Tips voor leuke gebieden (gebiedjes) in de buurt van Maria Alm.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Jeetje @Jeffvdv dat weet ik ook niet, eet nooit kaasfondue op de piste, zie wel dat de meeste gerechten bij de Deantnerin zijn :D

Elly3 op 27 nov 2019 09:36

Ok, nou ja zoals ik het allemaal zag kunnen we overal lekker eten daar 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

De eerste eettip is prima 😃

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/1d5981c2afdb8f0587dbce7a...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

De Deantnerin, dus je bent naar Dienten/Mulbach gegaan vandaag, daar ligt wat meer sneeuw als onder bij Maria Alm. Alle andere gerechten zijn ook heerlijk. :D

Dienten Die Alte schule

Ik lees ff mee, want ik heb net drie heerlijke skidagen in Wagrain, Zauchensee en Kleinarl gehad en ben (dus) aan het kijken wat nog meer opties zijn voor een volgende shortski. Hochkönig lijkt me leuk, juist omdat je je er prima kan vermaken in 3 dagen én dus een hoop in de buurt hebt liggen.

Ik vond Flachau qua drukte wel ok, maar toch op de piste best druk voor het laagseizoen. Hoe is dat in Hochkonig? Gaat waarschijnlijk om de periode ergens eind januari. Dienten lijkt de beste uitvalsbasis, of maakt het weinig uit?

Ik lees in ieder geval even mee en ben benieuwd wat je er van vindt @jeffvdv.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

wat wij altijd gezellig vinden is https://www.jufenalm.at/ met de tractor naar boven en met de sleetje naar beneden. veel plezier.

Gr. Ray

Ik lees ff mee, want ik heb net drie heerlijke skidagen in Wagrain, Zauchensee en Kleinarl gehad en ben (dus) aan het kijken wat nog meer opties zijn voor een volgende shortski. Hochkönig lijkt me leuk, juist omdat je je er prima kan vermaken in 3 dagen én dus een hoop in de buurt hebt liggen.

Ik vond Flachau qua drukte wel ok, maar toch op de piste best druk voor het laagseizoen. Hoe is dat in Hochkonig? Gaat waarschijnlijk om de periode ergens eind januari. Dienten lijkt de beste uitvalsbasis, of maakt het weinig uit?

Ik lees in ieder geval even mee en ben benieuwd wat je er van vindt @jeffvdv.

Roy83 op 23 dec 2019 07:53

Ik ben nu 2 jaar op rij half januari in Maria Alm geweest en vond het niet echt druk. Afgelopen jaar was het tijdens de grote dump, toen waren de pistes wel vol (maar dat kwam omdat er maar 2 open waren :p). Maar ook het jaar ervoor hebben we nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten bij de gondel of de liften boven. Dienten is gemakkelijk omdat het in het midden ligt. Maria Alm vind ik ook wel fijn omdat je dan echt een lange tour heen en terug kunt maken (zonder tussentijds in Maria Alm te komen). Maar heeft wel als risico dat je niet ver komt als het weer zulk slecht weer is.

Ik zou dan lekker voor de 3Tälerpas gaan in Vorarlberg @Roy83. Maar zo zijn er wel meer opties.

Mr. Slow

Ik zou dan lekker voor de 3Tälerpas gaan in Vorarlberg @Roy83. Maar zo zijn er wel meer opties.

Quick op 23 dec 2019 14:21

Ja dat staat (ook) op t lijstje 😊.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik lees ff mee, want ik heb net drie heerlijke skidagen in Wagrain, Zauchensee en Kleinarl gehad en ben (dus) aan het kijken wat nog meer opties zijn voor een volgende shortski. Hochkönig lijkt me leuk, juist omdat je je er prima kan vermaken in 3 dagen én dus een hoop in de buurt hebt liggen.

Ik vond Flachau qua drukte wel ok, maar toch op de piste best druk voor het laagseizoen. Hoe is dat in Hochkonig? Gaat waarschijnlijk om de periode ergens eind januari. Dienten lijkt de beste uitvalsbasis, of maakt het weinig uit?

Ik lees in ieder geval even mee en ben benieuwd wat je er van vindt @jeffvdv.

