Born to run. B.S.

Een skibroek zit vaak perfect om de vrouwelijk derrière heen. Een snowboardbroek verre van.

Graag zie ik alle vrouwen vanaf nu in skibroeken en alle mannen in snowboardbroeken.

Heerlijk.

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

@Sneeuwschraper grappig, ik vind die skibroeken vaak zo hobbezak en snowboard leukerder.
Anieway, ik zie mannen het liefst in van die strakke korte broekies, behoort dat ook tot de mogelijkheden? Overigens ook al die voetballers in die hobbezakken, zo jammer. Maar goed, voetballers zijn toch huilmeisjes vergeleken met rugbyers. Ik dwaal af… Is het al winter?

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik zou zeker geen broek kopen om te skiën zonder beschermingsstukken onderaan. Scheurtjes idd gegarandeerd. Vergeet de uitstekende schnallen niet!

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 okt 2019 11:04

Tijd voor sportgenderneutrale broeken 🤗

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 01 okt 2019 11:22

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Een ski broek zit prettiger dan een snowboard broek, ik heb ze ook gehad omdat k het leuker vond. Het model van een skibroek is wat smaller gesneden, heb tegenwoordig drie dezelfde in een andere kleur van CMP, bij https://www.limango-outlet.nl/cmp € 52,- echt dames model zit perfect.
En je hebt idd en teflon versteviging voor het snijden van je ski’s langs je broek.

Dienten Die Alte schule

Dusss los van wat teflon rond je enkels en een luier voor je de bescherming van je poep is er weinig verschil :-D :-D

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Zelf draag ik een tourskibroek van vertical mountain als snowboardbroek. Bevalt erg goed. En vooral erg goed ademend

From a galaxy far far away.............

Zelf draag ik een tourskibroek van vertical mountain als snowboardbroek. Bevalt erg goed. En vooral erg goed ademend

From a galaxy far far away.............

Het zijn gewoon allemaal wintersport broeken, maar inderdaad, als je er mee wil skiën dan is het wel fijn om verstevigde stukken aan de binnenkant te hebben.
Verder is het nog zo dat ventilatie ritsen aan de binnenkant van de dijen bij snowboarden nooit storen, en soms bij het skiën wel, dus even passen en daar op letten als die er in zitten.

Ah ventilatie ritsen, ja jammer, die zag ik bij een leuke snowboardbroek. Goed punt wel @slim!

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

veel snowboardbroeken hebben geen verstevigingen aan de binnenkant van je voeten. Hier komen dan veel sneetjes in van je skies.

japser op 1 okt 2019 07:55

Mysterie opgelost. :)

Bla, bla, bla.

Ah ventilatie ritsen, ja jammer, die zag ik bij een leuke snowboardbroek. Goed punt wel @slim!

MarlenaMop op 3 okt 2019 12:59

Het is niet per se een probleem, hangt erg van de dikte van de rits en de dijen af. Gewoon even passen,

*bericht bewerkt door Slim op 03 okt 2019 13:58

Ja zal het even gaan bestuderen…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik heb geen idee of ik nu al jaren ski in een skibroek of in een snowboardbroek. Verstevigingen onderaan? Je skiet toch niet over je broek? Ik begrijp het niet helemaal. Denk wel dat je in de praktijk helemaal perfect met een snowboardbroek kunt skiën.

Dat is voor skiërs met oude techniek, benen tegen elkaar aan. Dan snij je je broek wel eens.

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie