Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

In alle dorpen wordt er weer hard gewerkt aan alle voorbereidingen voor het seizoen, de kanonnen worden weer langzaam aan van stal gehaald, de netten gespannen, de (vernieuwde) pistes met hooi bedekt, nieuwe restaurants en liften gebouwd, een nieuw stuk snelweg (na negen jaar bouwen) voor een betere verbinding naar Sauerland,

Kortom wanneer kunnen we weer los!!! En hoe is de actuele sneeuwsituatie

Actueel ligt er vrij weinig sneeuw…
Enkel Bottrop en Neuss kunnen dit weekend open.

Is meer de kickoff voor het aankomende seizoen😉

Ik hoop dat er half december al wat mogelijk is. Leuk voor een dagje om erin te komen.

*bericht bewerkt door Hansvk op 17 okt 2019 06:51

Enkel Bottrop en Neuss kunnen dit weekend open.

Hessel op 16 okt 2019 22:23

Al voor het weekend ;-) Afgelopen maandag het ski-seizoen geopend en een dagje naar Neuss geweest met de kids. Heerlijk rustig en goed vermaakt. Ideaal om goed aan de techniek te werken.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Gaat er met de kerst genoeg sneeuw liggen?

Gaat er met de kerst genoeg sneeuw liggen?

Tiny-M op 17 okt 2019 09:39

😂

Ben er bang voor @Tiny-M
Weihnachtstauwetter 😬

Gaat er met de kerst genoeg sneeuw liggen?

Tiny-M op 17 okt 2019 09:39

Ik schat tenminste 3 meter. In de breedte. Wellicht meer…

De Snowmakers zullen hun best doen, zolang het kouder blijft dan +30 graden Celsius of niet met 200 mm warm water tegelijk naar beneden stort, moet het voor tenminste 4 pistes zeker lukken

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Stelt me toch enigszins gerust. Is het verstandig om nu alvast voor de Pasen te boeken?

Stelt me toch enigszins gerust. Is het verstandig om nu alvast voor de Pasen te boeken?

Tiny-M op 17 okt 2019 10:38

Daar zou ik nog even een maandje mee wachten. Heb je toch al een wat beter beeld.

Er was hier laatst een blog waarin stond dat lange termijn voorspellingen niet waardeloos zijn. De lange termijnvoorspellingen zeggen dat het een beetje te warm en te nat wordt deze winter dus ik zou nog niet voor de pasen boeken voor het Sauerland ;)

Born to Ride

Stelt me toch enigszins gerust. Is het verstandig om nu alvast voor de Pasen te boeken?

Tiny-M op 17 okt 2019 10:38

Kan voor jou wel, kunt altijd nog gaan vliegeren toch? ;)

Edwin van Riel

Volgens de laatste berichten mogen de sneeuwkannonen bij de huidige stand van het grondwater NIET gebruikt worden. Er moet nog heel veel regen vallen voor dat dit verbod opgeheven wordt. En daar ziet het er niet naar uit. De sector verwacht een heel slecht seizoen. Afwachten dus.

Volgens de laatste berichten mogen de sneeuwkannonen bij de huidige stand van het grondwater NIET gebruikt worden. Er moet nog heel veel regen vallen voor dat dit verbod opgeheven wordt. En daar ziet het er niet naar uit. De sector verwacht een heel slecht seizoen. Afwachten dus.

Theo1959 op 19 okt 2019 10:07

Dat lijkt me alleen op de plaats voor de gebieden die water daarvoor aan het oppervlakte onttrekken. Gebieden zoals winterberg en willingen hebben gewoon bassins. Het lijkt me raar dat ze dat ze dat water niet mogen gebruiken.

Born to Ride

Volgens de laatste berichten mogen de sneeuwkannonen bij de huidige stand van het grondwater NIET gebruikt worden. Er moet nog heel veel regen vallen voor dat dit verbod opgeheven wordt. En daar ziet het er niet naar uit. De sector verwacht een heel slecht seizoen. Afwachten dus.

Theo1959 op 19 okt 2019 10:07

Dat lijkt me alleen op de plaats voor de gebieden die water daarvoor aan het oppervlakte onttrekken. Gebieden zoals winterberg en willingen hebben gewoon bassins. Het lijkt me raar dat ze dat ze dat water niet mogen gebruiken.

Matthias123 op 19 okt 2019 10:10

Inderdaad, als het zo was (ik vraag me af wat de bron is) zouden ze het water moeten laten weglopen.
Dus ik geloof er geen fluit van. 😉

Bla, bla, bla.

Ik ben geen kenner maar ik denk dat er nooit grondwater wordt gebruikt voor kunstsneeuw. Ofwel bassins ofwel bij gebrek aanvoer vanuit t dal. Probeer in de bergen maar eens grondwater op te pompen, ik zie je al boren??? Dus zoals @bartvwg zegt : bron???

