Skiles geven

Hallo allemaal,
Ik moet voor een schoolproject 4 uur lang, 3 mensen uit mijn klas skiles geven. Ze hebben nog nooit geskied. We zitten allemaal in 6vwo.

Zelf ski ik al 13 jaar.

Hebben jullie misschien tips? Zal ik beginnen met pizzapunt en bochtjes draaien?

Ik zou beginnen met backflips. Kunnen ze die een beetje landen en heb je nog tijd over, dan kun je alvast een eerste stapje maken met switch 720’s (mag eventueel ook een grabje bij).

Ik zou beginnen met backflips. Kunnen ze die een beetje landen en heb je nog tijd over, dan kun je alvast een eerste stapje maken met switch 720’s (mag eventueel ook een grabje bij).

Hessel op 22 okt 2019 12:12

😂😂

Verkeerde land geboren....

Eerst pizzapuntje …en niet te vergeten het remmen/stoppen!

Verkeerde land geboren....

@Hessel 😂
@SkiSusanne
4 uur is lang, ik zou daarom beginnen met steppen op 1 ski en daarna lopen op ski's. Daarna kijken of je klasgenoten al zijwaarts stappend een vlakke helling op kunnen lopen.

Vervolgens begin je met de pizzapunt. Belangrijk hierbij is dat je absoluut nooit en te nimmer gelijk naar boven gaat. Gebruik altijd een zo vlak mogelijke helling en hou de veiligheid in acht. Niet midden op de helling staan, maar netjes aan de zijkant bijvoorbeeld.

Als de pizzapunt lukt (dit betektent dat ze op elk moment stil kunnen staan op de helling) ga je pas beginnen aan bochtjes.

Verder zou ik jezelf goed inlezen en veel filmpjes kijken. Begin hier eens:

https://www.youtube.com/channel/UCm3EBIsuGkzzHQY6WtWtEQA…

https://www.youtube.com/user/elatemedia (zoek naar de beginner ski lessons op het kanaal)

Succes!

*bericht bewerkt door Skitechniek op 22 okt 2019 12:30

Wat is het doel van dat project?

Maar nu zonder dollen…

Zorg van te voren voor een goed lesplan. Wat is haalbaar in de les, wat is het doel?
Afhankelijk van hoe snel e.e.a. wordt opgepikt:
Begin met wennen aan het materiaal.
Dan wat stappen en recht vooruit glijden op het vlakke.
Opstaan na een val.
Rond kunnen stappen op vlak (op de plaats, of een circuitje: achtjes rond twee skistokken)
Ploegstand op vlak .
Uphill stappen en naar ploegstand stappen in vallijn (op een hele lichte hellingshoek!).
Rechtdoor glijden.
Ploeg remmen.

Daarna kun je gaan denken aan ploegbochtjes.

Inspiratie:



Wat is het doel van dat project?

DrPhil op 22 okt 2019 12:25

Iedereen moet een keer les gegeven hebben in een sport die hij leuk vindt. Geen idee wat het doel daarvan is

Maar nu zonder dollen…

Zorg van te voren voor een goed lesplan. Wat is haalbaar in de les, wat is het doel?
Afhankelijk van hoe snel e.e.a. wordt opgepikt:
Begin met wennen aan het materiaal.
Dan wat stappen en recht vooruit glijden op het vlakke.
Opstaan na een val.
Rond kunnen stappen op vlak (op de plaats, of een circuitje: achtjes rond twee skistokken)
Ploegstand op vlak .
Uphill stappen en naar ploegstand stappen in vallijn (op een hele lichte hellingshoek!).
Rechtdoor glijden.
Ploeg remmen.

Daarna kun je gaan denken aan ploegbochtjes.

Hessel op 22 okt 2019 12:26

Bedankt!!

@Hessel 😂

@SkiSusanne
4 uur is lang, ik zou daarom beginnen met steppen op 1 ski en daarna lopen op ski's. Daarna kijken of je klasgenoten al zijwaarts stappend een vlakke helling op kunnen lopen.

Vervolgens begin je met de pizzapunt. Belangrijk hierbij is dat je absoluut nooit en te nimmer gelijk naar boven gaat. Gebruik altijd een zo vlak mogelijke helling en hou de veiligheid in acht. Niet midden op de helling staan, maar netjes aan de zijkant bijvoorbeeld.

Als de pizzapunt lukt (dit betektent dat ze op elk moment stil kunnen staan op de helling) ga je pas beginnen aan bochtjes.

Verder zou ik jezelf goed inlezen en veel filmpjes kijken. Begin hier eens:

https://www.youtube.com/channel/UCm3EBIsuGkzzHQY6WtWtEQA…

https://www.youtube.com/user/elatemedia (zoek naar de beginner ski lessons op het kanaal)

Succes!

Skitechniek op 22 okt 2019 12:21

Je weet toch dat de pizzapunt not-done is tegenwoordig. hahaha ;)

Übung macht den meister!!!

@Hessel 😂

@SkiSusanne
4 uur is lang, ik zou daarom beginnen met steppen op 1 ski en daarna lopen op ski's. Daarna kijken of je klasgenoten al zijwaarts stappend een vlakke helling op kunnen lopen.

