Klimaat Tirol 1895-nu

Zeer interessante video die ik tegenkwam en toch graag wou delen. De conclusie over afkoeling/opwarming kan ik hier al vast delen, maar veel interessanter is om de video zelf eerst te bekijken.
De video behandeld de winter- en zomertemperaturen, sneeuwbedekking, aantal skidagen en nog veel meer interessante informatie. Uiteindelijk behandeld het de vraag of wintersport voor de toekomst wel of niet in gevaar komt.
Een zeer objectieve video met resultaten die genoeg mensen gaan verbazen:

*bericht bewerkt door Thomas op 05 nov 2019 11:41

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Interessant. Ik heb er even snel wat stukken uit bekeken, maar niet helemaal. Dat is iets voor als ik wat meer tijd heb.

*Edit had een korte samenvatting gepost, maar lees nu dat topic starter die bewust heeft weggelaten.

*bericht bewerkt door lve op 05 nov 2019 12:55

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Interessant. Ik heb er even snel wat stukken uit bekeken, maar niet helemaal. Dat is iets voor als ik wat meer tijd heb.

*Edit had een korte samenvatting gepost, maar lees nu dat topic starter die bewust heeft weggelaten.

lve op 5 nov 2019 12:54

OH je mag hem wel geven hoor. Wou hem niet direct in de openingspost hebben.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Vanaf 24:30 ergens lees je de samenvatting. Inderdaad een beetje verbaasd… de komende jaren zit het nog wel goed zo lijkt het!

Duidelijk en helder.
Doet me denken aan een docu van 15 jaar geleden of zo. Dat ging over een prof die met een team bewijzen had voor de invloed van kosmisch stof op het wolkendek. Regendruppels ontstaan door condensatie van water op een stofdeeltje. Meer stof, meer druppels, meer wolken, minder zon en dus koeler. Minder stof, meer zon en warmer. Er zijn blijkbaar wat dirty spots in het heelal waar met z’n allen regelmatig eens doorvliegen en dat patroon valt samen met koudere/warmere periodes.
Geen idee wat er van is, maar hier zie je dan toch ook dat er 25% meer zon is en dus evenredig minder wolken.

Heel interessant.

Het effect van vervuiling dat neerslag geeft is op koude winterdagen soms goed te merken rond het ruhrgebied. Daar ontstaan regelmatig sneeuwbuien door de vervuiling, de zogenaamde industriele sneeuw.

Born to Ride

Plaats een reactie