Petitie tegen verbouwen gletsjer Pitztal - Ötztal

null

Kwam bovenstaande tegen op Instagram en hoewel ik een fervent skiër ben, begint de constante uitbreiding van skigebieden me behoorlijk tegen te staan.

Er zijn al langer plannen om de Pitztaler en Ötztaler gletsjer aan elkaar te verbinden, zodat er een nog groter gletsjerskigebied ontstaat. De Duitse en Oostenrijkse Alpenvereine en het WNF zijn hiertegen een petitie gestart: https://www.alpenverein.at/portal/news/aktuelle_news/2019/20…

Hoewel ik met veel liefde ski, hoop ik dat de plannen niet door gaan en dat de restjes ongerept gebergte ook in de toekomst bewaard blijven.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Zucht…nog eentje die er is ingetrapt…

Misschien toch eventjes dit artikel lezen waarin toch één en ander wordt genuanceerd: http://seilbahn.net/sn/berichte/bericht.php?news=9806&ka…

Van alle mogelijke verbindingsprojecten die de laatste jaren werden in gang geschoten is dit, misschien op uitzondering van de verbinding Saalbach-Zell am See, de meest logische en verantwoorde.
Ongerept kan je dat klein stukje tussen 2 skigebieden nu niet echt noemen en de meerwaarde die wordt gecreerd is zeker voor het Pitztal gigantisch.

De groene jongens zouden beter hun energie concentreren op het tegenhouden van andere belachelijke verbindingsprojecten zoals Zell am See-Kaprun, Serfaus-Ischgl of Kaltenbach-Mayrhofen en misschien zelfs skigebieden zoals bijvoorbeeld de Kaunertaler Gletscher (dat ligt pas in de ongerepte natuur!) proberen op te doeken.

Maar goed, mij lijkt het dat het klassiek gevalletje is van veel vragen om uiteindelijk ergens in het midden te kunnen uitkomen zodat de tegenstanders ook content kunnen zijn

*bericht bewerkt door Skiwi op 05 nov 2019 20:58

Seilbahn.net is natuurlijk een compleet objectieve website…toch?

Seilbahn.net is natuurlijk een compleet objectieve website…toch?

Wunderkammer op 5 nov 2019 22:33

Allez dan, speciaal voor jou: https://mobil.krone.at/2035752

Er zijn inderdaad andere verbindingen die ze beter tegenhouden. Dit is gewoon te belachelijk.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 05 nov 2019 22:59

@Skiwi, sorry, maar de Kronenzeitung is erger dan onze Telegraaf…

@Wunderkammer heb je de inhoud wel gelezen? Dit is geen bewering o.i.d, dit is een artikel waarin de betrokkenen bij het project bewust fout verspreide informatie weerspreken.

Ik weet dat er mensen tegen zijn en daar ook hun argumenten voor hebben. Op het alpinforum is daar een hele discussie over. Echter is deze actie van de alpenverein gewoon lachwekkend en bedroevend tegelijk. Lekker de boel stelselmatig bij elkaar liegen, zoals bij het dichtmaken van de gletscherspleten deze zomer.

Het zou dan ook beter zijn als op deze post het predicaat nepnieuws wordt geplakt, aan het begin van dit topic of aan de titel.

@ThomJ
In de Telegraaf staan ook vaak ‘artikelen’ die je meer als betaalde content van lobbygroepen kunt zien. Zoals gezegd: Kronenzeitung zit tussen Telegraaf en een roddelblad in. Een grote reden om dit ‘artikel’ met heel wat korrels zout te nemen.

Daarbij: de Pitztalers hebben zich vorig jaar als kompleet onbetrouwbaar bewezen. Zij houden zich niet aan de wet.

Daarbij: de Pitztalers hebben zich vorig jaar als kompleet onbetrouwbaar bewezen. Zij houden zich niet aan de wet.

Wunderkammer op 6 nov 2019 09:11

En in het verleden ook niet, ze hebben constant groene ogen op hen gericht staan die bij het minste alarm slaan, of het nu terecht is of niet.
Enerzijds begrijp ik dat protest wel, er zijn momenteel skimogelijkheden genoeg me dunkt, maar anderzijds, als je ergens wil uitbreiden doe het dan daar, de natuur is er toch al grotendeels om zeep.

Bla, bla, bla.

Zucht…nog eentje die er is ingetrapt…

Misschien toch eventjes dit artikel lezen waarin toch één en ander wordt genuanceerd: http://seilbahn.net/sn/berichte/bericht.php?news=9806&ka…

Van alle mogelijke verbindingsprojecten die de laatste jaren werden in gang geschoten is dit, misschien op uitzondering van de verbinding Saalbach-Zell am See, de meest logische en verantwoorde.
Ongerept kan je dat klein stukje tussen 2 skigebieden nu niet echt noemen en de meerwaarde die wordt gecreerd is zeker voor het Pitztal gigantisch.

