Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Het was inderdaad een geweldige toegang tot het gebied. Je stond gelijk midden in het gebied, geen wachtrij voor de kaartverkoop en geen wachttijd bij de lift. En het was ook altijd goed, goedkoop en sfeervol lunchen bij de Nordhang Jause.

Born to Ride

Zit daar ook skiverhuur bij de Nordhang? Wij huren altijd bij P3 de ski’s en rijden dan door naar P4. Maar als dat bij de Nordhang ook kan, dan is dat inderdaad een goede optie om de drukte te vermijden.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Er zit inderdaad ook een skiverhuur bij de Nordhang. Skiverleih Klante heeft daar een kleine vestiging. Vrienden van ons huurden daar ook wel eens wanneer we op de Nordhang stonden. Er waren daar nooit wachttijden bij de verhuur ook. Ik weet alleen niet of dat allemaal nog wel zo rustig is als die nieuwe lift daar straks open is.

Born to Ride

Winter is coming…😉

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/5b2cd54d48f61ab66a73b44a...

Het was inderdaad een geweldige toegang tot het gebied. Je stond gelijk midden in het gebied, geen wachtrij voor de kaartverkoop en geen wachttijd bij de lift. En het was ook altijd goed, goedkoop en sfeervol lunchen bij de Nordhang Jause.

Matthias123 op 23 okt 2019 09:30

Maar… verdwijnt dat restaurantje dan of verwacht je meer drukte? En is P4 dan nu opgeschoven naar P5? Neem althans toch aan dat je nog steeds kunt parkeren bij Nordhang?

Het parkeerterrein is kleiner geworden en het gaat veel drukker worden in het restaurant.

Born to Ride

Dat begint er goed uit te zien:

null

Born to Ride

@lve lift 11 is nu ipv een sleeplift een 6 persoons stoeltjeslift geworden. Ook is de piste verlengd met een viaduct over de weg en stopt de piste nu op de parkeerplaats van de Nordhang. Qua hellingshoek is de piste vergelijkbaar met lift 10, dus zal het waarschijnlijk bij de 10 rustiger worden.

Matthias123 op 22 okt 2019 09:30

Idd. hellingshoek is vergelijkbaar met Lift 10 (Brembergkopf I) zelfs iets flauwer. Op het eerste stukje is erg moeilijk om op gang te komen. Echte beginnerspiste.
En diegene die verbinding zoekt tussen Poppenberg/Herrloh en Bremberg/Kappe kan beter liften 7 (kleine Bure) en 8 (BBX) nemen!

null

*bericht bewerkt door Lange op 05 nov 2019 10:28

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

De eerste sneeuw van het seizoen is gevallen. Dat het maar een mooie winter mag worden

null

Born to Ride

Een laagje poedersuiker op de bremberg:

null

Born to Ride

Dit weertype aub over een maand! :)

Bla, bla, bla.

Dit weertype aub over een maand! :)

bartvwg op 12 nov 2019 08:18

Dat is niet koud genoeg. Er is een paar dagen matige vorst nodig om een goede basislaag te kunnen produceren. Dat zit er de eerste 2-3 weken zeker niet in.

Grußen aus dem Sauerland

Dit weertype aub over een maand! :)

bartvwg op 12 nov 2019 08:18

Dat is niet koud genoeg. Er is een paar dagen matige vorst nodig om een goede basislaag te kunnen produceren. Dat zit er de eerste 2-3 weken zeker niet in.

Mikannika op 13 nov 2019 09:46

Als je dit weetype over een maand hebt is het natuurlijk een paar graden kouder omdat we dan een maand verder zijn. Ik vermoed dan @bartvwg bedoelt dat hij over een maand graag wilt dat het weer een paar graden onder gemiddeld is met regelmatig neerslag ;)

Born to Ride

Dit weertype aub over een maand! :)

bartvwg op 12 nov 2019 08:18

Dat is niet koud genoeg. Er is een paar dagen matige vorst nodig om een goede basislaag te kunnen produceren. Dat zit er de eerste 2-3 weken zeker niet in.

Mikannika op 13 nov 2019 09:46

Als je dit weetype over een maand hebt is het natuurlijk een paar graden kouder omdat we dan een maand verder zijn. Ik vermoed dan @bartvwg bedoelt dat hij over een maand graag wilt dat het weer een paar graden onder gemiddeld is met regelmatig neerslag ;)

Matthias123 op 13 nov 2019 09:48

Yep, een koude noord(west)stroming aub. :)

Bla, bla, bla.

