Ski kleding Lidl

Heeft iemand ervaring met ski kleding van de Lidl? Is een stuk voordeliger als de bekende merken maar is de kleding kwalitatief ook in orde?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 03 mrt 2021 14:31

Onze zoon skiet er al jaren met veel plezier in. Ook met sneeuw blijft alles prima droog. En met kou gewoon een extra laagje eronder.

Ski al jaren in broek, sokken en helm van Lidl. Prima, zeker voor de prijs.

Ken je de uitdrukking
“Alle waar is naar zijn geld”
Van iets goedkoops mag je geen topkwaliteit verwachten.
Ik kan me niet voorstellen dat als het echt koud is (bij -20) het echt warm kan zijn.
Voor het warme weer zal het prima zijn.
Bij zware regen en sneeuw weer niet.
Zelfs dure kleding heeft daar moeite mee.

Mijn zoons hebben ook skikleding van de lidl… prima prijs-kwaliteit verhouding. Heb voor de handschoenen wel wat meer uitgetrokken. Daar wil je niet op bezuinigen. Koude of natte handen is einde skiën…daarom de Vaude Snowcup wanten voor ze gekocht. Prima handschoen.

*bericht bewerkt door Demtsjenko op 06 nov 2019 21:46

Alle waar naar zijn geld, welke eis stel je aan de kleding?
Ik ski inmiddels 6 jaar. In mijn eerste jaar kocht ik Lidl kleren. Inmiddels heb ik totaal andere kleding van dure merken omdat skiën een blijvertje is en ik duidelijk hogere eisen stel aan kleding. De Lidl kleding lag dus na 2 seizoenen in de kast en heb ik weggegeven.

Mijn ervaring met Lidl na vergelijk met dure kleding?:
-De pasvorm is veel minder goed
-De afwerking is veel minder goed (manier van naden stikken enzo)
-De materialen voelen veel minder prettig aan de huid
-Het ademt minder.

Maar je kunt je qua geld geen buil vallen. Ik denk echter dat je bij Decathlon beter zit.

*bericht bewerkt door Gaston op 06 nov 2019 21:49

Tijd voor een uitpakparty?!

Alle waar naar zijn geld, welke eis stel je aan de kleding?
Ik ski inmiddels 6 jaar. In mijn eerste jaar kocht ik Lidl kleren. Inmiddels heb ik totaal andere kleding van dure merken omdat skiën een blijvertje is en ik duidelijk hogere eisen stel aan kleding. De Lidl kleding lag dus na 2 seizoenen in de kast en heb ik weggegeven.

Mijn ervaring met Lidl na vergelijk met dure kleding?:
-De pasvorm is veel minder goed
-De afwerking is veel minder goed (manier van naden stikken enzo)
-De materialen voelen veel minder prettig aan de huid
-Het ademt minder.

Maar je kunt je qua geld geen buil vallen. Ik denk echter dat je bij Decathlon beter zit.

Gaston op 6 nov 2019 21:47

Het wordt onze 2e keer, vorig jaar alles geleend. Denk wel dat wintersport een blijvertje is maar om alles van goede merken aan te schaffen is een flinke investering. Bedankt voor je tips, ik ga er nog eens over nadenken. Voor kinderen in de groei snap ik overigens helemaal dat men naar de Lidl gaat.

Vooraf goed uitzoeken wat je wilt en dan aanbiedingen afwachten. Zo heb ik mijn northface skijas door lang te wachten met €100 korting kunnen kopen… voor onze jonge kinderen maken we inderdaad de afweging goedkoper spul aan te schaffen. Met een beetje pech kunnen ze het slechts 1 jaar aan.

Vooraf goed uitzoeken wat je wilt en dan aanbiedingen afwachten. Zo heb ik mijn northface skijas door lang te wachten met €100 korting kunnen kopen… voor onze jonge kinderen maken we inderdaad de afweging goedkoper spul aan te schaffen. Met een beetje pech kunnen ze het slechts 1 jaar aan.

Demtsjenko op 6 nov 2019 21:55

heb je tips voor een webshop? Of bij plaatselijke winkels gescoord?

Lidl is prima om in te beginnen. De handschoenen vaak minder…

Maar ik zou als instap naar de Decathlon gaan. Veel keuze, mooie instap prijs. En erg goede garantie: als t niet bevalt (bv toch niet zo waterdicht als geadverteerd…) kan je t vaak makkelijk terug brengen.

Ken je de uitdrukking
“Alle waar is naar zijn geld”
Van iets goedkoops mag je geen topkwaliteit verwachten.
Ik kan me niet voorstellen dat als het echt koud is (bij -20) het echt warm kan zijn.
Voor het warme weer zal het prima zijn.
Bij zware regen en sneeuw weer niet.
Zelfs dure kleding heeft daar moeite mee.

Hooykaas op 6 nov 2019 21:34

Ja, ook bij -20 is zulke (gevoerde) kleding warm. Sneeuw maakt niet uit, zware regen heb je nagenoeg niet op wintersport. Of je moet naar een laag gebied als Winterberg o.id. willen. Topmerken zijn ongetwijfeld beter, maar we zijn niet op poolexpeditie ver weg van de bewoonde wereld. Ik heb altijd reservekleding in het appartement liggen voor als het echt eens bar en boos is (1 keer meegemaakt in de afgelopen 25 skiweken). Mijn Lidl broek heb ik nu zo’n 40 dagen gebruikt en er zit nog geen rafeltje los. Ik was hem met een speciaal middel zodat hij waterdicht blijft.

Vooraf goed uitzoeken wat je wilt en dan aanbiedingen afwachten. Zo heb ik mijn northface skijas door lang te wachten met €100 korting kunnen kopen… voor onze jonge kinderen maken we inderdaad de afweging goedkoper spul aan te schaffen. Met een beetje pech kunnen ze het slechts 1 jaar aan.

Demtsjenko op 6 nov 2019 21:55

heb je tips voor een webshop? Of bij plaatselijke winkels gescoord?

Naomez op 6 nov 2019 21:58

nee, geen speciale tips. Ik koop vrijwel al mijn spullen online en zoek eerst uit wat ik wil op basis van reviews en dan zoek ik naar de goedkoopste optie.

Mijn ervaringen met sportkleding van de Lidl zijn vrij goed (het merk Crivit). De skibrillen zijn fijn. Sportshirtjes ook . Volgens mij heeft mijn vrouw ook een skibroek van Crivit. Eigenlijk hebben we nooit klachten gehad. Natuurlijk is merkkleding wel hipper, beter of netter afgewerkt.
Maar voor kinderen die snel groeien en er soms maar 1 of 2 seizoenen gebruik van maken is het echt goed genoeg. Je kan je niet echt een buil vallen.
Alleen de handschoenen zoals anderen ook zeiden, zou ik niet nemen. De handschoenen van Decathlon zijn wel goed Maar dan moet je dus niet de goedkoopste nemen maar eerder de bovenkant van het gamma.

Ik heb al jaren een jas van de Lidl voor 19.95 gekocht was nog afgeprijsd, zit warm en wind dicht, bij veel regen wordt hij wat nat, maar welke jas behalve de goretex wordt dat niet.
Meestal ski je dan toch niet lang door. Heb daar een broek van CMP bij, besteld bij Limango was maar € 52,- Broeken haal ik nu net niet daar want vindt het materiaal van de broeken niet prettig. Het thermo goed en de tussen lagen kun je ook best van de Lidl nemen. Als je er dan een paar jaar mee doet kun je later ieder jaar iets voor wat meer kwaliteit vervangen.

Dienten Die Alte schule

Voor een weekje per jaar, als beginnende wintersporters in de krokus, zijn de eisen wel iets minder hoog aan je kleding. Twee jaar geleden is het een keer -20 ofzo geweest in de vroege voorjaarsvakantie, maar normaal gesproken vallen de temperaturen wel mee.

Regen is een prima excuus voor heel mensen om de sauna op te zoeken, een beetje sneeuwval kunnen de meeste jassen wel hebben en dat spullen minder lang meegaan boeit dan ook wat minder.

Ergo, Lidl (of veel beter nog Decathlon) lijkt me prima voor zo’n situatie. Zeker als je niet het allergoedkoopste pakt, is dat prima volgens mij. Dan kun je daarna, als het toch wat veeleisender wordt, langzaam upgraden.

Ik koop mijn handschoenen ook bij de Decathlon, da’s goedkoop en ze zijn fijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Lidl kleding heeft geen geweldige pasvorm, maar voldoet. Zoals boven beschreven.
Debskipullies en de sokken zijn daarentegen absoluut waar voor hun geld. De sokken al helemaal! Dus sla die in ieder geval in.

Hier soortgelijke ervaringen. Ik vind met name het thermo ondergoed super. Het zit erg lekker en voelt als mijn beste set. Heb ook Craft en Decathlon, en die van Crivit is gewoon mijn favoriet.

Mijn vriendin heeft een skibroek van de lidl en daar zijn we minder over te spreken. Hij is van een best dun materiaal en ook nog eens erg los/niet passend. Ze is zelf ook niet zo lang, dus dat speelt er een rol in. Dit jaar hebben we voor haar de overstap gemaakt naar de decathlon en dat voelt allemaal heel stevig en goed en daarnaast ook 10 keer beter getailleerd.

Kortom, gaat het om het goedkoopste zou ik absoluut de lidl doen. Ben je bereid iets hoger te gaan in prijs raad ik de decathlon aan voor kleding en de lidl voor thermokleding.

Wachten tot de eindeseizoenkoopjes en eindereekskoopjes maar daar ben je nu niet veel mee natuurlijk. :)

Bla, bla, bla.

@Naomez wanneer je goedkoop kwaliteitskleding wilt kopen kan het heel veel verschil maken wanneer je vanaf april je skikleding koopt. Dan gaat de oude collectie er uit en 40 of 50% korting is niet ongewoon in die periode. Ook producten zoals schoenen, ski’s, goggles en helmen hebben dan dezelfde hoeveelheid korting.

Born to Ride

Of je koopt 2ehands wat duurdere merken… zo doen wij t voor de kinderen tot ze uitgegroeid zijn. Idem met snowboards. Schoenen overigens wel nieuw.

Bij de handschoenentest kwamen de handschoenen er vrij slecht uit. https://www.wintersport.nl/materiaal/handschoenen/product/cr…
Over de sokken waren we veel beter te spreek
https://www.wintersport.nl/materiaal/skisokken/product/crivi…
De bril is daarentegen weer erg matig:
https://www.wintersport.nl/materiaal/skibrillen/product/criv…

Click. Click. Peace

De prijs-kwaliteitverhouding is belachelijk goed.

Ik geloof best dat de gevestigde merken betere/comfortabelere producten maken, maar daar betaal je dan veel, veel meer voor (aanbiedingen daargelaten). Het doet wat het doen moet (zelf geen problemen met pasvorm of handschoenen) en ik heb het absoluut niet koud gehad. Eerder te warm. Overigens heb ik wel alles uit de Crivit Pro lijn van Lidl.

De prijs-kwaliteitverhouding is belachelijk goed.

Ik geloof best dat de gevestigde merken betere/comfortabelere producten maken, maar daar betaal je dan veel, veel meer voor (aanbiedingen daargelaten). Het doet wat het doen moet (zelf geen problemen met pasvorm of handschoenen) en ik heb het absoluut niet koud gehad. Eerder te warm. Overigens heb ik wel alles uit de Crivit Pro lijn van Lidl.

B-RETRO op 7 nov 2019 09:51

Vaak is dat het probleem dat je het te warm hebt… iemand warm houden is geen probleem… een goede temperatuurhuishouding is wat anders. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een decathlon, of zelfs bepaalde producten bij de perry betaal je niet veel meer voor duidelijk al een stap betere producten. Maar nogmaals voor heel weinig geld heb je wintersportspul…

Click. Click. Peace

Prima spul. Ik heb bergen foto’s van onze kids in skikleding van Lidl en Aldi. Ze klaagden nooit over hun skikleding, wel over de handschoenen/wanten en skischoenen.

@Rogier is er een link om snel naar de materiaal vergelijkings pagina te gaan? Ik weet wel dat die pagina's er zijn maar ik kan ze altijd erg slecht vinden. Een kopje materiaal naast skigebieden weerbericht accomodatie etc zou perfect zijn.

On-topic. Bij de ANWB hebben ze vaak skikleding van goede kwaliteit voor een goede prijs. Je betaald meer dan bij een Lidl maar het is kwalitatief ook vele malen beter.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 nov 2019 10:02

Born to Ride

@Rogier is er een link om snel naar de materiaal vergelijkings pagina te gaan? Ik weet wel dat die pagina's er zijn maar ik kan ze altijd erg slecht vinden. Een kopje materiaal naast skigebieden weerbericht accomodatie etc zou perfect zijn.

On-topic. Bij de ANWB hebben ze vaak skikleding van goede kwaliteit voor een goede prijs. Je betaald meer dan bij een Lidl maar het is kwalitatief ook vele malen beter.

Matthias123 op 7 nov 2019 10:01

Daar zijn we mee bezig, maar we wilden deze pagina’s eerst up and running hebben voordat we het aan de grote klok gingen hangen ;-)

Click. Click. Peace

De prijs-kwaliteitverhouding is belachelijk goed.

Ik geloof best dat de gevestigde merken betere/comfortabelere producten maken, maar daar betaal je dan veel, veel meer voor (aanbiedingen daargelaten). Het doet wat het doen moet (zelf geen problemen met pasvorm of handschoenen) en ik heb het absoluut niet koud gehad. Eerder te warm. Overigens heb ik wel alles uit de Crivit Pro lijn van Lidl.

B-RETRO op 7 nov 2019 09:51

Vaak is dat het probleem dat je het te warm hebt… iemand warm houden is geen probleem… een goede temperatuurhuishouding is wat anders. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een decathlon, of zelfs bepaalde producten bij de perry betaal je niet veel meer voor duidelijk al een stap betere producten. Maar nogmaals voor heel weinig geld heb je wintersportspul…

Rogier op 7 nov 2019 09:55

Dat het comfortabeler kan, geloof ik zeker. Mijn jas zal waarschijnlijk ook als eerste worden vervangen. Maar het blijft veel waar voor je geld. Het valt me bij de Decathlon trouwens op dat de laaggeprijsde instapproducten vooral fungeren als lokkertje en je eigenlijk al snel met iets duurders thuiskomt. Ik vind de instappers meestal niet heel aantrekkelijk qua eigenschappen en uiterlijk.

*bericht bewerkt door B-RETRO op 07 nov 2019 10:15

@B-retro In onze testen komen de hele goedkope er bij de decathlon vaak ook erg matig uit. De modellen erboven vaak erg, tot heel goed voor de prijs.

Click. Click. Peace

Als je het geld dat je wilt besteden aan Lidl spullen uitgeeft aan tweedehands producten zul je toch beter af zijn.
Vooral voor kindermaten. Die gaan meestal maar 1of 2 seizoenen mee (gemiddeld 10 dagen gebruikt).

Vooraf goed uitzoeken wat je wilt en dan aanbiedingen afwachten. Zo heb ik mijn northface skijas door lang te wachten met €100 korting kunnen kopen… voor onze jonge kinderen maken we inderdaad de afweging goedkoper spul aan te schaffen. Met een beetje pech kunnen ze het slechts 1 jaar aan.

Demtsjenko op 6 nov 2019 21:55

heb je tips voor een webshop? Of bij plaatselijke winkels gescoord?

Naomez op 6 nov 2019 21:58

Als je graag nieuwe merkkleding met een mooie korting koopt kan je terecht in een mcarthurglenn of dergelijk. En al zeker tijdens de solden.
Modellen van vorig seizoen meestal maar het is de kwaliteit die telt…

*bericht bewerkt door VSteven op 07 nov 2019 10:53

Als je niet direct om iets verlegen zit na het seizoen Veepee of Ibood in de gaten houden. Daar komen de betere merken wel langs gedurende het jaar. Misschien wel een overjarig model maar de kwaliteit staat voorop bij mij. Vaak artikelen voor 30-40% van de adviesprijs. Ik weet dat de adviesprijs niet altijd iets zegt.

Plaats een reactie