Vervolgens begin je met de pizzapunt. Belangrijk hierbij is dat je absoluut nooit en te nimmer gelijk naar boven gaat. Gebruik altijd een zo vlak mogelijke helling en hou de veiligheid in acht. Niet midden op de helling staan, maar netjes aan de zijkant bijvoorbeeld.

Als de pizzapunt lukt (dit betektent dat ze op elk moment stil kunnen staan op de helling) ga je pas beginnen aan bochtjes.

Verder zou ik jezelf goed inlezen en veel filmpjes kijken. Begin hier eens:

https://www.youtube.com/channel/UCm3EBIsuGkzzHQY6WtWtEQA…

https://www.youtube.com/user/elatemedia (zoek naar de beginner ski lessons op het kanaal)

Succes!

Skitechniek op 22 okt 2019 12:21

Je weet toch dat de pizzapunt not-done is tegenwoordig. hahaha ;)

RFKANGOO op 22 okt 2019 17:11

Haha hier thuis was ie zeker not done bij de jongste , moest taartpunt zijn 🤣🤣🤣🤣😭🤣🙈

Maak een les plan -
Wat wil je gaan doen - bijv skies n uit doen , stappen met de skies ( rondjes , zwijwaarst) met twee en met 1 ski.

  • klein stukje zijwaarts omhoog laten lopen en dan naar beneden laten glijden . Gevoel krijgen wat de skies doen.

  • daarna pizza , taart punt , of hoe je wilt noemen oefenen .
    Je kan steeds een stukje hoger gaan .

  • daarna kan je proberen ze een bocht te laten maken links en daarna rechts ( of ander som)

  • leg ook een beetje de piste regels uit. Handig als ze ook nog vrij mogen skien , je geen kamikaze acties krijgt … en iedereen weer heel naar huis toe gaat .
    En bouw steeds uit .
    Oja zorg ook af en toe voor rust momenten . Want 4 uur achter elkaar voor een beginner is intensief …

Laat de stokken achterwege !
Succes ! Laat weten hoe het is afgelopen .

*bericht bewerkt door miepmiep op 22 okt 2019 18:55

Laat ze ook zeker deze filmpjes van Kristy even zien: https://www.wintersport.nl/academy

Vier uur is te lang Vwo 6
En waar is de sneeuw @SkiSusanne

Maak een les plan -
Wat wil je gaan doen - bijv skies n uit doen , stappen met de skies ( rondjes , zwijwaarst) met twee en met 1 ski.

  • klein stukje zijwaarts omhoog laten lopen en dan naar beneden laten glijden . Gevoel krijgen wat de skies doen.

  • daarna pizza , taart punt , of hoe je wilt noemen oefenen .
    Je kan steeds een stukje hoger gaan .

  • daarna kan je proberen ze een bocht te laten maken links en daarna rechts ( of ander som)

  • leg ook een beetje de piste regels uit. Handig als ze ook nog vrij mogen skien , je geen kamikaze acties krijgt … en iedereen weer heel naar huis toe gaat .
    En bouw steeds uit .
    Oja zorg ook af en toe voor rust momenten . Want 4 uur achter elkaar voor een beginner is intensief …

Laat de stokken achterwege !
Succes ! Laat weten hoe het is afgelopen .

miepmiep op 22 okt 2019 18:39

Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord! Met of zonder stokken was ik ook nog over aan het twijfelen

Vier uur is te lang Vwo 6
En waar is de sneeuw @SkiSusanne

Hooykaas op 22 okt 2019 20:05

4 uur is de verplichte lengte van het project.
We gaan naar Skidome.

Vier uur is te lang Vwo 6

En waar is de sneeuw @SkiSusanne

Hooykaas op 22 okt 2019 20:05

4 uur is de verplichte lengte van het project.
We gaan naar Skidome.

SkiSusanne op 22 okt 2019 22:30

Dan ben je te laat🥶

LA NORMA😍☃️

Vier uur is te lang Vwo 6

En waar is de sneeuw @SkiSusanne

Hooykaas op 22 okt 2019 20:05

4 uur is de verplichte lengte van het project.
We gaan naar Skidome.

SkiSusanne op 22 okt 2019 22:30

Dan ben je te laat🥶

Piefke op 22 okt 2019 22:39

SnowWorld**😁

Maak een les plan -

Wat wil je gaan doen - bijv skies n uit doen , stappen met de skies ( rondjes , zwijwaarst) met twee en met 1 ski.

  • klein stukje zijwaarts omhoog laten lopen en dan naar beneden laten glijden . Gevoel krijgen wat de skies doen.

  • daarna pizza , taart punt , of hoe je wilt noemen oefenen .
    Je kan steeds een stukje hoger gaan .

  • daarna kan je proberen ze een bocht te laten maken links en daarna rechts ( of ander som)

  • leg ook een beetje de piste regels uit. Handig als ze ook nog vrij mogen skien , je geen kamikaze acties krijgt … en iedereen weer heel naar huis toe gaat .
    En bouw steeds uit .
    Oja zorg ook af en toe voor rust momenten . Want 4 uur achter elkaar voor een beginner is intensief …

Laat de stokken achterwege !
Succes ! Laat weten hoe het is afgelopen .

miepmiep op 22 okt 2019 18:39

Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord! Met of zonder stokken was ik ook nog over aan het twijfelen

SkiSusanne op 22 okt 2019 22:29

Gewoon achterwege laten zijn toch dingen die dan in de weg zitten …

Zonder stokken!

Plaats een reactie