autoverhuur in lyon

Wij vliegen in februari naar Lyon (Vanuit Kopenhagen)en willen daar een auto huren. Ik kan op de verschillende websites van de diverse verhuurbedrijven geen mogelijkheid vinden om sneeuwkettingen te huren. ( het is ook nog eens lastig om een email adres te vinden!)
Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe hebben jullie het opgelost?
Marco

Autoverhuurbedrijven zijn allemaal zeer lastig te bereiken omdat ze over het algemeen onbetrouwbaar zijn en mensen vaak oplichten. Er is tegenwoordig eigenlijk 1 betrouwbare maatschappij waar je ook gelijk goed mee kan communiceren: sunnycars. Ze zijn goed betaalbaar en alles is gelijk meeverzekerd. Ik denk dat je daar ook makkelijk contact mee op kan nemen over sneeuwkettingen.

Edit: heb even gekeken voor Lyon. Bij sunnycars kan je ook gelijk aanvinken of je sneeuwkettingen erbij wilt huren.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 05 okt 2019 18:47

Born to Ride

Yep, sunnycars. 👍

Bla, bla, bla.

Je kan bij het mooie moderne vliegveld van Lyon een shuttle bus nemen. 3 min. En dan wordt je bij de grote internationale verhuurbedrijven afgezet. Ik zou met google maps vliegveld Lyon zoeken en dan vind je heel makkelijk de juiste verhuurbedrijven om te contacteren. Wat betreft de sneeuwkettingen, ik kan me niet voorstellen dat ze die in de winter niet hebben. In het ergste geval bij een grote Franse supermarkt, in het dal kopen en als je ze niet gebruikt weer ruilen ah einde van de week. Als je de tijd en ruimte hebt, duik de stad Lyon in. Leuke stad en zeer de moeite waard.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 06 okt 2019 01:34

Autoverhuurbedrijven zijn allemaal zeer lastig te bereiken omdat ze over het algemeen onbetrouwbaar zijn en mensen vaak oplichten.

Matthias123 op 5 okt 2019 18:44

Zo, veel slechte ervaringen gehad @Matthias123?

Overigens is Sunnycars zelf geen autoverhuurder, maar een bemiddelaar. Die inderdaad een goede service hebben. De A-merken (Hertz, Avis, Europcar) zijn echter ook meestal prima - althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heel veel auto’s gehuurd. En vaak goedkoper ook dan via een broker als Sunnycars - althans: als je even goed zoekt.

Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels geboekt bij sunnycars. Het probleem is dat er nergens duidelijke informatie te vinden is tav sneeuwkettingen, we komen laat aan en wil het er niet op wagen! ik zie het ook niet zitten om midden in de nacht met mijn gezin op jacht te moeten naar sneeuwkettingen. Ik heb regelmatig auto’s gehuurt in Oostenrijk en Italie, daar is alles gewoon heel duidelijk en staan ze als vaste optie bij de verhuurbedrijven.
Deze zomer een zeer slechte ervaring gehad met een kapotte huurauto.
Heeft sunnycars zijn eigen kantoortje bij de andere verhuurbedrijven?

Neen, SunnyCars heeft geen kantoren. Jij boekt een auto bij hen, en zij boeken deze auto voor jou bij een van de "grote" verhuurkantoren. Je krijgt dan een voucher waarmee je je naar de desbetreffende balie begeeft. Zij zorgen ook voor een goede verzekering, zodat je die niet meer (duur) hoeft af te sluiten bij de autoverhuurkantoren. Ik heb al een paar ervaringen met boekingen via SunnyCars en alles was ok. Ik kan je wel niet vertellen hoe ze functioneren als er problemen zijn (bv schade), maar gezien de all-risk verzekering vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn.

Spreek ook even met je eigen verzekeringskantoor hier… sommige bieden ook een all-risk verzekering aan voor een huurwagen in het buitenland, en dat is soms goedkoper dan dit te nemen bij Hertz/Avis/…

Een derde alternatief - als je rechtstreeks bij Hertz/Avis/… huurt, is de wagen te huren met een Visa Gold card (als je die hebt). Lees in dat geval wel eens de voorwaarden (of vraag het aan je bank), want Visa dekt ook eigen schade bij huurwagens tot een bepaald niveau als de auto betaald wordt met die gold kaart.

*bericht bewerkt door Videast op 06 okt 2019 10:12

Zie ik het goed dat je € 54 voor sneeuwkettingen betaalt? Wow.