*bericht bewerkt door dan58 op 19 okt 2019 12:12

Born to run. B.S.

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 okt 2019 12:39

Stelt me toch enigszins gerust. Is het verstandig om nu alvast voor de Pasen te boeken?

Tiny-M op 17 okt 2019 10:38

Daar zou ik nog even een maandje mee wachten. Heb je toch al een wat beter beeld.

Hessel op 17 okt 2019 10:51

Je kan het ook anders zien. Als er nu al genoeg mensen boeken voor de Pasen is dat misschien een extra motivatie om volle bak sneeuw te maken. Als er niemand boekt en wacht tot last-minute dan ben je te laat.

Übung macht den meister!!!

Gaat er met de kerst genoeg sneeuw liggen?

Tiny-M op 17 okt 2019 09:39

Ik heb iig al geboekt. Laat die snowmaker maar eens zien wat ie kan.

Übung macht den meister!!!

Gaat er met de kerst genoeg sneeuw liggen?

Tiny-M op 17 okt 2019 09:39

Ik heb iig al geboekt. Laat die snowmaker maar eens zien wat ie kan.

RFKANGOO op 19 okt 2019 13:01

3 nachten vorst en ze hebben een laag van 30 à 40 cm.
Vorig seizoen 3x geweest, beste condities op 19 december. 😉

Bla, bla, bla.

Over een weekje lijkt de eerste kou en sneeuw in Winterberg er aan te komen. Ik ben benieuwd of de kou aan gaat blijven houden en of er ook sneeuw geproduceerd gaat worden.

Born to Ride

Produceren gaan ze echt niet doen, hooguit wat tests

Ik denk dat ze gaan kijken wat volgende week de lange termijn verwachtingen doen. Lijkt het koud te blijven zie ik ze bij moppi of rauher Bush wel openen. Het zou de eerste keer niet zijn dat die in november al openen

*bericht bewerkt door Matthias123 op 22 okt 2019 08:45

Born to Ride

De nieuwe pistekaart van Winterberg staat eindelijk online. Nu met de nieuwe 6 zitter ingetekend op de bremberg.

https://www.skiliftkarussell.de/fileadmin/dateien/dokumente/…

@Rogier zou jij de pistekaart van winterberg hier op de site kunnen updaten?

Born to Ride

done

Click. Click. Peace

Nu met de nieuwe 6 zitter ingetekend op de bremberg.

Matthias123 op 22 okt 2019 09:12

Welke lift is vernieuwd? Er gaan er meer de Bremberg op ;-). Die boven piste 10 hangt is vaak een bottleneck als wij er zijn, die is altijd erg druk. Bedoel je die?

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

@lve lift 11 is nu ipv een sleeplift een 6 persoons stoeltjeslift geworden. Ook is de piste verlengd met een viaduct over de weg en stopt de piste nu op de parkeerplaats van de Nordhang. Qua hellingshoek is de piste vergelijkbaar met lift 10, dus zal het waarschijnlijk bij de 10 rustiger worden.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 22 okt 2019 09:32

Born to Ride

Ah, top! Wij proberen de 10 ook te vermijden i.v.m. de drukte onderaan de lift. Maar we parkeren meestal bij P4 en dan kun je via de piste daaronder even snel wat broodjes ophalen tussen de middag. Ideaal dat je halverwege even de piste af en op kunt.

De 11 heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Maar waarschijnlijk gaan we deze winter ook wel weer een dagje op en neer. Dan pak ik hem zeker een keer mee. Zou mooi zijn als de drukte bij de 10 door deze nieuwe lift ook minder wordt.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

De 11 heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Maar waarschijnlijk gaan we deze winter ook wel weer een dagje op en neer. Dan pak ik hem zeker een keer mee. Zou mooi zijn als de drukte bij de 10 door deze nieuwe lift ook minder wordt.

lve op 22 okt 2019 09:42

Ik denk dat de meeste niet eens het bestaan van de 11 weten.

Tenzij je overnacht in Hotel Resort Winterberg of je auto parkeert bij de Nordhang zie je deze piste heel snel over het hoofd. Hij ligt enigszins verscholen.

Daarnaast was deze niet de moeite waard om te nemen. De hellingshoek was van het type langlaufen. Als je snowboard niet perfect gewaxt was kon je halverwege lopen.

Ik vond piste 11 juist een heel handige toegang tot het gebied geven. Parkeren bij Nordhang Jause, slepertje naar boven en dan linksaf de drukte vermijden. Zal nu een stuk drukker worden op die parking daar.

Plaats een reactie