Roy83 op 23 dec 2019 07:53

Zal eerdaags eens een review van afgelopen trip posten 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik ben van plan om zaterdag richting Maria Alm te rijden. Heeft er iemand nog goede restaurant tips voor s’avonds in het dorp? is het daarnaast eenvoudig om met de bus naar Leogang te gaan om een dagje te skiën?

Wij eten graag 's avonds bij Moserwirt in Maria Alm.

Van Maria Alm moet je eerst met de bus naar Saafelden en dan overstappen op de bus naar Leogang, hoop dat het een beetje aansluit qua tijden want ze rijden niet zo vaak, vlotter is met de auto en onderaan de Asitzbahn parkeren

Dienten Die Alte schule

Van Maria Alm moet je eerst met de bus naar Saafelden en dan overstappen op de bus naar Leogang, hoop dat het een beetje aansluit qua tijden want ze rijden niet zo vaak, vlotter is met de auto en onderaan de Asitzbahn parkeren

Elly3 op 20 jan 2020 15:00

Ik heb dit vorig jaar gedaan. Heen ging nog wel maar terug heb ik er erg lang over gedaan, in Saalfelden moest ik dik een half uur wachten (los van dat de bus ook nog eens een flinke omweg reed).

leuke Resto’s in Dienten/Maria Alm of vlakbij mogen hier gepost worden, binnen enkele weken zitten wij er.

@Robvanwinsen Wellicht heb je hier wat aan, mijn verslag over de trip:

https://www.wintersport.nl/dorpen/maria_alm/forum/topic/5005…

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 20 jan 2020 17:51

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

leuke Resto’s in Dienten/Maria Alm of vlakbij mogen hier gepost worden, binnen enkele weken zitten wij er.

Skippy79 op 20 jan 2020 17:18

In Dienten is de Dorfstub’n het leukste restaurant (op dinsdag gesloten) en ik vind Hotel Hochkonig ook een aanrader, zeker als je in de stube komt te zitten.

Peter Pos

@Skippy79 in Dienten? Op de berg Die Deantnerin, Thoraualm Zapflalm Scheppalalm Wastlalm, Tom, Steinbockalm, Gabuhelhuette Tiergartenalm, je komt ze allemaal tegen als je de Königstour skiet Gezellige mooie almhutten, geen vreetschuren ;)

Dienten Die Alte schule

@Elly3 - in voor s’avonds in de dal ergens binnen 10/15min rijden van dienten?

In Dienten zie boven bij Peterpos Dan heb je nog das Almhausl bij Agnes, is even klein stukje omhoog rijden, ligt onder aan de piste van de Gabuhel bij de schirmbar. Ouderwets maar heel gezellig wel van te voren bespreken, vooral de schweinshaxe en de rippel.
Dan even het dorp uit om de hoek ligt een rodelbahn deze omhoog lopen 20 min daar kun je lekker en gezellig eten bij Grunegg, scnnaps en likör proeven en met de rodel naar beneden.
Bij Prosser middenin het dorp kun je heerlijke pizza eten

Dienten Die Alte schule

@Elly3 ben vanaf zaterdag in Dienten, keertje samen skiën of wat drinken in een leuke Hütte?

Karin Es

Ja hoor @KarinEs, gezellig. Ik ga die week wandelen. skiën met verschillende vrienden dus handig als we even contact houden. Je kunt bij de vlgd link berichtje achterlaten.
https://nl-nl.facebook.com/diealteschule.eu/

Dienten Die Alte schule

thanks voor de info @Elly3
Hebben wij een vignette nodig als wij via Salzburg rijden? Vrijdag avond rond 22u vertrekken wij en hopen al tegen 09.30/10.00 op de piste te staan

Pfff…ik denk vooral een skipas als je op de piste wil.🤔

Born to run. B.S.

@Skippy79 Als je via Salzburg over de A10 rijdt heb je een vignet nodig.
Ga je op de A8 bij Traustein de aslag Inzell nemen richting Lofer heb je geen vignet nodig.
Van Lofer naar Saalfelden, Maria Alm en Dienten. Is korter in km maar 8 min langer in tijd.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie