9 personen minibus huren, tips?

Over 5 weken moeten we een auto/busje huren voor 9 personen en dus ook bagage voor 1 week vakantie voor 9 personen. We nemen 2 snowboards zelf mee en de rest huurt materiaal. Nu zie ik busjes te huur als Mercedes Vito, Opel Vivaro etc. de vraag is alleen, past dit wel? Iemand ervaring hiermee die wat tips kan geven?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 03 nov 2020 17:29

Misschien even google images of langs gaan bij een verhuurder bij je in de buurt?
Met slechts twee personen ski spullen lijkt het me geen enkel probleem.
9 is wel volle bak op de voorste rij, niet comfortabel als je 10 uur moet rijden.

We gaan met het vliegtuig. Het is meer de vraag of er wel zo ruimte is om de 2 snowboards ergens kwijt te kunnen. De koffers zou vast wel goed komen, desnoods onder de voeten. Het is lastig zien of het zo allemaal pas. Misschien beter inderdaad als ik soortgelijke autos hier lokaal in Nederland even bekijk.

Moet je daar dagelijks ook vervoer hebben? Anders taxibus voor 9 personen boeken en de rest met skibus oid?

Aftellen maar!

Wij huren regelmatig bij Diks of Allcar een verlengde ford transit, met 9 pers en genoeg bagage ruimte. Diks heeft vaak een winterweek aanbieding.

Dienten Die Alte schule

is het 9 man plus chauffeur. of 8 man plus chauffeur?
Bij die eerste moet je namelijk een busrijbewijs hebben. Met rijbewijs B mag je maximaal 8 personen vervoeren. bestuurder + 8 inzittende

echte mannen lopen naar boven,

Het is 9 personen totaal, dus 8 personen + chauffeur (ik).

Wij huren regelmatig een Ford transit o.i.d met 12 (4 rijen)zitplaatsen als groep van 8 (totaal) mensen. Dan hebben we alle 8 ski’s en bagage mee. Past altijd makkelijk, maar wel altijd een heel geprop. De skis moeten meestal uit de skitassen, en dan steken we ze onder de bank. Ook grote koffers zijn een crime. Het beste zorg je dat iedereen duffels(evt met wieltjes) meeneemt, dat is een stuk makkelijker inladen.

Als we eenmaal op bestemming zijn halen we de achterste bank er uit, zodat we makkelijker ski’s/stokken kunnen laden, en ruimte voor natte skischoenen e.d. om van en naar het skigebied te rijden.

Plaats een reactie