anwarter halen

Hoi,

Ik wil graag mijn anwarter halen, en heb mee gekregen dat dit veel goedkoper is om in oostenrijk zelf te doen. Ik wil dit waarschijnlijk in kaprun doen bij salzburger. Ik vroeg mij af of andere hier ervaring mee hebben, i.v.m. onderdak, heenreis, skischool vinden enzovoort. Mijn duits is overigens niet heel erg goed, maar een heel klein beetje basis heb ik wel, en ben natuurlijk bereid te leren. Ik vroeg mij af of er nog andere zijn die dit eventueel doen en of ik mogelijk mee zou kunnen rijden 😃

Hoor graag meer!

mvg,

Titus

Huh even serieus.
Denk je nou echt dat je mensen uit duitstalige landen en uit engeltalige landen les kan geven als jezelf de taal nauwelijks spreekt. 😂😂

Huh even serieus.
Denk je nou echt dat je mensen uit duitstalige landen en uit engeltalige landen les kan geven als jezelf de taal nauwelijks spreekt. 😂😂

Hooykaas op 6 okt 2019 00:06

Simpele ziel, soms kun je beter niets zeggen…

Huh even serieus.
Denk je nou echt dat je mensen uit duitstalige landen en uit engeltalige landen les kan geven als jezelf de taal nauwelijks spreekt. 😂😂

Hooykaas op 6 okt 2019 00:06

Waarom geef je niet gewoon antwoord op zijn vragen? Daar is hij meer mee geholpen dan met deze opmerking van jou.

mama on a mission in the snow

@hooijcheese -1 =)

Wil jje komend seizoen het hele seizoen bij een skischool werken? Zo ja, dan is het wellicht een optie om een beoogde skischool te bellen/mailen, en jou vraag voor te leggen. Wellicht willen zij jou dan helpen met je anwarter. Beetje geluk heb je dan alvast onderdak en een skipas.
Misschien kan ik ook wel wat voor je beteken. Skischool waar ik kom zoekt denk ook wel weer leraren. Dit is in Fügen. Anwarter zal je dan in december in het Zell am Ziller moeten doen.

Tijdens dit schrijven bedenk ik mij wel, dat als jou Duits een probleem kan zijn, je wellicht beter via een Nederlandse organisaties je anwarter kan gaan doen. Kost idd iets meer, maar bij Snowsport Nederland, heb je begeleiding bij je theorie, en baangarantie.

Heel veel succes!

@Hooykaas Dit soort opmerkingen willen wij niet op het forum. Mocht je kritiek hebben plaats het dan opbouwend en zeker niet op deze manier.

Click. Click. Peace

Om je maar meteen gerust te stellen: bij mijn anwarter opleiding waren er twee Britten die geen woord Duits praten en die geslaagd zijn. Mijn Duits was op dat moment ook zéér basic en ik haalde al m'n punten op het schriftelijke examen.

No worries op dat vlak.

*bericht bewerkt door Arnh op 06 okt 2019 09:19

En er zijn heel wat ervaringen en er is behoorlijk wat informatie, onder andere in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/112141

Het kost je wel een hele zondag om het helemaal door te lezen allemaal…

Sorry dat ik misschien wat bot was Titus 😃

Maar hoe wil je de lesstof uitleggen aan mensen waarvan je de taal niet beheerst.
Een leraar moet ook een entertainer zijn die week.Hoe wil je dat dan doen?
Mensen lopen echt bij je weg als ze het niet begrijpen/gezellig hebben.
Gevolg is dat ze naar de skischool gaan en om andere leraar vragen en jij geen werk meer hebt.(je wordt per dag betaald)
Voor jou vele andere is het moto.

@Skimams om antwoord te geven. Op jou reactie.
Ik zou hem adviseren eerst zo spoedig mogelijk taalles te nemen.
En verwolgens bij een leraar te checken ( kan wellicht bij Snowworld )
of zijn skivaardigheid voldoende is om aan de opleiding mee te doen.
En voor de rest wens ik hem natuurlijk veel plezier 👍

Als er alleen locals naar de skischool kwamen heb je misschien een punt Hooykaas. Maar de meeste mensen aan wie een Anwärter les gaat geven zijn kinderen en beginnende volwassenen. Die laatste groep zal vermoedelijk ook van buiten Oostenrijk komen. Dan krijg je de Russen, de Britten, de Nederlanders. Allemaal niet Duitssprekenden. De Duitsers die komen zullen dan eerder les krijgen van een goed Duits sprekende collega. Ik denk niet dat het een groot probleem is als je niet perfect Duits spreekt en bij die skischool werkt.
Wat me veel lastiger lijkt is om het Duits niet te begrijpen tijdens de opleiding. Dan wordt het wel lastig om te doen. Maar ook ik heb in mijn directe nabijheid meer dan eens mensen meegemaakt die letterlijk niet meer Duits spraken dan ‘Ja’, ‘Nein’ en ‘danke’ en die toch zonder al te veel moeite hun Anwärter-diploma hebben gehaald en vervolgens veel les hebben gegeven in Oostenrijk.

En kreeg jij vroeger als kind les in je eigen taal? En was dat een probleem? Vast niet.