Het lijkt tegen het einde van de maand iets warmer te worden. Dus geen start voorlopig. Maar vergeet niet, meestal is een kleine warmte opstoot nodig om de NW glijbaan in gang te trekken… ;)

null

De regen is weer in sneeuw aan het overgaan. Het lijkt komende uren flink te blijven sneeuwen.

Born to Ride

Helaas staat er voor eind deze week weer een warmere periode in de kaarten.

null

null

null

Born to Ride

De sneeuwkanonnen draaien nog niet zo te zien, dus dit cosmetische laagje is niet de aanzet tot de basislaag.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

De sneeuwkanonnen draaien nog niet zo te zien, dus dit cosmetische laagje is niet de aanzet tot de basislaag.

lve op 19 nov 2019 07:46

Nee ze geven voor het weekend weer warmer weer af, dus het heeft weinig nut. Alleen op Rauher busch draait de snowmaker dus daar zullen ze binnenkort wel openen. Daar zijn ook al grote sneeuwhopen te zien.

Born to Ride

Ach we zullen zien. Het zou wel leuk zijn als we rond half december nog een dagje op en neer kunnen voordat we met Kerst in Oostenrijk skiën. 2 jaar geleden (als ik het goed herinner) was het heerlijk skiën rond half december. Nog weinig drukte en goede condities.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Gekke vraag mss maar kun je wanneer je niet skiet met de 6 persoonslift naar boven en daar dan wat lopen en weer met lift naar beneden? Zie mijn andere forumvraag ik ben totaal onbekend met wintersport.☺

Gekke vraag mss maar kun je wanneer je niet skiet met de 6 persoonslift naar boven en daar dan wat lopen en weer met lift naar beneden? Zie mijn andere forumvraag ik ben totaal onbekend met wintersport.☺

beginners op 19 nov 2019 09:07

Ja dat kan, en ook weer naar beneden😉

In willingen kan je supermooi wandelen en met Gondel de ettelsberg op.

Gekke vraag mss maar kun je wanneer je niet skiet met de 6 persoonslift naar boven en daar dan wat lopen en weer met lift naar beneden? Zie mijn andere forumvraag ik ben totaal onbekend met wintersport.☺

beginners op 19 nov 2019 09:07

Gondel kan je sowieso mee naar beneden.
Stoeltjeslift niet.Je kan wel vragen of er een mogelijkheid is om met de lift naar beneden te gaan. Dan zetten ze de lift even stil als je beneden aan komt. Anders wordt het zo’n bende :)

Gekke vraag mss maar kun je wanneer je niet skiet met de 6 persoonslift naar boven en daar dan wat lopen en weer met lift naar beneden? Zie mijn andere forumvraag ik ben totaal onbekend met wintersport.☺

beginners op 19 nov 2019 09:07

Ja dat kan, en ook weer naar beneden😉

In willingen kan je supermooi wandelen en met Gondel de ettelsberg op.

GvPuy op 19 nov 2019 09:10

Wanneer je in willingen op hotel verblijft, krijg je een bon om met de gondel gratis naar boven te gaan, naar beneden weet ik niet zeker.

Met de gondel kan je zonder problemen gewoon naar boven en naar beneden. Dat is het grote voordeel van een gondel tov een stoeltjeslift. Met een stoeltjeslift is dat allemaal een stuk lastiger.

Born to Ride

Wanneer je in willingen op hotel verblijft, krijg je een bon om met de gondel gratis naar boven te gaan, naar beneden weet ik niet zeker.
Binnen een half uurtje ben je hier zeker naar beneden gewandeld. Dus daar zou ik me niet druk om maken als je gaat om te wandelen ;-)

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Zowel op rauher busch als op de poppenberg blijven de snowmakers volop draaien. De opening staat voor het weekend van 30 november/1 december gepland. Er zijn al serieuze hopen sneeuw waarneembaar.

null

null

null

Born to Ride

Huh? Waar heb je die laatste foto vandaan?
Die hut was toch plat gegaan en ligt nu in verbouwing?

Huh? Waar heb je die laatste foto vandaan?
Die hut was toch plat gegaan en ligt nu in verbouwing?

rppol op 20 nov 2019 15:31

En aansluitend daarop, waar zou dat steigerwerk op de voorgrond voor zijn?

The older I get, the better I was

Plaats een reactie