Investeerders skigebieden, private of public equity

Ik ben voor een onderzoek op zoek naar de private/public equity en management partijen achter meerdere skigebieden. Bijvoorbeeld Compagnie des Alpes, Skistar in Europa en Vail Resorts, Intrawest in de US. Hebben jullie nog meer namen evtl websites?

Schultz Gruppe uit Oostenrijk.
https://www.schultz-ski.at/

oa Kals en gebieden in het Zillertal

SATA, onder andere eigenaar van Alpe d’Huez en la Grave.

Born to Ride

Doe dan in je onderzoek ook ff een paragraaf over het feit dat juist die gebieden van Schultz bekend staan om de grote pistenkilometerleugens.
Is er wellicht een verband tussen private equity en een dubieuze kortzichtige bedrijfscultuur… ;-)

MGM en CRMR (Canadian Rockies Mountain Resorts) zijn grote spelers. Gewoon een beetje met Google zoeken.

SATA, onder andere eigenaar van Alpe d’Huez en la Grave.

Matthias123 op 28 okt 2019 19:13

Enig idee wie achter SATA zit?

MGM en CRMR (Canadian Rockies Mountain Resorts) zijn grote spelers. Gewoon een beetje met Google zoeken.

Ronaldski op 28 okt 2019 19:34

Dit zijn hotel-/resortketens, ik ben op zoek naar de geldschieters aan de achterkant. Google, goeie tip.

Er is op dit forum vast meer info over te vinden als je de search gebruikt. Ik meen dat er ooit eens een blog over is geschreven.

Maulin.ski, overkoepelende holding achter Les Sybelles

Tatry Mountain Resorts uit Slowakije
https://www.tmr.sk/home/

Eigenaar van o.a. Jasná Chopok, Tatranská Lomnica, Szczyrk en sinds dit jaar ook Mölltaler Gletscher en Ankogel

Marc Coucke de eigenaar van Snowworld. (En wat daar bij hoort)

Übung macht den meister!!!

SEM Valloire met het dorp Valloire als meerderheidsaandeelhouder.

Compagnie des Alpes is ook een grote speler volgens mij. O.a. Serre Chevalier

Mr. Slow

En wat ga je dan onderzoeken?
Benieuwd naar de probleemstelling en wat de scope precies gaat zijn en vooral waarom.

It is an amazing world

Investment opportunity 🤐

Jaren terug zag ik vaak Robeco-vlaggen op de skipistes van de Ski-amadé. Vond ik wel leuk, omdat ik toen een robeco-beleggingsrekening had.

Jaren terug zag ik vaak Robeco-vlaggen op de skipistes van de Ski-amadé. Vond ik wel leuk, omdat ik toen een robeco-beleggingsrekening had.

Superskier op 1 nov 2019 15:46

Dat is gewoon tegen betaling reclame maken. Zo zie je ook vaak banners van bijvoorbeeld Aberdeen Asset Management.

Mr. Slow

Plaats een reactie