Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Ze openen de bremberg toch vandaag, puur op dat laagje natuursneeuw. Ze kijken waarschijnlijk gewoon hoe lang dit laagje het vol houdt. Ik denk alleen niet dat het echt geschikt is om er met eigen materiaal over te gaan ;)

Born to Ride

Behalve de niet altijd geweldige kwaliteit van de sneeuw en de onzekerheid hoeveel liften open zullen zijn, het zal bij ontbreken van sneeuw in vrijwel alle andere gebieden heel erg druk worden in Winterberg.

Ook de BBX is geopend. Zo is de volledige hoofdas weer open.

Born to Ride

Ja, het kwakkelt volop verder… triest.

De liften zijn open, maar daar is ook wel alles mee gezegd…

null

null

Born to Ride

Wat een triest jaar is het toch… zo zonde… normaal gaan wij altijd rondom carnaval nog een paar dagen met de kids. We boeken altijd last minute maar dit jaar sparen we ons geld maar beter… balen hoor…
Gelukkig al een prachtige ski kerst week gehad in st sorlin.
Wellicht komt er nog een beetje winter in winterberg komende maand… laten we het hopen.

Natuurlijk weet je dat als je naar Winterberg gaat dat het niet altijd winter is. Maar je hoopt toch altijd dat dit bij jou niet het geval is. Ik besef me zeker wel dat wij eigenlijk geluk hebben gehad met het weer,hoeveel pistes er open waren en het winterse plaatje. En dat ik nog echte sneeuw heb gezien deze winter. Ik hoop dat het nog wat beter wordt voor de mensen die nog komen.

Ook de Kapellenhang in Altastenberg en de Ritzhagen in Willingen zijn weer open. Beide met op sommige stukken niet meer dan een 7 a 8cm natuursneeuw… Wat een trieste bedoening.

null

null

Born to Ride

Ja, dat ziet er niet uit. 🙄
Waarschijnlijk open gezet voor de vakantiegangers en omdat ze weten dat het voor het weekend weer gesmolten is. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Het winterplaatje is prachtig en een aantal pistes ook vooral in de ochtend prima

Vandaag gelukkig meer liften open en al met al een leuke dag.

De moeite om speciaal een dag hierheen te rijden? Nee… Daarvoor is het te mager. Maar als je in de omgeving bent… Kom en zorg dat je het gouden uur van 9 tot 10 meepikt

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het ziet er in ieder geval weer een klein beetje winters uit… jammer dat het weer het hele seizoen al niet meewerkt… hoop voor de lui daar dat er nog een koude maand maart gaat komen 🤞

De temperatuur daalt nu onder nul. Zetten ze de sneeuwkanonnen aan?

@wmvw de temperatuur is al sinds vanmorgen onder 0 alleen nu zakt de temperatuur verder. De kanonnen op de allerhoogste pistes zijn net aangezet bij een temperatuur van rond de -2 Dat is het absolute grensbereik dat ze sneeuw kunnen produceren bij deze luchtvochtigheid.

null

null

Born to Ride

Benieuwd of er morgen nog meer open zal gaan, al heb liever dat de huidige condities verbeteren op de open pistes
Over na te denken om vrijdag dagje te gaan, hoeveel % kans achten jullie dat nr 14 kappe dan open is?

@Legenden daar zou ik niet op rekenen. Het gaat vandaag weer behoorlijk dooien en ze hebben vannacht alleen de bremberg en schneewittchen een paar uur kunnen besneeuwen. Komende nacht zal er misschien nog wat besneeuwd kunnen worden maar dat zal ook minimaal zijn.

Born to Ride

Benieuwd of er morgen nog meer open zal gaan, al heb liever dat de huidige condities verbeteren op de open pistes
Over na te denken om vrijdag dagje te gaan, hoeveel % kans achten jullie dat nr 14 kappe dan open is?