Ik heb inderdaad een aantal slechte ervaringen in met name zuid Europese landen. Zowel bij europcar, Avis en goldcar. Online bij het boeken een all Risk verzekering afsluiten en dan ter plaatse je gewoon nog een verzekering af laten sluiten voor minstens €50 en doe je het niet krijg je gewoon de sleutel niet. Of een auto afgetankt inleveren en een rekening van €35 voor brandstof en daarbij nog een boete van €45 omdat hij niet afgetankt zou zijn. Terwijl ik foto’s en alles had gemaakt van de tank+kmstand. De rekening komt van een no reply emailadres en wordt gewoon afgeschreven van de creditcard.

Sunnycars heeft een noodlijn die 24/7 bereikbaar is mochten ze je proberen op te lichten of mocht je schade hebben. Daarbij zijn ze vaak minstens net zo goedkoop als wanneer je rechtstreeks boekt bij een maatschappij.

Born to Ride

Zie ik het goed dat je € 54 voor sneeuwkettingen betaalt? Wow.

DrPhil op 6 okt 2019 11:28

Dat valt nog mee. Ik heb weleens bij het vliegveld op de verhuur om een kinderstoeltje gevraagd. Daar wilden ze $25/dag voor(x 8dagen). Dus weggereden en bij een warenhuis 1 gekocht voor $30…

Ik heb inderdaad een aantal slechte ervaringen in met name zuid Europese landen. Zowel bij europcar, Avis en goldcar. Online bij het boeken een all Risk verzekering afsluiten en dan ter plaatse je gewoon nog een verzekering af laten sluiten voor minstens €50 en doe je het niet krijg je gewoon de sleutel niet. Of een auto afgetankt inleveren en een rekening van €35 voor brandstof en daarbij nog een boete van €45 omdat hij niet afgetankt zou zijn. Terwijl ik foto’s en alles had gemaakt van de tank+kmstand. De rekening komt van een no reply emailadres en wordt gewoon afgeschreven van de creditcard.

Typisch, huur ook nog wel eens bij Avis in Nice, maar nooit echt problemen gehad. Vooraf alles geregeld via website,
1x misverstand over tanken (niet vol meegekregen, foto gemaakt), gewoon kantoor NL gebeld en het werd teruggeboekt.

Alleen nav systeem moet je nooit huren, je betaalt er grof voor terwijl het bij de meeste auto’s gewoon standaard zit ingebouwd.

Rob

@RCGrootveld al mijn slechte ervaringen zijn in Zuid Europa, dat kan ook meespelen. Landen als Kroatië, Italië, Portugal en Spanje staan natuurlijk sowieso al als wat meer onbetrouwbaar bekend. Daarom vind ik sunnycars ook zo fijn omdat die een Nederlandse hotline hebben die 24/7 bereikbaar is.

Born to Ride

Neen, SunnyCars heeft geen kantoren. Jij boekt een auto bij hen, en zij boeken deze auto voor jou bij een van de "grote" verhuurkantoren. Je krijgt dan een voucher waarmee je je naar de desbetreffende balie begeeft. Zij zorgen ook voor een goede verzekering, zodat je die niet meer (duur) hoeft af te sluiten bij de autoverhuurkantoren. Ik heb al een paar ervaringen met boekingen via SunnyCars en alles was ok. Ik kan je wel niet vertellen hoe ze functioneren als er problemen zijn (bv schade), maar gezien de all-risk verzekering vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn.

Videast op 6 okt 2019 10:06

Kennissen van ons hebben in de USA 2x een total loss ongeval gehad, telkens waren ze in fout, telkens gehuurd via SC.
Het heeft ze geen euro gekost.
De verzekering en de service van SC zijn gewoonweg uitmuntend.
Ik raad je wel aan om bij reservering steeds de optie ‘flexservice’ te nemen (ca. 1 euro/dag, 21 euro max.). Je kan dan - onder andere - ten allen tijde annuleren, afgelopen zomer nog gebruik van moeten maken, netjes afgehandeld.

Bla, bla, bla.

@MarcoB73 Er is net een artikel geschreven over auto’s huren voor de wintersport en waar je op moet letten: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/474586/auto-huren-…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel is in dat artikel bewust de mogelijkheid tot reageren uitgezet?

Born to Ride

@Matthias123 Nee dat is per ongeluk gebeurd :-). Er kan weer gereageerd worden.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Hoi, Roel!
Ik heb het gelezen en ben inderdaad bij sunnycars belandt! MAAR zelfs bij hun is er een hoop communicatie heen en weer mbt sneeuwkettingen! Ik snap die fransen niet aangezien het zo makkelijk is in bv Italie. Bij Sunnycars zijn wel makkelijk te bereiken en zeer behulpzaam!

Plaats een reactie