Ski school les menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Ik hoop dat er iemand bekend is in les Menuires. Ik heb een optie op appartement Les Lauzes en ben nu aan het zoeken naar de handigste skischool, vooral voor de jongste, die nog maar 1 week ski-ervaring heeft. Zelf ben ik 20 jaar geleden voor het laatst in Les Menuires geweest, en ik kan me niet veel meer voor de geest halen. Voor zover ik kan zien ligt ons appartement vlak bij het bureau van Prosneige. Maar vertrekken de lessen ook vanuit hier?
Alvast heel erg bedankt!

Ja de lessen vertrekken in la croisette van prosneige. Onder hotel pelvoux door kom je in de kom uit en daar heb je de skischool . Weet je nog waar vroeger het buiten zwembad was in la croisette . Ongeveer op die plek . Bij de Tex mex . Is de dichtsbijzijnde skischool en ik vind ook de fijnste . Geen mega groepen zoals bij esf in hoogseizoen. Als het goed is komen er weer studenten van sport academie om te begeleiden bij de skilessen. Ze vertalen en helpen waar nodig is. Was afgelopen 2 jaar zo. Maar ze hebben ook genoeg Nederlands sprekende leraren . Ik weet niet wat jouw kind al kan, maar als ze al in ploeg naar beneden kan, dan zou ik haar inschrijven voor de witte beer. En anders ourson brun De kindertuin ligt overigens boven aan de roc1 .maar met de ourson blanc gaan ze niet daarheen. En verzamelen is gewoon beneden.

Hier beginnen en eindigen de lessen , kopiëren gaat niet helemaal goed . Maar je moet webcam clocher hebben . In die hoek beginnen de lessen.
Les lauzes zie je nu niet liggen maar tussen de 2 gebouwen door aan de rechter kant .

https://nl.lesmenuires.com/webcams

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 okt 2019 12:26

Oh super, naar deze informatie was ik op zoek. Heel erg bedankt!
Mijn jongste is nu 6 en heeft 1 week geskied toen hij 4 was. Toen kon hij remmen met sneeuwploeg en een beetje bochtjes draaien (wel alles nog in het kinderland). Ik denk dat ours blanc inderdaad geschikt is.

Oh super, naar deze informatie was ik op zoek. Heel erg bedankt!
Mijn jongste is nu 6 en heeft 1 week geskied toen hij 4 was. Toen kon hij remmen met sneeuwploeg en een beetje bochtjes draaien (wel alles nog in het kinderland). Ik denk dat ours blanc inderdaad geschikt is.

Maritte op 1 okt 2019 12:47

Tip nog als jullie lukt , laat hem nog een aantal lesjes in Nederland nemen bijv rolbaan. Dan kan hij zeker weten meteen mee komen met de witte beer.

Maar als je denkt hij vindt nog al spannend . Kan hij ook bij bruine beer beginnen, veilig in afgeschermd gebied . Daar zien ze snel wat hij kan en gaat hij eventueel groepje hoger . Of ze vormen daar weer een groepje . Afgelopen jaar was mijn jongste meteen na 2 keer op speelweide naar hoger groepje ( witte beer) gegaan, soort of voor skien. Ik denk dat ik het spannender vond dat dat mijn jongste ( toen 4) het vond.

Je kan via hen voor de kids goedkoper een 6 daagde skipas kopen.

En in valto hebben ze ook een skischool zitten. Ze hebben daar ook terras en betaalbare koffie …

Wij gaan dit jaar weer voor de 5de keer naar deze skischool, maar dan met de dutchweek.

Plaats een reactie