Legenden op 19 feb 2020 22:27

Ik denk niet dat er veel meer open kan… Heel misschien lift 1 als komende nacht inderdaad - 3 met een paar cm sneeuw geeft… Maar vandaag krijgen we eerst weer wat regen te verwerken en zie ik het voor de pistes 9 en 10 zwaar in…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Toch maar een beetje positief proberen te blijven, de eerste dagen blijft het een beetje behelpen, maar ergens vanaf maandagmiddag/avond gloort er hoop voor de vele vakantiegangers: het lijkt in elk geval een aantal dagen winters te worden met mogelijk ook behoorlijk wat sneeuwval. Fingers crossed, het is nog ver weg, maar de vooruitzichten zijn alvast prima…

Bbx en bremberg1 zijn weer dicht helaas;(

Het is net weer gaan sneeuwen, wie weet…

Maar door de enorme drukte zijn de pistes niet geweldig.
Beste pistes; 6: 10a en 12

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 21 feb 2020 00:38

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Helaas, ook volgende week lijkt toch weer een herhaling van zetten te worden. Vanaf dinsdag wat kouder, vooral op woensdag wat sneeuw, vanaf vrijdag weer een veel te warm weekend. En na dat weekend opnieuw… juist ja. Nog ver weg natuurlijk, maar het zou wel perfect passen bij het jojo weer van de afgelopen weken.

Helaas, ook volgende week lijkt toch weer een herhaling van zetten te worden. Vanaf dinsdag wat kouder, vooral op woensdag wat sneeuw, vanaf vrijdag weer een veel te warm weekend. En na dat weekend opnieuw… juist ja. Nog ver weg natuurlijk, maar het zou wel perfect passen bij het jojo weer van de afgelopen weken.

kickvanijzendoorn op 22 feb 2020 07:56

Beetje voorbarig. Spreiding in de verwachtingen voor volgend weekend is enorm. Wordt tussen - 4 en +7 overdag volgens e GFS verwachting, zonder duidelijke trendlijn

Vanaf komende dinsdagmiddag zou er zomaar een dik pak sneeuw kunnen vallen.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ach, we gaan het wel zien. Maar de kans op aanhoudend stabiel winterweer lijkt me volgende week heel erg klein en dat past dan wel bij deze anti-winter. Hoop doet leven denk ik maar weer, het is inderdaad nog ver weg.

Eerst wordt nog alles weggespoeld Harry. 😉
Mochten al je voorspelde dumpen uitkomen, Winterberg had gemiddeld 1m sneeuw en skiën kon tot in juni. 🙄😁

Bla, bla, bla.

Eerst wordt nog alles weggespoeld Harry. 😉
Mochten al je voorspelde dumpen uitkomen, Winterberg had gemiddeld 1m sneeuw en skiën kon tot in juni. 🙄😁

bartvwg op 22 feb 2020 12:17

Nou vertel, wanneer zat ik er naast? Meestal ging het goed en ja, soms loopt het iets anders…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 22 feb 2020 12:45

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Heeft iemand ervaring met het al dan niet doorgaan van skilessen bij deze omstandigheden? Wij zitten vanaf komende maandag bij Landal en hebben bij Skischule Poppenberg gereserveerd voor onze dochter van bijna 6. Neem aan dat dat wel door zal gaan, zelfs al is er bijna niets open? En hebben ze eigenlijk voorrang bij de liften gezien de verwachte drukte?

Is t volgende week ook nog krokusvakantie dan?

Is t volgende week ook nog krokusvakantie dan?

Legenden op 22 feb 2020 13:46

Voor midden- en zuid Nederland is het juist komende week krokusvakantie @Legenden ;-) Voorrang krijgen kinderen in klasjes vaak @Dennis1 , maar geen garantie uiteraard. Of lessen doorgaan is toch echt afhankelijk van de sneeuw. Als er geen sneeuw meer ligt kan er ook moeilijk les worden gegeven ;-) Vooral even terplekke checken met de skischool dus!

Is t volgende week ook nog krokusvakantie dan?

Legenden op 22 feb 2020 13:46

Voor midden- en zuid Nederland is het juist komende week krokusvakantie @Legenden ;-) Voorrang krijgen kinderen in klasjes vaak @Dennis1 , maar geen garantie uiteraard. Of lessen doorgaan is toch echt afhankelijk van de sneeuw. Als er geen sneeuw meer ligt kan er ook moeilijk les worden gegeven ;-) Vooral even terplekke checken met de skischool dus!

Rene op 22 feb 2020 14:16

Bij de liften krijgen klasjes in winterberg in ieder geval GEEN voorrang.

Born to Ride

Heeft iemand ervaring met het al dan niet doorgaan van skilessen bij deze omstandigheden? Wij zitten vanaf komende maandag bij Landal en hebben bij Skischule Poppenberg gereserveerd voor onze dochter van bijna 6. Neem aan dat dat wel door zal gaan, zelfs al is er bijna niets open? En hebben ze eigenlijk voorrang bij de liften gezien de verwachte drukte?

Dennis1 op 22 feb 2020 13:35

Gaat zeker door. Sneeuwreserve op de Poppenberg is ruim voldoende

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie