Hotel nabij Rosenheim (A8)

Ik zoek een hotel vlakbij de A8 ter hoogte van Rosenheim. Het liefst iets na de Inntaldreieck (richting Salzburg). Iemand tips? Luxe hoeft niet, het gaat om één overnachting. 24-uurs receptie is gewenst, omdat we waarschijnlijk pas laat aankomen.

Mr. Slow

null

Incheck tussen 14:00 tot 00:00

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 08 okt 2019 14:59

Afrit eerder: https://www.kramerwirt-irschenberg.de/nl/

Of deze: https://www.zum-maximilian.de

Beiden hebben wij een keer overnacht tijdens de wintersport.

Groeten, Harald

Thx @Sjaak27, maar kan niet garanderen dat we voor 00:00 aankomen. Die van Harald ga ik checken.

Mr. Slow

B&B is goede prijs kwaliteit verhouding. Vooral als het een doorreis hotel is. Met een pincode inchecken als het laat wordt. Netjes en het ontbijt is goed.

B&B was ik ook wel tevreden over, qua prijs/kwaliteit. Ook denk ik dat je wel (iets) na 0.00 terecht kan, omdat je een pincode krijgt. Als die locatie je aanspreekt, zou ik dat ff navragen.

Die suggestie gaat voor mij in ieder geval op de optielijst. Ik heb zelf afgelopen jaren dichterbij München geslapen, een keer in een NH volgens mij en een keer in een andere budgetketen. Wil t best ff opzoeken, maar alleen als dat serieuze opties worden, ze liggen wel iets noordelijker én in drukke weekenden dus iets drukker tot aan rosenheim.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hotel zur Post in Rohrdorf, net onder Rosenheim. (vorig jaar om 23.30 aangekomen)

Hoeft niet @Roy83. Verder terug heeft weinig zin in verband met drukte de volgende dag i.c.m. langere reistijd. Maar wil een keer niet de nacht doortrekken en kijken hoe het bevalt met overnachting en op vrijdagmiddag vertrekken. Gaan buiten vakanties.
@all dank voor de opties. Kun je bij zo’n B&B je ski’s en spullen gewoon in de auto/op het dak laten liggen ivm veilige parkeerplaats? Of hoe doen jullie dat?

*bericht bewerkt door Quick op 08 okt 2019 19:57

Mr. Slow

Spullen in tassen neem ik mee (ipad ed zitten daarin), ski’s laat ik in de auto. Maar als ik t gevoel zou hebben dat dat niet veilig is, dan nam ik ze gewoon mee de kamer op (nog niet gedaan).

Ik vind overnachten wel fijn, dus ga zeker naar die tip van @sjaak27 kijken. ‘s Ochtend op tijd rijden en je bent de ergste drukte wel voor én kan mooi op tijd de piste nog even op.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@all dank voor de opties. Kun je bij zo’n B&B je ski’s en spullen gewoon in de auto/op het dak laten liggen ivm veilige parkeerplaats? Of hoe doen jullie dat?

Quick op 8 okt 2019 19:57

Toch nog benieuwd hiernaar.

Mr. Slow

@all dank voor de opties. Kun je bij zo’n B&B je ski’s en spullen gewoon in de auto/op het dak laten liggen ivm veilige parkeerplaats? Of hoe doen jullie dat?

Quick op 8 okt 2019 19:57

Toch nog benieuwd hiernaar.

Quick op 23 okt 2019 16:10

Bij veel BB-hotels is een parkeerplaats met een hek ervoor dat op slot gaat en met een code open kan. Maar dat hebben ze niet allemaal. Bij een afgesloten parkeerplaats laten we meer spullen in de auto liggen dan als die open is. Dan halen we de spullen die in het zicht liggen in elk geval eruit. Rugzak met laptop en paspoort etc laten we nooit in de auto liggen.

@GeJe, daar heb ik ook vaker overnacht. Prima doorreishotel, 's morgens zitten de wintersporters in grote getale aan de ontbijttafels. Wij laten de spullen altijd in/op de auto zitten en gaat altijd goed. We hebben een tas waar alles voor 1 nacht in zit. Waardevolle dingen die makkelijk mee te pakken zijn nemen we mee naar binnen (telefoons /papieren e.d.), maar de rest laat ik. Er staan zoveel auto’s op zo’n parkeerplaats dat je wel enorme pech moet hebben dat ze precies de jouwe openbreken. Maar ik heb er bij de hotels ook nog nooit over gehoord, dus ik denk niet dat je angst voor diefstal reëel is.

@all dank voor de opties. Kun je bij zo’n B&B je ski’s en spullen gewoon in de auto/op het dak laten liggen ivm veilige parkeerplaats? Of hoe doen jullie dat?

Quick op 8 okt 2019 19:57

Toch nog benieuwd hiernaar.

Quick op 23 okt 2019 16:10

Diverse overnachtingen gedaan en de skispullen in dakkoffer op auto, bagage in de auto; hotels in Ulm, Oberhausen, Stuttgart, omgeving Bregenz, dorpjes omgeving Munchen, dorpjes aan de autobahn, hotel aan de autobahn.
Auto vaak buiten op de P en soms in de parkeergarage van hotel.
Volgens mij loop je meer risico dat je ski's worden gestolen als ze in de kelder staan van je ski-accommodatie of op de piste in het skirek.

*bericht bewerkt door Wintergast op 23 nov 2019 15:15

Plaats een reactie