De groene jongens zouden beter hun energie concentreren op het tegenhouden van andere belachelijke verbindingsprojecten zoals Zell am See-Kaprun, Serfaus-Ischgl of Kaltenbach-Mayrhofen en misschien zelfs skigebieden zoals bijvoorbeeld de Kaunertaler Gletscher (dat ligt pas in de ongerepte natuur!) proberen op te doeken.

Maar goed, mij lijkt het dat het klassiek gevalletje is van veel vragen om uiteindelijk ergens in het midden te kunnen uitkomen zodat de tegenstanders ook content kunnen zijn

Skiwi op 5 nov 2019 20:54

Waar ingetrapt? Het project is goed voor de natuur?

En wie zijn de groene jongens? Hoor ik tot de groene jongens wanneer ik tegen dit project ben, skiwi?

En wanneer er ook andere projecten zijn die nog schadelijker zijn, is dat dan een argument om hier dan maar niets van te vinden?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Oh, mijn excuses, ik dacht dat je zonder het te beseffen in de foute informatie was getrapt, maar blijkbaar doe je er gewoon zelf aan mee…

Dat je tegen nieuwe verbindingen bent is je goed recht, maar bewust foute informatie verder verspreiden om te bewerkstelligen vind ik maar een bedenkelijke praktijk

*bericht bewerkt door Skiwi op 06 nov 2019 18:36

Oh, mijn excuses, ik dacht dat je zonder het te beseffen in de foute informatie was getrapt, maar blijkbaar doe je er gewoon zelf aan mee…

Skiwi op 6 nov 2019 18:29

Excuses aanvaard. 😜

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Skiwi

  1. Ook jij kunt nog helemaal niet weten wat waarheid is/wordt, aangezien dit project nog niet uitgevoerd is.
  2. Vooralsnog baseer je je volledig op een website van de bedrijfstak, en een hoogstwaarschijnlijk door lobbyisten ingestoken bericht in de Oostenrijkse Telegraaf-Privé
  3. De Pitztalers hebben al bewezen doodleuk onwettig halve bergen te slopen, en zijn daarvoor bestraft, maar hebben hun onbetrouwbaarheid daarmee wel getoond.
  4. Wie trapt nu waarin?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 nov 2019 19:02

@Wunderkammer

Ik verspreid dan ook niets, ik weerleg alleen maar.

Is overigens niet de eerste keer (en wellicht ook niet de laatste) dat de groene inquisitie bewust foute informatie verspreid, aan de Piz Val Gronda hadden ze zogezegd ook één of ander zeldzaam bergkieken gezien, een jaar observeren later bleek er van dat kieken geen enkel spoor.

De Pitztalers hebben al bewezen doodleuk onwettig halve bergen te slopen, en zijn daarvoor bestraft, maar hebben hun onbetrouwbaarheid daarmee wel getoond.

Wunderkammer op 6 nov 2019 18:59

Nou, nou, nou, halve bergen… dat zou de telegraaf ook schrijven. 😜
Het was maar een kammetje. 😉

Bla, bla, bla.

😂 @Wunderkammer je zou het goed doen in de Amerikaanse politiek: nepnieuws pushen en de feitencheckers als nep wegzetten

@Hessel of gewoon lid zijn van WWF zoals in zijn geval, maar dat komt op hetzelfde neer.

Born to Ride

@Skiwi
@Matthias123
@Bartvwg
@Hessel
Jullie blijven onwettige acties goedpraten.
Ik herhaal: onwettig
Of zeg maar eigen richting.
Of in het Italiaans: maffia
Is dat wat jullie willen? Echt?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 nov 2019 20:29

Ik zou nu iets kunnen zeggen over het Amazonegebied en bezighouden met belangrijker zaken en zo, maar dat zou vast off topic zijn.

Kronenzeitung (=Oostenrijkse Privé) als feitencheck…het zou hilarisch zijn als het niet zo tragisch was

@Skiwi
@Matthias123
@Bartvwg
@Hessel
Jullie blijven onwettige acties goedpraten.
Ik herhaal: onwettig
Of zeg maar eigen richting.
Of in het Italiaans: maffia
Is dat wat jullie willen? Echt?

Wunderkammer op 6 nov 2019 20:25

Dit soort ongefundeerde beschuldigingen uiten is buitengewoon treurig @Wunderkammer

Maar het geeft een goed beeld van je. Sterkte.

Het lukt blijkbaar niet om over dit soort onderwerpen netjes en zonder op de man te spelen discussies te hebben. Onderteken als je wilt ondertekenen. Onderteken niet als je het niet wilt.

Dit topic gaat op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie