Welke ski bij overgewicht

Ik ben 68 jaar, 178 cm en weeg 125 kg, binnenkort ga ik voor de 9 keer op de piste. Ik ben geen hoogvlieger maar kan aardig meekomen op de piste.
Nu ben ik op zoek naar andere skie's, wat mij opvalt is dat het max. draaggewicht van de skie bijna niet is terug te vinden. Nu heb ik korte carve skies 156cm en ga mede door mijn eigen gewicht soms te hard en moet regelmatig in de ankers. Bij verse sneeuw zak ik voor mijn gevoel tot aan mijn knieen in de sneeuw. ( te weinig draagvlak) Ik ben op zoek naar skie's van ~ 170 cm of zouden ze langer moeten zijn, en een beetje stevig dus niet te flexibel. Bij voorkeur een skie rond 2015/2016 Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren.

Groet Jacques

In ieder geval bij een hoger gewicht een wat langere ski. Daarnaast mag hij zeker ook wat stijver zijn. Ik heb hetzelfde gewicht maar dan wel 10cm meer en heb de Head Supershape iMagnum 1.77.

Blizzard Brahma is een gekende ski die er niet om maalt dat er een kilootje meer mee moet.

Gezien de rocker kan je die in principe rond lichaamslengte skiën, en zou hem niet veel korter adviseren.

Gezien je ervarings niveau en je leeftijd, zou ik adviseren om niet echt super stijve ski’s uit te zoeken. In elk geval niet uit het race segment. Normaal gesproken zou ik dat wel doen namelijk. Wat langere ski’s gaan ook al een stuk schelen. Zo 175 cm tot 180 cm. Die Head ski van @marklit zou een kandidaat kunnen zijn. Ik denk ook aan Völkl Racetigers. Die moeten nog wel te vinden zijn uit 2015/16. Völkl en Head maken gemiddeld wat stijvere ski’s, terwijl Fisher vaak wat soepeler is.

Bij voorkeur een skie rond 2015/2016

Intruder op 5 nov 2019 23:24

Waarom een model uit '15/'16 eigenlijk?

Bla, bla, bla.

Alleen om aan te geven dat het geen splinternieuwe hoeft te zijn.
overjarig of gebruikt mag ook.

Plaats een reactie