Ik denk dus dat er niet zo veel issues zijn. En er komen vast nog van die informatiedagen aan in Zoetermeer of Landgraaf waar al je vragen over praktische zaken kan stellen en waar in een proefles duidelijk wordt hoe groot jouw kansen zijn om het skitechnisch te halen.

Sorry dat ik misschien wat bot was Titus 😃

Maar hoe wil je de lesstof uitleggen aan mensen waarvan je de taal niet beheerst.
Een leraar moet ook een entertainer zijn die week.Hoe wil je dat dan doen?
Mensen lopen echt bij je weg als ze het niet begrijpen/gezellig hebben.
Gevolg is dat ze naar de skischool gaan en om andere leraar vragen en jij geen werk meer hebt.(je wordt per dag betaald)
Voor jou vele andere is het moto.

@Skimams om antwoord te geven. Op jou reactie.
Ik zou hem adviseren eerst zo spoedig mogelijk taalles te nemen.
En verwolgens bij een leraar te checken ( kan wellicht bij Snowworld )
of zijn skivaardigheid voldoende is om aan de opleiding mee te doen.
En voor de rest wens ik hem natuurlijk veel plezier 👍

Hooykaas op 6 okt 2019 09:23

Ik ben tweetalig opgevoed (Frans en Nederlands) en spreek ook bovengemiddeld Engels. Dus ik heb best een talen knobbel. Daarnaast denk ik ook dat ik met mijn Frans engels en Nederland een goede aanwinst voor een skischool kan zijn omdat er toch altijd buitenlanders zullen zijn.
Daarnaast heb ik niet helemaal gene ervaring, ik heb een parapent brevet gehaald in het duits en ik denk da tdat een stuk gecompliceerder is dan je anwarter :)

En ik twijfel niet over mijn ski niveau, ik heb minstens 10 jaar ervaring en hoor van velen dat het best wel basis is. Dus ik maak me niet zorgen om het halen, so you don’t have to either. Het gaat mij vooral om waar en hoe.
Ik ben naar iets op zoek wat me niet te veel geld kost zodat ik de maand erop voor mijn landes kan gaan oefenen

Alsnog, thx voor je support 😜

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Titus.
En wellicht tot ziens in de lucht 😜

Beste,

Kijk zeker eens naar snowcollege.be

Zij bieden niet enkel de Anwarter-opleidingen, maar ook taalopleidingen aan.

Veel succes!

Leuk dat je de Anwärter gaat doen. Dat Duits komt wel en ik heb genoeg mensen dat zien halen die echt vrijwel geen Duits spreken, of laat ik het zo zeggen, Nederlands met een Duitse uitspraak en dank denken dat ze Duits spreken;)

Bovendien, nothing is rocketscience but rocketscience.

Wat betreft de opleidingen je kunt idd de volledige opleiding in Oostenrijk doen, wat ik persoonlijk zou adviseren, omdat het toch leuker is om in de bergen te skiën dan in Zoetermeer.

via de SBSSV zijn er mogelijkheden, maar ook via snowsportsacadamy (snowsports.at, of snowsportsacademy.nl), Tiroler, Niederösterreich en ik vergeet er waarschijnlijk een paar.

Maakt allemaal weinig uit waar je de cursus doet, 1 pot nat. Skischool neemt je toch wel aan want er is een groot te kort, met of zonder Duits;)

Succes en maak je niet te druk om je Duits. Leer je snel genoeg. Daarnaast geef je als Anwärter voornamelijk les aan kinderen waaronder ook veel niet Duitse afhankelijk van de skischool waar je zit.

Ik heb mijn anwärter een vijftal jaar geleden ook zelf geregeld bij de in het Salzburgerland, ook in Kaprun in de laatste week van November. Iedereen verblijft in de JUFA in Kaprun, die wordt ook meteen aangeboden als je via de site je aan gaat melden. Qua reis daarnaartoe: Ik ben toen met de nachttrein gegaan (die vertrok nog vanuit nederland, nu vanuit Dusseldorf) en bij het opstappen was het meteen duidelijk dat er meer mensen voor de anwärter in de trein stapten, dus meteen contact en mensen om samen de weg mee te vinden. Dat is toen erg goed bevallen! Vliegen op Innsbruck of Salzburg kan ook, daarna verder met de trein tot Zell am See.

Wat wel belangrijk is, is dat je officieel voordat je aan je anwärter begint al een skischool moet hebben gevonden die jou voor de winter of een deel daarvan, min 2 weken, wil huisvesten. Dat is gewoon een kwestie van iedereen mailen, zeker als je een heel seizoen wilt is er altijd wel ergens plek! Mocht dat niet lukken wordt er vaak terplekke wel wat geregeld.

Qua Duits komt het waarschijnlijk wel goed, maar het is nooit verkeerd om wat bij te lessen, misschien ook al in Nederland?

Sowieso veel plezier!

Ik zou ook je opleiding ter plaatse doen. Krijg je meteen het jargon in het duits mee. Als je al 3 talen spreekt zal die 4e er ook vlot bij gaan hoor. En dan ben je een aantrekkelijke medewerker voor een skischool.

Succes!

Plaats een reactie