Skischoenen kopen

Hi,

Na een aantal jaar skischoenen te hebben gehuurd, lijkt het mij verstandig om een paar te kopen. Het tijdperk gevoelloze voeten moet maar eens over zijn ;-).
Onlangs heb ik een paar gepast en deze kunnen op maat worden gemaakt, echter heb ik de schoenen online voor helft van de prijs gezien… het lijkt mij dan ook enigszins logisch deze online te kopen.

Heeft iemand een adres waar je je eigen skischoenen op maat kan laten maken in plaats van het paar ook te kopen bij dat adres? :-)

*bericht bewerkt door Daan050 op 14 okt 2019 09:23

Ja dat soort adressen zijn er wel. Echter is het selecteren van de schoen (op basis van een goede analyse van jouw voeten en skibehoefte en veel en goed passen) vele malen belangrijker dan het aanpassen van de laatste dingetjes. En juist dat belangrijke deel wil je nu op afstand, online gaan doen? Hoe wil je die schoenen passen?
Een miskoop ligt hier op de loer. Ik zou het niet doen op die manier.

Je betaald misschien minder, maar waarschijnlijk heb je dan alsnog weer schoenen die gevoelloze voeten geven…

Born to Ride

De schoenen heb ik onlangs gepast bij een winkel (inclusief analyse). Toch ga je dan in eerste instantie kijken naar prijsverschil winkel - online.
Dus ik weet welke ik moet hebben, alleen het aanpassen dient te moeten gebeuren

De kosten van het bootfitten zouden het prijsverschil weleens heel klein kunnen maken. Logisch ook, want al zou iedereen op deze manier skischoenen kopen zouden er snel geen plekken meer zijn om skischoenen te passen ;-)

Click. Click. Peace

Als er 1 ding is wat ik nooit online zou kopen zijn het skischoenen…

Bla, bla, bla.

Als je de schoenen gewoon in de winkel koopt zijn de winkeliers veel meer geneigd om je te helpen bij aanpassingen in de toekomst. Dat kost dan ook niks extra’s. Skischoenen online kopen is echt een afrader.

Passen en dan gauw online kopen vind ik persoonlijk getuigen van weinig schaamtebesef. Zal ik wel niet mogen zeggen.

Passen en dan gauw online kopen vind ik persoonlijk getuigen van weinig schaamtebesef. Zal ik wel niet mogen zeggen.

DrPhil op 14 okt 2019 10:55

Mee eens, maar als het model uit het jaar 17/18 komt en nog op de adviesprijs zit, tja…

Maar uit de vele reacties merk ik dat het verstandig is om ze in de winkel te halen.

Het lijkt mij eerder logisch om tegen de winkel te zeggen: ik wil ze graag kopen, maar ze zijn overjarig en het prijsverschil met online is wel heel erg groot, wat kun je aan de prijs doen.
Ik ken trouwens geen winkel die schoenen van 2 jaar terug voor de volle prijs verkoopt. Dus dat deel vind ik moeilijk te geloven.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 okt 2019 11:05

Je kunt natuurlijk dit wel tegen de winkelier zeggen…wie weet geeft ie je nog wel n leuke korting 😉

Joh, stap gewoon die winkel binnen inclusief de prijs die je online gezien hebt. Geef aan, dat je een voorkeur voor winkel hebt inclusief aanpassingen en vraag of ze je in de prijs iets tegemoet kunnen komen. Lijkt me sterk, dat je daar niet uit komt.

Beetje leven en laten leven. Dat geknutsel aan die schoenen en mogelijkheid om te passen en analyseren kan ook niet helemaal voor niks natuurlijk.

Edwin van Riel

Helemaal eens met de comments hier. Passen en advies vragen. Er zijn veel goede winkels die kunnen helpen. Zou ook fijn zijn als mensen in de shops blijven kopen ipv die laatste marge uit te drukken door online te bestellen maar wel alles eerst willen passen, advies vragen etc en dan te gierig zijn om er een paar euro voor extra uit te geven. Voor goed advies en service moet je betalen, vaak loont dit zich dit ook. En die paar euro die je dan meer betaald, dat is voor de service. Service is nooit gratis!

*t :P

Ik wilde ook absoluut zeker weten dat ik een lekkere schoen ging kopen. Ik heb dan ook verdeeld over vier verschillende dagen twaalf paar schoenen aan gehad. Bij een derde schoen werd mij voet “moe” of “overbelast” en kon ik niet goed beoordelen of het nog wel lekker zat. Gauw kwam ik er achter dat toch die ene schoen echt verre weg helemaal perfect zat.
Ik hoop voor je dat je die ook gaat vinden!
Veel passen en vergelijken is de enige manier om zeker te zijn van prettige schoenen.

Hi,

Na een aantal jaar skischoenen te hebben gehuurd, lijkt het mij verstandig om een paar te kopen. Het tijdperk gevoelloze voeten moet maar eens over zijn ;-).
Onlangs heb ik een paar gepast en deze kunnen op maat worden gemaakt, echter heb ik de schoenen online voor helft van de prijs gezien… het lijkt mij dan ook enigszins logisch deze online te kopen.

Heeft iemand een adres waar je je eigen skischoenen op maat kan laten maken in plaats van het paar ook te kopen bij dat adres? :-)

Daanhil010 op 14 okt 2019 09:19

Licht er aan waar je op Wintersport gaat, Ga je naar Hinterglemm, Weet ik nog wel een adresje waar je ze goed kunt laten fitten voor n paar tientjes.

Buiten het hele Fitting in NL. eerst eens een rondje er op skieen. Een schoen geeft namelijk nog iets na 1 a 2 mm. Risico is als je ze direct in nl gaat fitten. Kunnen ze iets na t fitten nog nageven. Heb er al genoeg voorbij zien komen, In nl gefit, past allemaal super. Op vakantie is het een drama

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie