Schoenen en bootfitting

Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe skischoenen nodig. Nu ga ik de hele winter ski les geven en aan het eind van het seizoen Landes 1 doen.

Dus ik wil graag een goed advies en bootfitting.

Nu vind ik het niet erg om daar een stukje voor te reizen (ik woon in het oosten)
Maar zou graag wel een ruim aanbod van schoenen willen. Wat ik bij verschillende shops zie dat ze maar 2 of 3 merken hebben . En ik zou graag meerde verschillende merken aan willen.

Zijn er mensen die een bepaalde shop aanraden of eventueel een specifiek persoon?

Ik kom ook uit het oosten. Heb deze week mijn nieuwe schoenen gekocht bij mkskiservice in Bilthoven. Dit na een paar tips van ervaren skiërs en ook vanaf dit forum. Hebben veel ervaring en had voor mij in 1x de juiste schoen. Daarna nog meerdere gepast maar die waren het niet. Ook voor de lastige voeten kunnen ze daar goed bootfitten. Vanuit het oosten prima te bereiken buiten de spits met de auto, maar ook per trein.

Let's go ski!

Mk staat goed bekend, maar zag toevallig laatst ook wel een flink nke misser van ze langs komen. Malden zit ook nog een bekende dacht ik. Verder Amsterdam (dutchbootfitter). Zelf laatst hele goede ervaring in Gouda, maar echt in het oosten is dit allemaal niet zeg maar ;). Anderzijds,vdag voor uit trekken en met de juiste schoenen thuiskomen is wel de moeite waard.

Edwin van Riel

Ik heb zelf ook hele goede ervaring in Gouda, bij VS Sport. Ging erheen voor bootfitting, omdat ik normale voeten, maar erg brede kuiten heb.
Hij heeft alles opgemeten en liet me eerst 2 of 3 paar gewone skischoenen passen. Daar zaten ook Rossignols tussen die goed zaten, dus ik had geen bootfitting nodig. Heeft hij me dus ook niet ‘aangesmeerd’.
Ik heb wel een paar zooltjes aan laten meten en die zijn erg prettig. In het verleden kreeg ik in sleepliftjes weleens kramp, maar met deze schoenen en zolen niet.

Uitrusten doen we thuis wel!

Norbert Maier in Rotterdam. En op de terugweg testen in Zoetermeer.

Overigens een winkel met heel veel merken is niet perse nodig. Ik vermoed dat de speciaalzaken wel een bepaalde range voeren waarmee ze de meeste mensen kunnen helpen.

Mijn ervaring met Maier is dat hij in 1 keer de juiste schoen pakte om te passen en een andere om het verschil te laten voelen, twee kleine aanpassingen en voor het eerst een echte fijne skischoen. Zit na een jaar nog steeds als gegoten.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 19 okt 2019 13:49

Bij je vraag over de ski’s heb ik je net doorverwezen naar de site van Gijs. Toevallig staat op die site ook info over bootfitting en een aantal professionele bootfitters:
https://gigiski.com/tweeluik-bootfitten-deel-2-de-kunst-van-…

Uitrusten doen we thuis wel!

Dat kenmerkt deels wel de vakman, meten, kijken en daar simpel wat passende bij pakken. Heb je in principe ook niet heel veel merken voor nodig.
Ervaring van Lotte heb ik bij VS ook, men is er niet op uit, je zaken aan te praten die overbodig zijn.

Edwin van Riel

En natuurlijk goed door vragen naar ski ervaring en wat voor type skiër je bent. Vond het wel grappig dat hij me goed inschatte zonder mij ooit eerder gesproken te hebben.

2 seasons in Duiven heeft redelijk gevarieerd aanbod. Ken hun fitting skills niet, maar hebben ook Dale boot bv. En ook de diverse oventjes voor heat fitting.

In Dieren zit Edelweiss, een van de beste bootfitters van NL

Nu heb ik er geen ervaring mee maar kan me best indenken dat je voor lesgeven en het halen van Landes1 2 verschillende paar schoenen zou willen hebben. Zou zelf niet graag heel de dag in kinderland staan en op de zelfde schoenen een reuze slalom doen. Om maar 2 uiterste te noemen.

Übung macht den meister!!!

Nu heb ik er geen ervaring mee maar kan me best indenken dat je voor lesgeven en het halen van Landes1 2 verschillende paar schoenen zou willen hebben. Zou zelf niet graag heel de dag in kinderland staan en op de zelfde schoenen een reuze slalom doen. Om maar 2 uiterste te noemen.

RFKANGOO op 19 okt 2019 14:53

Klopt het paar wat ik heb worden mijn lesgeef schoenen. Daar zijn ze nog wel prima voor maar ik heb liever niet Puur race schoenen aangezien je met Landes ook off piste moet en ik zelf dat ook af en toe nog wel leuk vind om te doen.

Patrick van Edelweiss in Dieren. Geeft niet op tot het perfect zit, heeft verschillende merken. Is iets meer gericht op de wat serieuzere skiër, maar daar val jij wel onder.

Ook minder serieus kan daar overigens prima terecht.

Mijn vriendin is overigens goed geholpen bij 4 Seasons, maar dan moet je denk ik niet te lang meer wachten en proberen doordeweeks te gaan, want het kan druk zijn. Ook zit er wel wat verschil tussen de verkopers.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Austria sports in Malden. Arjen ( voorheen bootfitter van four saeasons) kan je perfect helpen. Een echte vakman heb er net een paar technica mach 1 120 mv gekocht. En is helemaal aangepast maar mijn voeten.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ook ik kan Norbert Maier Sport erg aanbevelen. Bij mij is ruim de tijd genomen en heb fijne schoenen aangemeten gekregen. Door een afwijking in mijn rechter voet was een ‘normaal’ paar geen optie en dus is er gekozen voor een schoen op maat waar nog een extra drukpunt is uitgedrukt. Resultaat: pijnvrij skiën!

Patrick van Edelweiss in Dieren. Geeft niet op tot het perfect zit, heeft verschillende merken. Is iets meer gericht op de wat serieuzere skiër, maar daar val jij wel onder.

Ook minder serieus kan daar overigens prima terecht.

Roy83 op 19 okt 2019 17:13

Klopt, neem je tijd bij Patrick en wees heel duidelijk wat je wilt en niet wilt. Verder prima service. Dit is uiteraard mijn persoonlijke ervaring ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Plaats een reactie